Ik zit momenteel in VWO 4, helaas ga ik dit niet halen en moet ik de volgende keuze maken:
- HAVO 4 mét natuur- en scheikunde
Hiermee blijven meer opties aan de natuurkant open (mijn droom om dierenarts te worden kan ik helaas sowieso niet meer verwezenlijken). Daar tegenover staat dan wel dat ik keihard moet gaan werken, terwijl de kans groot is dat een vervolgstudie met natuur- en/of scheikunde niet te doen is voor mij.
- VWO 4 zónder natuur- en scheikunde
Dit betekent dat veel leuke opleidingen niet meer te doen zijn, maar dat ik mijn school (hopelijk) wel zonder enorme strubbelingen en problemen kan doorlopen. Wel moet ik dan geschiedenis gaan volgen, wat ik altijd erg lastig vond.
Hoewel ik eerst de keuze wilde maken om naar HAVO te gaan, twijfel ik nu toch wel steeds meer. Ik zou het namelijk wel zonde vinden om HAVO te gaan doen als ik VWO kan..
Nu weer even to the point..
Ik ben me op dit moment een beetje aan het orienteren op leuke HBO-studies die ik kan doen
zónder natuur- en scheikunde..
De opleiding Pedagogiek trekt mij erg aan en ik zou ook graag willen weten welke studies er bestaan die hier enigszins iets van weghebben of die ook wat voor mij zouden kunnen zijn. (HBO psychologie oid?)
Op deze manier zou ik graag in contact komen met mensen die Pedagogiek studeren, er verstand van hebben of een 'vergelijkbare' studie weten. Ook zou ik graag horen wat de mogelijkheden zijn met bepaalde studies, maar dat is denk ik van later belang.
Alvast bedankt

Linda