Ik zou graag jullie mening willen weten. Ik zal het even uitleggen....ik werk al 3 jaar lang fulltime bij een dierenasiel en heb aardig wat kennis opgebouwd. Ik heb een onwijs leuke baan, maar toch wil ik meer! Ik zou volgend jaar heel graag willen starten met de opleiding diertherapeut, maar ik twijfel of er wel genoeg vraag naar is?! Ik heb inmiddels 2 reguliere artsen hun mening gevraagd en beide kwamen ze niet echt met een duidelijk antwoord omdat ze na mijn idee er weinig vanaf weten. De 1 vond het wel leuk maar zegt dat ik me vooral moet verdiepen in de voeding van dieren (dus voedingsdeskundige) en de ander begon over trimster of acupunctuur. Dat 1e vind ik dus niks en het 2e valt al af, want alleen een volledig dierenarts mag een dier met een naald doorboren.
In het asiel werken wij al met bachbloesem en dit heeft een super leuk resultaat bij een hoop katten. Mijn paard geef ik regelmatig drainage compositum e.d. en dit heeft ook een goed resultaat.
In de asielen krijgen we vaak te maken met allergien en huidproblemen, om niet te vergeten....artrose en gedragsproblemen zijn ook een paar goede voorbeelden. Reguliere artsen vind ik super, ik ben daar ook zeker niet tegen! Ze hebben voldoende kennis en goede opleidingen gevolgd. Toch merk ik dat "een steuntje in de rug"soms geen kwaad kan bij beesten. Sterker nog, ik denk dat in bepaalde situaties het zelfs beter werkt.
Nu mijn vraag....Als je naar je eigen dier(en) kijkt, zou je dan een diertherapeut laten kijken?! Hoe sta je tegenover de natuurlijke geneeswijze (bijvoorbleed bachbloesem, aromatherapie, Bewegingstherapie, klassieke massage en TTeam etc) Oftewel zou ik in de toekomst wat kunnen met deze opleiding? In het asiel kan ik veel dieren helpen....dat sowieso...maar buitenom mijn werk in het asiel zou ik ook graag voor mezelf willen werken. Graag jullie mening en ideeen