Gestopt met mijn studie, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gestopt met mijn studie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:23

Nuja, gestopt.. Ik ben nog niet gestopt, maar in januari stop ik dus met mijn studie. :) Probleem is alleen, ik weet echt niet wat ik nu moet gaan doen! Ik weet al wel dat ik volgend jaar psychologie wil gaan studeren, maar dat is dus pas in september. Psychologie is numerus fixus, dus in februari instromen is geen optie..
Ik wil op zich best werken, maar ik weet niet zo goed wat voor baantje ik dan zou kunnen doen wat ik ook gewoon leuk vind om te doen.

Weet er iemand nog een optie? :)

Edit: Ik bedoel het dus niet verwend oid.! Ik heb nu ook gewoon een bijbaantje en ik zou dat prima fulltime kunnen doen en dat is ook zeker een optie! Ik vind het geen probleem om 8 maanden straks fulltime te werken, maar dan wil ik wel graag iets doen wat ik leuk vind.
Een half jaartje naar het buitenland ofzo lijkt me leuker, ook gewoon voor de ervaring. Maar ik weet niet zo goed hoe zoiets werkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mayniac_val

Re: Gestopt met mijn studie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:25

Niet zeuren maar doen? Ik doe ook een universitaire studie maar maak in mijn vrije uurtjes gewoon schoon :Y)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:27

waarom stop je in januari en niet nu, eigenlijk?
en misschien een beetje creatiever denken?? meerdere baantjes, handelen, kan jij bijv pianoles geven of huiswerk begeleiding etc?
Je schijnt als toiletjuf bij discotheken wel geld te verdienen? handschoenen aan en gaan met die banaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:32

Ik wil best niet zeuren maar doen, maar liever niet dag in dag uit, fulltime voor zo'n lange tijd.. Als bijbaantje zou ik dat geen probleem vinden. :)
Maar nu ik toch maanden de tijd heb, ben ik eigenlijk naar iets op zoek wat ik wel leuk vind én effectief is..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:33

Misschien je ego aan de kant zetten en gewoon aan het werk gaan. Ik weet dat je het niet zo bedoeld maar dit komt echt wal-ge-lijk over. Denk je dat bijbaantjes onderscheid maken tussen een vmbo of een vwo-er? Echt niet hoor, die kijken meer naar werkervaring.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:35

Hitime schreef:
Ik wil best niet zeuren maar doen, maar liever niet dag in dag uit, fulltime voor zo'n lange tijd.. Als bijbaantje zou ik dat geen probleem vinden. :)
Maar nu ik toch maanden de tijd heb, ben ik eigenlijk naar iets op zoek wat ik wel leuk vind én effectief is..

Misschien kan je je dan alvast een beetje voorbereiden op de toekomst, wanneer het grote mensenleven voor jou echt gaat beginnen;). Tenzij je natuurlijk van plan bent om nooit een fulltime baan te nemen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:35

Misschien weet het uitzendburo wat toendertijd bij de taartenfabriek van hema werkten ook allemaal universitaire mensen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:39

Sundral schreef:
Hitime schreef:

Misschien kan je je dan alvast een beetje voorbereiden op de toekomst, wanneer het grote mensenleven voor jou echt gaat beginnen;). Tenzij je natuurlijk van plan bent om nooit een fulltime baan te nemen.

Natuurlijk wel, ik zoek nú naar een fulltime baan, daarom juist. Maar je zoekt toch een baan naar wat bij je past? Ik heb nu ook gewoon een normaal bijbaantje en dat bevalt me prima! Alleen zou ik dat niet fulltime willen doen als ik straks niet meer studeer, ik zou dan liever iets willen doen wat meer bij mij past. En daar zoek ik nu naar..
Mensen die bijvoorbeeld een half jaar in het buitenland werken als oplossing, zoiets zoek ik. :)

apple01 schreef:
waarom stop je in januari en niet nu, eigenlijk?
en misschien een beetje creatiever denken?? meerdere baantjes, handelen, kan jij bijv pianoles geven of huiswerk begeleiding etc?
Je schijnt als toiletjuf bij discotheken wel geld te verdienen? handschoenen aan en gaan met die banaan!

Omdat ik nu mijn vak sociologie wil halen, omdat ik dat later nog nodig kan hebben bij psychologie (in verband met vrijstelling etc.) :)

Astaloca schreef:
Misschien weet het uitzendburo wat toendertijd bij de taartenfabriek van hema werkten ook allemaal universitaire mensen :)

Dankje, ik ga eens naar zoiets kijken!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:41

Tjemig... ik vind het ook wel een beetje verwend overkomen :n ik ken een aantal meiden die hoog opgeleid zijn en die fulltime in een garnalenverwerkingsfabriek in de productie gewerkt hebben!! Garnalen in dozen inpakken, stickeren, etc. Niet het meest leuke en uitdagende en frisse werk. Juist daar heb ik pas respect voor, dat je je gelijksteld aan anderen en niet dat je beter bent dan... Als jij wilt blijven wonen zul je je handen toch moeten gaan gebruiken ipv je hoofd...

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:42

Sundral schreef:
Misschien je ego aan de kant zetten en gewoon aan het werk gaan. Ik weet dat je het niet zo bedoeld maar dit komt echt wal-ge-lijk over. Denk je dat bijbaantjes onderscheid maken tussen een vmbo of een vwo-er? Echt niet hoor, die kijken meer naar werkervaring.

_/-\o_ Niets aan toevoegen.

Je hebt een paar optie's:

Je blijft naar school gaan, dan hoef je niet te werken.
Je gaat werken, wie het kleine niet eert, is het grootte niet waard ;)
Je koopt een staatlot en wint een paar miljoen, hoef je nooit te werken.
Je zoekt een rijke man.
Je solliciteert voor rechter.

Aangezien de laatste 3 niet echt snel te realiseren zijn , zou ik maar voor 1 van de bovenste 2 gaan.
En van een beetje werken ga je echt niet dood hoor.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:45

Vind dat TS wel erg aangevallen wordt. Ik zou ook niet full-time achter de kassa willen zitten, omdat dat gewoon niet mijn ding is. Niks mis mee hoor!

TS: Ik zou ook uitzendbureau's afgaan, al zit je helaas nu wel in het naseizoen van de meeste werkgelegenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:49

Ik heb even een editje gedaan.. :)

Ik wil best werken! Graag zelfs. Zal ook wel moeten, want ik zal mezelf toch op een manier moeten onderhouden gezien ik financiële steun van mijn ouders heb en niet terug thuis kan gaan wonen!
Maar ik wil graag iets léuks doen! En daarom opende ik dit topic..
Ik verwacht heus geen magische optie waarin ik lekker op m'n luie reet niks hoef te gaan doen!

Ik ben gewoon nu niet gelukkig. Ik doe een studie die ik niet zo leuk vind en natuurlijk zou ik dan door kunnen gaan.. Maar waarom zou ik dan nu nog 3 jaar gaan studeren om vervolgens te zoeken naar een baan die ik niet zo leuk vind, en dan vervolgens mijn hele leven er aan vast te zitten?
Ik wil dan juist nu stoppen om nog wel iets van m'n leven te gaan maken.. En tegen de volgende maanden zie ik best wel heel erg op omdat er ik dan alleen voor sta. Ik moet beginnen aan een baan (wat ik al niet zo leuk vind, ik studeer liever) en heb straks nergens steun meer aan. Ik ken niemand omdat ik een stad woon waar ik niet vandaan kom, dus ik ben vrij 'alleen', ik moet mezelf zien te onderhouden..
Dan is 't toch niet zo gek dat ik op zoek ben naar iets leuks? Of ben ik dan nu egoïstisch en verwend?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:52

Toen ik was gestopt met mn studie heb ik ook ieder baantje aangegrepen om te verdienen, maar ik werd echt DIEP ongelukkig van mijn baantje(s)... Ik zat fulltime achter de kassa (en werkte 9 uur per dag, waarvan 1 uur pauze en verder zat ik dus letterlijk 8 uur lang achter die kassa) en in het weekend werkte ik in een bejaardentehuis. Bij beide baantjes had ik ook niet zo'n goede aansluiting met collega's, die waren ook met heel andere dingen bezig dan ik. Ik wist dat het maar voor een jaartje was, daarom hield ik het ook vol, maar leuk was het niet.

Duss :D ik snap TS heel goed hoor, je moet ook iets doen dat je enigszins leuk vindt. Anders ga je een heel ongelukkig jaar tegemoet. Misschien is http://www.activityinternational.nl iets voor je?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:53

Ook ik vind het nogal arrogant over komen. Misschien bedoel je het niet zo, maar ik vind niet het opleidingsniveau van iemand, maar de instelling van degene iets zegt. En jouw instelling, pff lekker is dat.
Handen uit de mouwen steken en echt werken, daar wordt je hard van, leer je van én zorgt voor werkervaring. Hoe moet jij je ooit gaan inleven als psycholoog als je al jezelf boven anderen plaatst.

Ik werk al 2 jaar super tevreden bij een zeker fastfoodrestaurant, waar ik de benen uit mn lijf ren en mij erger aan de collega's die zich te goed vinden voor bepaalde klusjes omdat ze studeren. Als ik later groter ben en afgestuurd met een fatsoenlijk salaris, dan vergeet ik in elk geval niet hoe het is om hard te werken voor weinig geld, met collega's uit verschillende sociale kringen en die allemaal super gezellig zijn en waar ik meer dan genoeg goede vrienden aan over houdt.

Maar om terug te komen op jouw vraag. Waar liggen je interesses? Je wilt in het buitenland werken? Dan zit je toch al niet meer met huur die je moet betalen als uitwonende?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:54

Jeeeetje wat wordt hier heftig gereageerd! Er is toch niks mis mee dat TS liefst een baantje heeft wat haar aanspreekt? Ik geef haar groot gelijk!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:55

Nee, maar een opmerking in de trant van 'want ik studeer aan de universiteit' schiet bij mij in het verkeerde keelgat :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:55

Je bent niet egoïstisch en verwend, je verwoord het een beetje onhandig.
Wat de meesten hier waarschijnlik bedoelen is, kort gezegd: je zoekt een baantje als vulling tussen twee studies. Dan moet je niet te moeilijk doen. Het hoeft dan ook niet persé een leuk baantje te zijn, want het is maar voor 8 maanden. Je wilt er geld mee verdienen om in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Gewoon blik op oneindig en gaan.

Als jij denkt dat de tijdelijke baantjes in het buitenland leuker zijn dan hier, dan kan je dat proberen. Denk er dan wel aan dat je waarschijnlijk dubbele woonlasten hebt en dat dat dus niet erg lonend zal zijn.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:56

Ik vind het ook wel erg eh hard aankomen..

Ik heb straks na januari ook een half jaar vrij omdat ik dan mijn opleiding heb afgerond en mijn vervolgopleiding pas in augustus weer begint. Heb nu (naast mijn stage overigens) nog een bijbaantje in een supermarkt als vakkenvuller maar NO WAY dat ik dat een half jaar lang fulltime ga doen! Ik moet wel een fulltime baantje zoeken gezien ik op kamers zit en dat ga ik ook zeker doen, maar je mag toch wel uitkijken naar een leuk baantje voor dat half jaar?

Ts. Misschien is in een winkel als verkoopster werken wel iets voor je? :) En inderdaad uitzendbureau's! Daar begin ik straks ook mee :)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 29-11-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:56

mayniac_val schreef:
Nee, maar een opmerking in de trant van 'want ik studeer aan de universiteit' schiet bij mij in het verkeerde keelgat :+

Waar staat dat dan? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:58

Nouks schreef:
mayniac_val schreef:

Ik had eerst in mijn opening staan dat ik liever niet fulltime achter de kassa werk oid. omdat ik nu universiteit doe.
Maar daarmee bedoel ik alleen maar aan te geven dat het nogal een overgang is.. Niet dat er iets mis mee is..
Zucht. :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:58

Ik snap eerlijk gezegd niet waar iedereen zo moeilijk over doet, ts wil toch werk, maar weet alleen niet waar.
Zelf vond ik het leuk om in de thuiszorg te werken, schoonmaken bij mensen thuis. Het is best afwisselend omdat je bij verschillende mensen werkt en de meesten zijn je echt dankbaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:59

Kun je niet psychologie in een andere stad volgen?

Werken in de thuiszorg doe je goede ervaringen op, ik heb geleerd met heel veel mensen om te gaan! En dat is voor de studie zeer waardevol

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:02

Nouks schreef:
mayniac_val schreef:

kan ik ook niet vinden

ik vind ook dat TS wordt aangevallen

TS kan toch rustig op zoek naar iets wat zij leuk vindt om te doen.. en als dat niet lukt kan ze altijd nog iets doen wat d'r minder lijkt
ze heeft toch nog even de tijd

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:03

Hitime schreef:
Nouks schreef:

Ik had eerst in mijn opening staan dat ik liever niet fulltime achter de kassa werk oid. omdat ik nu universiteit doe.
Maar daarmee bedoel ik alleen maar aan te geven dat het nogal een overgang is.. Niet dat er iets mis mee is..
Zucht. :)

Daar dus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:04

De OP is aangepast mensen. Als ze direct het bericht zo had geplaatst, was er waarschijnlijk niet zo gereageerd.

TS, ben je mijn vragen ook tegen gekomen?