Ik werk gedeeltelijk als IT consultant en gedeeltelijk als docent.
Nu is mij door mij collega gevraagd om een presentatie te geven over hoe ik de moderne techniek meeneem in mijn lesgeven. Want helaas doen leraren dat al jaren hetzelfde

Ik ben zowel opzoek naar inspiratie uit de leerlingenkant, docentenkant, en misschien hebben ouders wel goede ideeën over de informatievoorziening.
De school gebruikt al een softwaresysteem om cijfers en huiswerk in te voeren, zodat leerlingen en ouders dit thuis kunnen bekijken.
Zelf heb ik de volgende additie gemaakt: Ik heb mailgroepen gemaakt voor mijn klassen. De leerlingen kunnen zich hiervoor opgeven op mijn website. zo kan ik bijvoorbeeld een bericht sturen als er lesuitval is of andere korte mededelingen (90%) van de leerlingen krijgt dit direct op de mobiel binnen! en zo komen ze niet naar school om daar te zien dat de les uitvalt.
Ook kan ik via deze mailgroepen de dingen die ik in de klas uitdeel versturen zodat kinderen die afwezig zijn niet achterop raken. En het voorkomt flauwe smoesjes zoals werkblad kwijt of vergeten. Ook kan ik leuke "extra" informatie versturen zoals relevante filmpjes of TV programma's
graag aanvulling gewenst!
ps: dit topic is dus bedoelt als ideeënbus, niet om anderen mijn "werk" (wat ik overigens onbetaald erbij doe) te laten doen. Ik merk dat veel leerlingen en ouders goede ideeën hebben om het onderwijs beter te maken en dat zij nauwelijks gehoord worden.