Ik kom er niet meer uit.. hoe moet ik al mijn tijd indelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Ik kom er niet meer uit.. hoe moet ik al mijn tijd indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 01:21

Hallo Bokkers,

Ik zit een beetje in een dilemma, en mischien is de oplossing simpeler als ik denk maar ik kom er even niet uit.

Iedereen kent het wel, stage, werken, paard, autorijlessen oftewel kortom; druk, druk, druk.
Ik ga eind Januari stage lopen, gewoon hele werkdagen, 5 dagen per week. Ik begin elke dag om half 9 en ben klaar om 5 uur, als ik geluk heb ben ik dan zo ongeveer om half 7 thuis.

Daarnaast een eigen paard, waar ik elke dag mee bezig ben, doordeweeks 's avonds en in het weekend ben ik juist blij omdat ik dan vaak lekker lang kan tutten en rommelen op stal. Met mijn paard bezig zijn is voor mij echt ontspanning, dan valt alle stress even van me af en is er op dat moment niets belangrijk voor me, behalve paardlief.

Ik volg ook nog autorijlessen, en ook dit doe ik dan ook elke week, het liefst zou ik meer lessen zodat het wat vlotter gaat en door mijn stagevergoeding zou dit zeker mogelijk zijn.

Ook werk ik nu elke zaterdag op de broodafdeling bij de AH, heb het er prima naar me zin en wil dit bijbaantje echt niet kwijt. Ik heb eindelijk voormekaar dat ik 's ochtends vroeg begin en dan tot een uur of 1 werk (waarnaar ik dus verder nog de hele dag heb).

Daarnaast heb ik ook nog 3 adressen waar ik oppas/kleine huishoudelijke klusjes doe (zoals stofzuigen etc), bij adres A & B kom ik om de week, 2 uurtjes. Bij adres C kom ik elke week 3 uurtjes. Met school was dit makkelijk te combineren en het kan eigenlijk alleen maar overdags tot 6 uur.

Ik weet echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om alles te kunnen blijven doen en vind het erg moeilijk om dingen te laten vallen, wil niemand teleurstellen...

Mijn autorijlessen wil ik zeker blijven doen aangezien ik er veel geld in stop en héél graag mijn rijbewijs wil, dit kan ik gewoonweg niet laten vallen. Mijn paard is heel erg belangrijk voor me dus qua tijd ga ik daar niet minder in steken en het is ook ontspanning voor me, anders krijg ik een erg kort lontje, een bijrijder wil ik dus ook niet. Ik wil mijn paard ook gewoon zelf doen aangezien ik dat in de toekomst ook moe combineren met een baan.

Bij de Albert Theijn heb ik het super naar me zin en durf nog niet echt veel eisen te gaan stellen omdat ik er niet lang werk. Verder ben ik tevreden over het salaris en het CAO. Leuke leiding, leuke collega's.

Maar dan het oppassen/schoonmaken... ik verdien hier heel erg goed mee, het is tenslotte zwart..
maar ik twijfel toch heel erg of ik niet 2 adresjes moet gaan opzeggen.

Zelf had ik eerst het volgende in me hoofd:
Maandag t/m vrijdag:
08:30-17:00 Stage
17:00-18:30 Naar huis reizen of autorijlessen (laat me ophalen op me stage, en weer thuis afzetten)
19:15-....... Op stal om paard te doen.

Zaterdag
10:00-13:00 Adres C
13:15-15:15 Adres A of B
16:00-20:15 Werken AH (zou dan weer avonddiensten moeten gaan doen en vragen of ik tijdens mijn stage minder uren kan maken)
! - Paard zou dan vrij hebben, stal is op deze dag maar tot 6 uur open.

Zondag
Paard doen & eventueel aan stage verslag enzo.

Alleen nu zie ik hier heel erg tegen op aangezien ik dus maar 1 echte dag vrij heb en ik denk niet dat ik dit ga volhouden alleen weet echt niet meer wat ik moet.

Paard een dag vrij geven is niet erg maar ik ben dan 6 dagen alleen maar aan het werken..

Wie o wie heeft hier ook mee te maken (gehad) en wat deed jij toen? Ik denk dat ik ech ga omvallen van deze oplossing..

Help!?

Wiwabalia

Re: Ik kom er niet meer uit.. hoe moet ik al mijn tijd indelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 01:24

Sorry overigens voor het lange verhaal maar zit een beetje in de stress. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:26

Klinkt echt naar! Maar weet je zeker dat je niet voor één dagje in de week een bijrijder wilt nemen? Bijvoorbeeld op woensdag. Kan je die dag lekker vroeg naar bed, dat scheelt vaak ook al.

Hoe lang duurt je stage precies? Want ik heb zelf erg veel baat gehad bij een snelcursus. Had al veel lessen gehad, dus het was eigenlijk meer details uitwerken, maar dan ben je er maar in één keer vanaf :)

Wat ook helpt is een vast rooster te maken voor de hele week. Dus bijv. elke maandag en donderdag autorijles. Voorkomt een hoop chaos :)

Succes ermee in ieder geval! :)

Edit: Ik zou toch adresje C laten vallen als het echt niet lukt. Je kan natuurlijk jezelf aanhouden eventueel, dat als je stage klaar is dat je dan weer terug kan komen :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:29

Dit ga je niet volhouden. :+
Ik heb vanaf februari tot en met juli stage gelopen.
Ma t/m vr -> 09.00 - 17.00 stage | Do -> 18.00 - 21.00 werk | Zaterdag -> 09.00 - 17.00 werk
Én eens per maand op zondag werken. :+ Daarnaast had ik een verzorgpaard (2x pw meestal) & een huishouden. :+

Ik was gesloopt.
- Geen enkele dag uitslapen.
- Geen enkele dag iets voor jezelf doen.
- Continue de drang om dingen te moeten..

Als ik de keuze had, zou ik gaan schrappen in de dingen die ik nog moest doen naast stage want het is echt zwaar. Zeker omdat je de omschakeling niet gewent bent. 'T leven van een student is een luxe-leven, realiseerde ik me toen ik stage liep.

Succes!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:32

Komt je paard wel overdag lekker buiten? Dan zou ik 1 extra rustdag voor hem maar ook voor jou inlassen. De woensdag of de donderdag is fijn omdat je dan een 'breuk' in je week hebt :) Heb je het geld echt nodig? Zo nee, dan zou ik een of twee adresjes laten vallen .. in ieder geval tijdens je stageperiode

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:36

Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij is het vrij normaal om maar één dag écht niks te doen :o

Mijn tip: zorg er voor dat je per dag een afgebakend stuk tijd gewoon rust neemt om dingen te doen die je leuk vindt, al is het maar een halfuurtje.. Maar volgens mij heb je dat al best goed voor elkaar, met je paard :j En als dat al vanaf kwart over zeven is tot de rest van de avond, dan is dat al een hele tijd :)
En in de trein kun je ook al een hele hoop doen aan bijvoorbeeld je stageverslag. Als dat consequent elke dag doet, levert je dat elke week zo'n 14-21 uur op waarin je ergens aan kan werken.. (Tenminste, als ik dit zo zie heb je ong. een reistijd van 1:30 uur in één richting :) )

Het moeilijkste is het om je echt aan je planning te houden, maar als dat lukt, moet het denk ik best een tijdje vol te houden zijn.. En dan zo snel mogelijk je rijbewijs halen en mogelijk één van je adresjes laten vallen? Het is logisch dat je dat niet wil, maar als je het te druk hebt dan wil je toch echt te veel doen...

Heel veel succes iig :(:)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:36

Heb je het extra geld echt nodig, voor bepaalde vaste lasten?
Of is het geld alleen voor leuke dingen (even makkelijk gezegd).
Dan zou ik een baantje opgeven, of een bijrijder/verzorger voor je paard zoeken.
Ik heb vanaf mijn 16e tot mijn 20e altijd naast school/stage/paard ongeveer 16 tot 20 uur gewerkt.
Dit breekt je uiteindelijk echt op.
Ik had en heb nog steeds een verzorger voor de weekenden en een dag door de weeks en dit was voor mij een gerust gevoel.
Na vier jaar is het nu zo fijn om weekenden te hebben, en heb nu een baan waarbij ik sochtends paar uurtjes vrij ben dus dan de paarden ff doe, zo dat ik savonds rust heb.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:37

Geloof me, been there, done that.

Dit moet je niet willen.
Dit is zo slecht voor je. Je paard is je ontspanning, dat snap ik.
Maar ''later moet ik ook een paard en baan combineren'', geloof me. Dat is heel anders.
Met een vaste baan heb je al structuur.

Maar nu heb je, je bijbaan, je ''zwart werkjes'', je stage, je paard, je rijlessen.
Ik lees nergens ''gewoon ff relaxen met vriendinnen''. Maar dit schema wil je maanden volhouden?

Ik zou het alsvolgt doen,
Mijn rijlessen,
Mijn bijbaantje,
mijn stage,
mijn paard.

De rest zou ik op 'on hold' zetten.

Het niet kunnen ''opzeggen'' van bepaalde dingen dat kan je veel meer kosten dan alleen een hoop energie.
Denk aan jezelf en stel je prioriteiten.

Daarnaast, inderdaad, echt of een extra dag inlassen waarop je paard vrij heeft, of een bijrijder nemen, al is het maar tijdelijk..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:49

Misschien een optie om je rijbewijs in een week te gaan halen, misshien kan je daarvoor geld lenen van je ouders die je met je baantjes weer terug betaald. Is in ieder geval 1 last minder. Een dag een bijrijder lijkt me ook een goede oplossing.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 02:28

Alvast bedankt voor de reacties.

Het is niet erg als Wiba (paard) een dagje stilstaat, overigens wordt alles op stal gedaan dus ik zou niet eens hoeven gaan, plus mijn zusje en mams zijn er ook elke dag dus dat kan ik gerust aan hun overlaten. Een bijrijder heeft voor mij niet zoveel zin omdat ze dus prima 1 of 2 daagjes stil kan staan en er zijn zat mensen die haar eventueel kunnen of willen doen, dus een bijrijder is voor mij overbodig. Heb overigens niks tegen bijrijders hoor. En ik wil haar wel een dag vrijgeven maar niet in het weekend omdat ik normaal gezien dan alle tijd heb en juist dan vind ik het fijn om wat meer tijd te hebben om een beetje te rommelen en te tutten.

Een ander pakket nemen qua autorijlessen gaat ook niet want ik heb er al 1, en dit is een 'normaal' lespakket, dit kan ik dus niet veranderen want dan ben ik mijn geld kwijt en ik kan me laten ophalen van stage en weer thuis laten afzetten, dit rooft niet heel veel meer van mijn tijd op.

Ik krijg een flinke stage vergoeding dus kan rustig dingen laten vallen, alleen mijn baantje bij de AH is me toch wel een beetje heilig ook omdat dit een vast bijbaantje is, en ik dus verzekerd ben van een vast inkomen per maand.

Ook adres A is me erg heilig want dit is maar 2 straten vederop en wil ik dus zeker aanhouden, ik pas hier ook regelmatig op en hun zijn erg soepel als ik een keertje zeg dat ik niet kan oppassen.

Adres B & C zijn buren van elkaar en liggen een dorp vederop (ga altijd met de scooter), aangezien het dus buren zijn, staat het niet netjes om bijv. C te schrappen en dan wel naar B te blijven gaan. Dus die zou ik dan het beste kunnen afzeggen en eventueel de optie geven dat ik na mijn stage weer terug wil komen maar dat ik die keus bij hun leg.

Dan zou ik het volgende kunnen doen:
Maandag t/m vrijdag
08:30-17:00 stage
17:00-18:30 naar huis reizen (en zorgen dat ik onderweg in bus/trein iets aan school doe of autorijles)
19:15-21:00 Paard doen, behalve op woensdag of donderdag, dan krijgt ze bijv. vrij
en zorgen dat ik om half 10/10 uur in mijn bed lig.

Zaterdag
..:..-13:00 werken bij de AH
14:00-16:00 Adresje A (dit is om de week, dus de eene week wel, andere week niet; in geval van niet verplaatst paard naar deze tijd)
16:00-18:00 Paard doen
'S avonds tijd voor mezelf, de eene week is dit na 4 uur, de andere week na 6 uur.

Zondag
Uitslapen, paard doen, beetje niksen, vriendinnen, bankhangen etc etc, wel rond 10 uur naar bed.

Ik heb wel geluk dat ik niet super veel van uitgaan hou, dus dat hoef ik nergens te plannen. :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:32

kun je niet even stoppen met rijlessen, het geld daarvoor apart leggen, en als je genoeg gespaard hebt een week vakantie inplannen van alle bijbaantjes en dan een weekcursus doen. Dan is het overzichtelijker dan nu een hele periode van hot naar haar rennen, en steeds het idee hebben dat je achter de feiten aan loopt en overal net te kort tijd voor hebt. Even de dingen die niet per se hoeven 1 voor 1 doen lijkt mij in jouw geval een goede optie.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:41

Wat ik in mijn omgeving eigenlijk zag is dat iedereen die full-time stage ging lopen, stopte met de zaterdagbaantjes. 40 uur per week werken is intensief, helemaal als je de relaxte schooltijden gewend bent. Als je daarnaast ook nog hele avonden op stal doorbrengt en in het weekend gaat werken, ben je na een maand waarschijnlijk volstrekt uitgeput. Met een reistijd van 1,5 uur enkele reis ben je bijna 12 uur per dag van huis, dat is niet niks :n

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:59

Ik loop ook stage, van 8.30 tot 17.30 en heb een reistijd van 1 uur per dag. Daarnaast heb ik een eigen paard, aan huis, dus moet alles zelf doen, voeren/mesten e.d. Heb geen bijbaan meer, die heb ik opgezegd toen ik stage ging lopen. Rijlessen heb ik de eerste 5 weken van stage wel gedaan, ik had een spoedcursus, dus leste heel veel uur per week naast stage. In die tijd had ik ook nog een vriend die aandacht nodig had.. En ik had dus nooit tijd voor mezelf.

Gelukkig ben ik bijna klaar met stage, heb ik mijn rijbewijs, en geen vriend meer. En ik vind het totaal niet erg om naar school te gaan straks, heerlijk die mindere uren!

Ik zou wel wat schrappen als ik jou was.. Je adresjes B + C, denk ik dan!

Ik werkte ook bij ah, en mag altijd terug komen, dus misschien ga ik wel weer daar werken na stage :j

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:12

Hoe lang moet je stage lopen?

Als het bijv. 3 maanden is, is het wel vol te houden maar als het langer is, zou ik er ook wel iets langer over na gaan denken wat je het beste kan laten vallen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:13

Ik zou idd adres b en c schrappen en dan kijken of je het trekt.
Als het dan teveel is voor je kun je altijd kijken of er nog meer te schrappen valt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:52

Ik moet van 23 Januari t/m 15 Juni, ongeveer 5 maanden dus.

Autorijlessen kan ik wel schrappen maar heb mijn rijbewijs zelf met veel moeite bijelkaar gespaart, en het is dus heel erg zonde om ongeveer 1500,- door de plee te spoelen. Daarbij maakt het niet zoveel uit of ik anderhalf uur aan het autorijden ben of aan het reizen met het OV. Daarbij komt ook nog dat ik heel erg snel vooruit ga en als ik straks een maand flink kan lessen ik erg dicht tegen afrijden zit. Ik begin dus niet net pas met autorijlessen maar ben al een heel end.

Ik ga toch adres B & C schrappen, anders trek ik het zoiezo niet. Wat ik met mijn baantje bij de AH doe, weet ik nog niet, mischien dat ik het even aankijk, kan altijd vragen of ik minder uren kan maken.

Ik denk dat ik definitief stop bij adres B & C aangezien ik halverwege volgend jaar al mijn examen opdracht krijg. Dus daar stop ik dan definitief mee. Voor de rest even nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:10

Je moet gewoon even kijken hoe graag je al die dingen wil. Als je iets echt graag wil vind je ook een weg.. maar ik kan me best voorstellen dat je enkele adresjes schrapt en over de rest even goed wil nadenken.. maar het is niet onmogelijk om veel te combineren hoor. Je krijgt dan alleen een erg vol schema.

Zelf combineer ik een universitaire studie met een huis(houden) waar ik met 2 jonge Border Collies woon (= veel wandelen + hondenschool), ik volg 3 avonden per week muziekles, ga zwemmen en hardlopen en ga na m'n examens ook nog een bijbaantje doen... en niet te vergeten een eigen paard natuurlijk ;) tv kijken doe ik niet en ik heb verder ook geen sociaal leven, buiten de mensen die ik bv. op stal of op de hondenschool zie. Ik heb een schema waar ik mij zoveel mogelijk aan probeer te houden, slapen/relaxen doe ik als ik er nood aan heb, heb dus ook geen volledig vrije dagen ingepland.

Ik zou zeggen: doe gewoon wat je graag doet! En zorg er vooral voor dat je het niet als een verplichting ziet allemaal, want dan lukt het niet. Je hoeft niet zoveel te werken, als je het niet graag doet en je bent tevreden met minder geld, dan zou ik je bijbaantjes gewoon laten voor wat ze zijn :) Succes in elk geval!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:41

Ik zou dan sowieso adres B & C opzeggen eerlijk gezegd, ik denk dat het anders echt te veel wordt.
Ik ga er vanuit dat je ook iets van verslagen moet maken voor je stage, of andere stage opdrachten? Houdt er rekening mee dat hier ook best wat tijd in kan gaan zitten.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:27

ik zou ook adres b&c opzeggen.
ja kan meschien je autorijles op zaterdag doen dan heb je al s'avond meer tijd voor je paard.
hierdoor ben je ook eerder thuis.
Zaterdag zou ik je paard een keer niet doen dat is al weer minder.
Ook je baan zou ik meschien iets minder doen en niet elke dag maar bijvoorbeeld 3 dagen in de week.
xxx

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:32

Coco2011 schreef:
ik zou ook adres b&c opzeggen.
ja kan meschien je autorijles op zaterdag doen dan heb je al s'avond meer tijd voor je paard.
hierdoor ben je ook eerder thuis.
Zaterdag zou ik je paard een keer niet doen dat is al weer minder.
Ook je baan zou ik meschien iets minder doen en niet elke dag maar bijvoorbeeld 3 dagen in de week.
xxx

Ik snap sommige dingen niet helemaal uit je reactie.
Ten eerste ben ik anderhalf uur aan het reizen met het openbaar vervoer (bus/trein), en als ik me nou laat ophalen door mijn autorij instucteur om 5 uur vanaf mijn stage en dus anderhalf uur ga autolessen en me weer thuis laat afzetten, maakt dit qua tijd niks uit.
Anderhalf uur blijf anderhalf uur.

Daarbij moet ik verplicht van school 5 dagen per week stage lopen (dit is dus niet mijn baan maar stage), dit is verplicht, dit heb ik niet zelf uit te maken, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met niet elke dag maar 3 dagen?

Ik geef mijn paard op een woensdag of donderdag vrij zodat ik inderdaad een breuk heb in de week en een avond vrij heb.
Adres B & C ga ik van de week informeren dat ik ermee stop, ik heb eventueel een vriendin die dit wilt overnemen dus dat komt goed.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:53

Yessy schreef:
Wat ik in mijn omgeving eigenlijk zag is dat iedereen die full-time stage ging lopen, stopte met de zaterdagbaantjes. 40 uur per week werken is intensief, helemaal als je de relaxte schooltijden gewend bent. Als je daarnaast ook nog hele avonden op stal doorbrengt en in het weekend gaat werken, ben je na een maand waarschijnlijk volstrekt uitgeput. Met een reistijd van 1,5 uur enkele reis ben je bijna 12 uur per dag van huis, dat is niet niks :n

'Relaxte' schooltijden?

Ik zit 35/36 klokuren op school, heb daarnaast een paard, en werk in de zomer 10-20 uur in de week. Met uitschieters naar 25 uur. In september en half oktober heb ik dit ook nog eens gecombineerd met autorijlessen.

De weken dat ik 16 uur ongeveer werkte (=zaterdag+zondag) redde ik het vaak wel om uit te gaan + alle dagen mijn paard te doen, lag een beetje aan mijn werktijden. Als ik om 10 uur moest beginnen lukt het niet, maar als ik om 1 moest beginnen wel. Als ik niet kon ging mijn moeder voor mij.

Ja, ik heb het uitslapen en niets doen verschrikkelijk gemist.

Maar ik raad het je absoluut niet aan, je wilt niet weten hoe blij ik was toen het 31 oktober was :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:02

Ik ben op dit moment niet zo'n doorgewinterde stapper, als ik 1 keer uitga in 3 maanden, is het veel, dus dat scheelt.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:11

Mijn dagen zien er momenteel ook vaak zo uit. Ik moet nog een maand stage lopen (heb er nu 4 maand opzitten) en dan ben ik er gelukkig vanaf. Het zijn lange, drukke, slopende dagen. Maar het is voor een periode best te doen hoor. Dit houd je inderdaad niet jaren vol. Ik accepteer gewoon dat mijn paard niet zo vaak bereden wordt. Hij komt dagelijks buiten met zijn vriendjes dus hij komt niks tekort. Als je adres B en C zou kunnen schrappen dan heb je al iets meer tijd in het weekend.

Probeer je rust te pakken op de zeldzame momenten dat het kan. Ik ben ook 1,5 uur onderweg van/naar stage en probeer in de trein ff mijn ogen dicht te doen met een muziekje in mijn oren.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:45

denk niet dat je nog veel leert bij rijles als je moe bent van je stage..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:19

Wat mekkert iedereen toch over die rijlessen , zo te zien zijn die nog het minst belastend van je hele schema :P

Ik zou om te beginnen adresje B en C schrappen , dat is toch iets dat ten einde moet komen als je naar de toekomst kijkt.

Inderdaad ook minimaal 1 avondje per week lekker vrij houden zodat je op die avond even lekker niks hoeft en een beetje op kunt laden :)

En als je doordeweeks volle dagen werkt (en ook nog eens lange reistijden er bij hebt) dan is het eigenlijk niet zo geweldig om op de zaterdag dan ook nog eens te gaan werken....helemaal niet als je naast het AH werk ook nog eens moet gaan schoonmaken.

Vind je de AH echt een blijvertje , wil je dat over een half jaar en later ook nog doen en zo ja , zou er nu echt geen plekje vrij meer zijn daar tegen de tijd dat je met je stage klaar bent ? Of als je met je stage klaar bent , wat ga je dan doen door de weeks , krijg je dan wel weer tijd voor een AH baantje ?

Is het nog een optie om het schoonmaakadres naar de zondag te verzetten ? Of willen zij / jij dat niet of zie je het niet zitten om op de zondag ook nog een verplichting te hebben ?

Het zou wel beter uitgesmeerd zijn in principe , zaterdag Appie en paardje , zondag schoonmaken en paardje , in plaats van de zaterdag helemaal vol te stampen. Ik neem toch aan dat je op de zaterdag ook wel graag naar je paardje wilt blijven gaan :)