Voor school moet ik een groot werkstuk maken over een maatschappelijk probleem (of wat wij graag willen zien als een maatschappelijk probleem). Aangezien ik het grondig aan wil pakken omdat ik mijn punt voor dit vak erg omhoog moet halen wil ik ook de meningen van anderen over dit probleem erin verwerken. Hierbij roep ik jullie dus om hulp. Ik zet hieronder een vraag/stelling neer, en het zou erg fijn zijn als jullie hier een antwoordje op willen geven.
Vraag/Stelling: Dierenleed word nog steeds niet beschouwd als een maatschappelijk probleem, al hebben erg veel mensen er last van en voelt lang niet iedereen zich nog veilig met dieren. Vinden jullie dat dierenleed een maatschappelijk probleem moet worden? En hebben jullie nog ideeen wat eraan gedaan kan worden?
Ook voor mensen met ervaringen met dierenleed en wat zij eraan gedaan hebben is een reactie erg welkom. Alle informatie zal nuttig zijn.
Zoals je de vraag nu stelt is het te breed voor STW. Als je er een enquete van wil maken is dat prima, maar op deze manier vraag je Bokt om invalshoeken. En die moet je echt zelf bedenken.