welke Paraveterinair opleiding is het beste?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amberiwan

welke Paraveterinair opleiding is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 16:15

De titel zegt het eigenlijk al
Maar ik ben dus op zoek naar een Paraveterinair opleiding die ik wil gaan volgen
Ik heb al een mbo nivo 3 opleiding paardhouderij gedaan en werk ook al 5 jaar in de paarden

Macs

Re: welke Paraveterinair opleiding is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:39

Barneveld is het beste aangeschreven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:37

Ik heb van meerdere dierenartspraktijken gehoord dat ze graag paraveterinairen aannemen uit Barneveld omdat deze school goed is aangeschreven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:46

Maar Barneveld zou wel eens een maximale hoeveelheid studenten mogen aannemen. Ze zijn wel goed aangeschreven, maar mede door die school is de markt op dit moment overspoeld door paraveterinairen. Dit maakt het het lastig om te solliciteren voor een (vaste) baan of stageplekken.

Overigens is het AOC bijvoorbeeld ook goed, maar de beste theorie en praktische ervaring leer je door goede leerbedrijven op te zoeken voor stages.

[edit] Met het bovenste bedoel ik overigens dat heel veel studenten van Barneveld bijvoorbeeld naar het noorden komen voor stage en dan zitten de noordelijke opleidingen weer met stageplekken die vol zijn.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 10-06-11 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:53

Ik hoorde dat barneveld ook goed stond aangeschreven, ga het nieuwe schooljaar beginnen met de opleiding tot paraveterinair daar.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:56

Barneveld! Ik zit op Wellant MBO in Dordrecht maar Wellant is sowieso niet echt aan te raden, mocht je er wel heen willen gaan zoek dan een Wellant die mbo+ aanbied.

We zijn met school een week naar Barneveld geweest en hier heb ik meer geleerd in 1 week dan op school in een heel jaar.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:00

Idd Barneveld, heb mijn opleiding daar gedaan maar ho maar dat je een baan vind!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:00

Voor diegene die al op Barneveld zitten nu, hoe gaat het nu verder nu PTC+ daar ook weggaat? Of werken jullie niet zoveel samen met PTC+?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:59

Volgens mij word dat ptc gebeuren nu van het groenhorst zelf en vervalt de naam, tenminste dat dacht ik.

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:44

Ptc gaat niet weg, die gaat fuseren met het groenhorst ;)

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:04

Is er ook iemand die op Aeres in Almere zat?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:08

Ik heb de opleiding op ROC Landstede in Raalte gedaan. Het nadeel was, dat ze toen geen eigen dieren hadden, weet niet of dit in de tussentijd is veranderd.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:09

ik heb jaren geleden mijn opleiding in Barneveld gedaan,
eerst dierverzorging niveau 3, daarna paraveterinair niveau 4
en werk nu al jaren (eerst full time, nu 32 uur) op een paardenkliniek.
een baan krijgen na de opleiding is dus wel mogelijk!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:34

lonimma schreef:

Denk je dat je eerder bent aangenomen doordat je daar naar school bent gegaan? heeft die school volgens jou een voordeel voor later als je een baan zoekt?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:54

Ook ik heb de opleiding in Barneveld gedaan. Stond (staat?) bekend als DE opleiding. In het laatste jaar kregen we het advies om alsjeblieft verder te studeren, want er is onvoldoende werk. Grootste deel van de klas heeft dat gedaan, slechts een klein deel vond een baan als paraveterinair.
Voordat ik in Barneveld begon heb ik dierverzorging gedaan, had als Helicon student moeite om stageplaatsen te vinden omdat ze liever mensen uit Barneveld hadden.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:23

Heb ze ondertussen van elke opleiding als stagiaire gehad. Ja Barneveld staat beter aangeschreven en over het algemeen zijn dat prima stagiairs, maar heb er al even veel 'mindere' van gehad hoor.
Je kan prima uit een wat minder aangeschreven school komen en een top stagiair zijn. Is net hoe je mentaliteit is. Je kennis waarmee je in het werkveld gedropt wordt is zowieso laag, aangezien je heel veel door het te doen leert.

Eentje die niets kent en het na 1x voordoen perfect nadoet, vind ik een fantastische (2 of 3x bij lastige dingen is ook nog goed hoor ;) ). Eentje die denkt dat ie alles weet en na herhaaldelijk voordoen nog steeds het niet exact nadoet, vallen bij mij af.
Ik leg altijd alles uit waarom het op een bepaalde manier moet (veiligheid dier, nauwkeurigheid medicatie etc etc), dus op een bepaald moment wil je op je stagiair kunnen vertrouwen en ook dat vertrouwen geven. Zal mij worst wezen waar je vandaan komt :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:43

AylaB schreef:
lonimma schreef:

Denk je dat je eerder bent aangenomen doordat je daar naar school bent gegaan? heeft die school volgens jou een voordeel voor later als je een baan zoekt?

Ik denk dat het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt. De meeste mensen bij mij uit de klas die een baan hebben als paraveterinair hebben de mazzel gehad te kunnen blijven hangen na stage. Van de rest uit mijn klas die zonder baan van school kwam heeft er geloof ik 1 nog een baan gevonden en is er een als ZZPer aan de slag gegaan. Puntje bij paaltje heeft geloof ik maar zo'n 4 of 5 man uit onze klas, uit zo'n 32 mensen, een baan als paravet weten te vinden. De meeste zijn daarna door gaan studeren waarbij het in 9 vd 10 gevallen niks meer met dieren te maken had.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:36

AylaB schreef:
lonimma schreef:

Toen in de tijd, een jaar of 10 geleden, zeker wel. Ik heb op meerdere bedrijven stage gelopen die eigenlijk alleen studenten uit Barneveld aannamen.
Nu weet ik het zo net nog niet, er zijn zoveel verschillende opleidingen, en in de praktijk is mijn ervaring nu dat je mentaliteit en werkvermogen belangrijker is of lijkt dan de plek waar je de opleiding volgt.

Weet niet of meerdere mensen dat zo ervaren?