Discussie: Hoe te combineren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Discussie: Hoe te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:59

Wil graag jullie mening/advies horen.

Doordat 4 weken terug mijn camera, foto's e.d. spullen zijn gestolen heb ik mijn laatste periode niet afgerond voor school. Geen ramp aangezien ik toch over wil stappen naar Deeltijd. Nu had ik daarover gisteren gebeld maar waarschijnlijk gaat dat komend jaar niet door ivm te weinig inschrijvingen.
Het liefst wil ik paarden en fotografie echt combineren maar weet niet hoe, etc. Paarden voor andere mensen lijkt mij niet verstandig; mede aangezien ik mezelf niet goed genoeg vind om geld te vragen. Maar als dit wel zo is ga ik het ook weer niet gratis doen. Daarnaast wil ik ook niet dezelfde fout maken als me zus. Door jonge paarden te gaan rijden en uiteindelijk je rug breken. Daarnaast wil ik toch een nuttig jaar/jaren ervan maken nu ik nog jong ben en eventueel ver kan komen in de paardensport. Echt brood ermee verdienen en rijk worden dat hoef je me niet te vertellen, daarvoor moet je eerst een kruiwagen hebben, en heel vaak niet mogelijk of niet te doen. In de fotografie vind ik mezelf nog te jong om een eigen bedrijf te starten en te onervaren. Hou mezelf natuurlijk wel bezig met fotoreportages en/of evenementen staan. Wil niet stilzitten en wil van mijn twee passies echt wat maken :j
Mensen hebben al wat advies gegeven zoals ORUN, etc. Maar misschien hebben meerdere mensen in twijfel gezeten en hebben tips om echt goed te luisteren naar jezelf. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:11

Wat bedoel je met 'combineren'? Je werk ervan maken?

Van je passies wat maken is één ding, maar kun je er ook je bestaanszekerheid uithalen als je niet bijzonder excelleert? Half bokt heeft paarden en fotografie immers als 'passie'. Waarom niet gewoon parttime fotografie / lesgeven naast een wat meer reguliere baan die je óók leuk vind? :)

Edit, heb even geTeMd, dit lijkt me meer iets voor STW. ;)

SaskiaKur

Re: Discussie: Hoe te combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:16

Dit staat los van het feit dat hals Bokt dit ook heeft als passie. Fotografie word immers me baan, wil me eigen zaak beginnen, etc. Maar aangezien ik eerst papiertje ga halen en ervaring op wil doen (maar voorlopig maar 1x in de week tijdsbesteding voor school) wil ik toch nu nog in me jongere jaren in de paardensport erook uit halen wat kan. Lesgeving klopt; daarom de eventueel interesse in ORUN. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:25

Knhs heeft de orun opleidingen ook aangepast, vriendin vertelde me vanmorgen net dat je het nu in blokken kunt doen, juist ook omdat veel mensen niet elke week een dag weg kunnen. Misschien je fotostudie even op een laag pitje, dat kun je altijd weer oppakken en nu de orun doen en veel rijden(wat je toch al doet anders haal je niet zulke resultaten, zelfs niet met Vince). Je kunt altijd proberen er nog een paard bij te krijgen, plaatst een advertentie met je resultaten, ervaring enz, afhankelijk van deze reacties kun je misschien gemakkelijker een beslissing nemen, succes.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:36

In principe rij ik niet zoveel. Steek al mijn tijd en energie in Vince 6 dagen in de week. Verder rij ik nog 3x in de week met een ander paard maar verder niet echt. Inderdaad wel een mooie optie de ORUN. Ga eens uitvogelen of dat het in de buurt is! Advertentie plaatsen weet ik niet... Sta je toch snel 'te koop' en wat ik me moet vragen is ook weer een heel ander iets.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:51

WD-V -> STW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:34

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:52

Intern ga ik helaas niet zitten.
Maar wel bedankt voor het meedenken :)