smurffie schreef:Ja nee dat weet ik, maar ik weet niet hoe de jongens uit je klas zijn wat betreft sexuele onderwerpen?
Wellicht kun je ergens een animatie vinden van de bevruchting tot bevalling, of kun je filmpjes laten zien van de dekking, dat een stel foto's van een dikker wordende merrie, en een filmpje/foto's van de bevalling?
Begin anders met een lijstje te geven met "points" die ze onder je presentatie moeten beantwoorden:\
-hoeveel fokkerijen zijn er in NL
-hoeveel veulens worden er geboren in NL
ect ect ect
Als je achteraf de antwoorden geeft zal dat veel losmaken, dus bewaar dat tot het slot.
Maak met behulp van een PP een kort en bondig overzicht van de kosten voor het bedrijf en onderhoud, ik zou hier zo min mogelijk tijd inzetten, dit is namelijk een punt dat ze afdwalen!
Verder moet je in je hoofd en deelvragen even duidelijkmaken over welke regio je het heb: Europa? Nederland? 1 bedrijf? wees iets precieser, dit onderwerp heb je iets breed gelaten (vind ik..)
Bij intresse kan ik mijn sectorwerkstuk naar je toesturen, geheel ander onderwerp (dyslexie) maar wel met een 8,5 beoordeeld dus de indeling is misschien handig en je krijgt misschien ideeen voor erin.
ja daar zouden we je heel erg dankbaar voor zijn!
en dat met die vragen lijkt me indd een leuk idee,
wat betreft hoe de jongens uit mijn klas daar op reageren, zullen we wel ff waarschuwen van te voren
en als ze er niet tegen kunnen, moeten ze maar even weg.
en als een van de bedrijven waar we een e-mail na gestuurd hebben, pakken we die als onderwerp
als niet, dan nemen we gewoon de fokkerijen in nederland in het algemeen zeg maar