Ik heb een vraag over de rechten van de student.

Ik ben er niet kapot van dit open en bloot op internet te zetten, maar gezien ik van mening ben dat mijn docenten beslissingen nemen die niet mogen, maar de decaan erg traag is (en de docenten ook) met reageren toch maar even zo.
Ik volg de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en zit nu in het 3e studiejaar (stagejaar).
Ik heb een waanzinnig leuke stage, helemaal top!!

Door omstandigheden (en ik ben van mening een persoonlijk conflict zo ondertussen) heb ik afgelopen jaar mijn keuzevak niet gehaald.
Dit is ondertussen bij de examencommissie geweest en ik stel hier hoger beroep voor in. Eveneens zullen er klachten over/tegen de docenten de deur uit gaan.
Ik heb tijdens dit vak eigenlijk wekelijks recht gehad op coaching, echter heb ik dat maar 1 keer gehad. Na meermaals mailen en vragen heb ik nooit meer een afspraak gehad. (Als enige, ook de enige waar ze moeilijk bij doen met de beoordeling).
Er speelt nog meer maar dat doet niet ter zake eigenlijk.
Het punt is dat ik dit vak dus (nog) niet gehaald heb, wat goed is voor 10 EC.
Volgens de OER's van voorgaande jaren zou ik 5 EC voor dit vak nodig hebben om stage te mogen lopen. Dit weet ik, echter dit jaar is het OER anders.
Nu werd ik vorige week dus gebeld dat ik moet stoppen met stage omdat ik niet aan de kwalitatieve eisen voldeed (volgens het OER).
Nu heb ik vrijdag gesprek gehad, en ze waren absoluut niet bereid om mee te kijken naar een oplossing. Ik kon beroep aantekenen maar dan zou ik alsnog moeten stoppen met stage en wellicht dit weer oppakken als ik in mijn gelijk zou worden gesteld tijdens dat beroep. Iets wat ik al raar vind want in mijn ogen is er wanneer ik beroep aan teken nog steeds geen beoordeling voor het desbetreffende vak, immers vervalt de uitspraak van de examencommissie.
Daarnaast zou ik dan het heel schooljaar maar overnieuw moeten doen om 3 tentamens te herkanssen (die ik met stage ook kon herkanssen) en 2 verslagen in te leveren (die ik nu ook zou kunnen doen). Hiervan zijn 1 tentamen en de 2 verslagen bij de examencommissie/hoger beroep. Verder hoef ik geen college's of wat dan ook te volgen dus betaal ik ruim 1700 euro voor, 8 uur?
Maar uiteraard heb ik vrijdagavond het OER van dit studiejaar (2011-2012) gezocht. Die ik een 20 min later vond op pagina 38 ofzo

Maargoed hierin kwam ik alleen het volgende tegen:
ARTIKEL 5.4 VOLGORDE VAN TOETSEN EN TENTAMENS
1. Toetsen en/of tentamens kunnen binnen de opleiding in beginsel in een willekeurige volgorde
worden afgelegd, met uitzondering van de in het volgende lid van dit artikel genoemde
toetsen en/of tentamens.
2. Aan de tentamens van de hierna genoemde onderwijseenheden en/of toetsen van de
onderdelen daarvan kan niet eerder worden deelgenomen dan nadat aan de daarbij
geformuleerde ingangseis is voldaan:
a. Aan de onderwijseenheden van het tweede studiejaar kan worden deelgenomen
indien de student minstens 40 studiepunten (EC) van de propedeuse heeft
gehaald.
b. Aan de onderwijseenheden van het derde studiejaar (stagejaar) kan worden
deelgenomen indien de student in het bezit is van het propedeutisch getuigschrift
of hier vrijstelling voor heeft gekregen. Tevens dient de student 45 studiepunten
(EC) te hebben behaald van het tweede studiejaar.
c. Aan het vierde studiejaar kan worden deelgenomen wanneer de
onderwijseenheden, stage en supervisie van het derde studiejaar zijn afgerond.
Ik heb 47 EC en 'vrijstelling' van mijn P. (Beter gezegd: Instroom dus er is beslist dat ik hem niet krijg).
Dit is het enige wat erover staat.
In de stagehandleiding staat wel dat ik die 5 EC moet hebben, maar het OER is alles bepalend toch?
* 1 docent zegt ook altijd dat wij de opdrachten niet hoeven te maken die in de stagehandleiding staan omdat dit niet in het OER staat. Tot ergenis van andere docenten.

Maar ik heb dus 47 EC dus voldoe toch aan de eisen van het OER van het jaar 2011-2012, wat dit studiejaar dus is.
Dus in mijn ogen mag ik gewoon stage lopen. Toch?
Wat moet ik nu doen?
Heb de desbetreffende docenten (Stagedocent en tevens SLB-er en de stagecoördinator) gemaild of het klopt dat door de ingangseisen van het OER ik moet stoppen met stage. Tot op heden nog geen reactie. Heb eveneens de decaan gemaild en de situatie voorgelegd.
Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes,
Milou