Morgen naar Amsterdam, 3 a'4 uur in de bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Morgen naar Amsterdam, 3 a'4 uur in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:41

Hallo everybody,

Ik zit nu met een probleempje. Morgen gaan we naar Amsterdam toe, en zitten we ca. 3 á 4 uur in de bus.
Maar mijn probleem is nu eigenlijk, dat ik wagenziekte heb. (Reisziekte)

We hebben pillen daarvoor, maar als ik die inneem word ik al misselijk vóór ik in de bus zit. :S
Iemand tips??

Groetjes,
Biggers

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:43

Iets in je oren stoppen (watje, oordoppen, oordopjes van je MP3 speler) was bij mij het enige wat (enigszins) hielp. En niet achteraan in de bus gaan zitten, het liefste voorin zodat je mee kunt kijken.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:43

Naast het raam zitten, wat open kan voor frisse lucht. Verder niet lezen, muziekje luisteren en naar buiten kijken.
Verder geen idee wat er wel tegen helpt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:44

Ik vraag m'n docent wel of ik voorin mag zitten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:44

Idd op de voorste stoel gaan zitten en probeer te gaan slapen. Dat helpt vaak ook het beste.
Er zijn idd pilletjes tegen wagenziekte, daarvoor moet je even naar de apotheek :j

mayniac_val

Re: Morgen naar Amsterdam, 3 a'4 uur in de bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:46

Pepermunt :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:47

Vooral niet lezen idd! Bij het idee alleen al word ik weer misselijk :') en pilletjes helpen bij mij niet, weet nog goed dat ik naar Frankrijk ging (met de auto), had pilletjes genomen maar mooi 6x overgegeven op alleen de heenweg :+

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:49

Zakje(s) meenemen en voorin gaan zitten. Kauwgom/pepermunt helpt mij soms wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:50

Britt schreef:
Er zijn idd pilletjes tegen wagenziekte, daarvoor moet je even naar de apotheek :j

We hebben ze wel, maar daarvan moet ik al overgeven, voordat ik de bus in ben. Dus dat heeft niet erg veel zin.

Citaat:
pilletjes helpen bij mij niet

Geen idee of het werkt, maar neem het dus niet weer.

Citaat:
Pepermunt :)

Slim! Ga vanaaf naar de supermarkt en neem even pepermunt (of kauwgom, pepermuntsmaak) mee. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:52

tanya89 schreef:
Zakje(s) meenemen en voorin gaan zitten. Kauwgom/pepermunt helpt mij soms wel.

Zakje neem ik altijd uit voorzorg mee. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:53

En er ook voor zorgen dat je het niet te warm hebt (dus geen jas/sjaal aanhouden), ik merk dat als ik teveel aan heb (= warm) veel sneller misselijk ben.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:54

Ja dat klopt. Ik doe ook altijd meteen mijn jas uit. En doe meestal gewoon een vest aan, die ik lekker snel uit krijg, wanneer het warm wordt. :)

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:56

tip: etos huismerk reisziektepilletjes

van álle merken pilletjes wordt ik net zoals jouw als ziek voordat ik in de bus zit (vooral primatour!) maar met deze niet. Nadeel is dat je wel vaak erg slaperig wordt.

veel plezier morgen!

ps: gaan pilletjes echt niet draag dan laagjes. Als je het te warm krijgt wordt je nog sneller misselijk. Met laagjes kun je makkelijker wat uitdoet

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:07

Ik moet ook vooral geen zoete dingen eten. Hartig is beter. Op een of andere manier wil ik nadat ik heb overgegeven altijd een wit broodje met cervelaatworst :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:12

Haha, ik altijd brood. :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:13

Ooooh bah! Dat is nou een reden waarom ik nooit de bus in wil! :(.. Dat mensen spugen, echt verschrikkelijk!

Ik kan ook snel wagenziek worden ( maar niet spugen ) en ik heb zware reistabletten van de drogist waar ik heel goed tegen kan. Van Primatour word ik ook misselijk, zelfs bij de gedachten alleen al! :+ Maar die pilletjes haal ik bij de Etos en dan moet je eens vragen om de zwaarste die ze hebben. Dat zijn witte pilletjes zonde smaak! :) Dus die kan je gewoon zo wegslikken zonder dat er iets bitters achterblijft in je mond.

Verder goed eten voordat je de bus in gaat! Als je namelijk een legere maag heb, gaat die sneller draaien en wordt je sneller misselijk. Als je je misselijk voelt worden, even een droog wit broodje eten. ( Helpt bij mij altijd ) Enne verder inderdaad voorin zitten, het liefst rechtsvoor omdat je dan gewoon mee kan rijden.

Je wordt toch niet misselijk van alleen rechtuit rijden op de snelweg? Maar waarschijnlijk van al die hobbels?

En o ja, ik zou alleen een shirtje aan doen en níet gaan slapen want dan weet je niet waar je naar toe gaat.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:14

Worden jullie allemaal zó wagenziek dat je echt gaan spugen? Wat doen je dan als je op vakantie gaan? Want ik ben daar echt panisch voor als iemand ziek wordt. Dan is de bus zeg maar te klein. Ik vraag ook altijd aan de mensen die bij mij in de bus zitten of ze ziek worden en zo ja, dan geef ik ze altijd een pilletje. Anders durf ik er echt niet in!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:15

Helemaal voorin zitten inderdaad, recht vooruit kijken.

Hoe saai ook, niet meedoen met het feesten in de bus, de snoepjes/chips wat dan ook. Niet lezen. Gewoon recht vooruit kijken.
En inderdaad niet te warm en een kauwgompje of pepermuntje nemen :-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:17

Ik geef niet snel over, ben wel de rest van de reis echt beroerd.
Mn ogen dichtdoen en slapen helpt bij mij juist erg goed, omdat je dan je hersens 'uitschakelt' op het gebied van richting.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:18

Espoir_ schreef:
Worden jullie allemaal zó wagenziek dat je echt gaan spugen? Wat doen je dan als je op vakantie gaan? Want ik ben daar echt panisch voor als iemand ziek wordt. Dan is de bus zeg maar te klein. Ik vraag ook altijd aan de mensen die bij mij in de bus zitten of ze ziek worden en zo ja, dan geef ik ze altijd een pilletje. Anders durf ik er echt niet in!

Wat ik dan doe? Spugen :') maar na m'n 17e heb ik er gelukkig lang niet zoveel last meer van (in de 6e had ik m'n eerste schoolreisje waar ik niet bij had overgegeven in de bus _O- normaal was het elk jaar vaste prik). Nu gaat het dus wel wat beter... Behalve in normale lijnbussen en auto's die veel rotondes maken en hard optrekken/remmen. Maar meestal niet meer in de tram of de gemiddelde auto die normaal rijdt (snelweg). :) En dan word ik vaak wel misselijk, maar niet altijd meer zo misselijk dat ik moet spugen. :n

En nee, pilletjes helpen niet... volgens mij is het vervelender voor mij dan voor jou ;) had altijd zo'n hekel aan mensen die moeilijk gingen doen als ik zo ziek was dat ik moest overgeven. :x

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:20

Aah echt verschrikkelijk als je dat heb zeg! Voor jou zal het wel een gewoonte gaan worden. Maar ik heb een fobie voor spugende mensen, dus ik ga echt over de zeik. Daarom ga ik in NL eigenlijk nooit met de bus en als ik op vakantie ga zoek ik een bestemming waarbij de transfer maximaal een half uur is! :+...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:22

Oh een echte fobie, dat moet ook vervelend zijn idd := ik had het meer over mensen die het gewoon 'vies' vinden en dan gaan lopen mekkeren dat het stinkt. Ja, want voor mij is 't lekker als het door je neus komt. :+

Geloof me, het voelt zoveel beter als het eruit is ;) dan is de misselijkheid namelijk verdwenen. Meestal was mijn 1e reactie nadat ik weer was ingestapt "zo, en nou heb ik honger". :')

Volgens mijn moeder spuugde ik als baby in de tram de draagzak al onder... treinen had ik dan weer nooit last van. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:24

Espoir_ schreef:
Dat zijn witte pilletjes zonde smaak! :) Dus die kan je gewoon zo wegslikken zonder dat er iets bitters achterblijft in je mond.
Edit: Doordat ze geen smaak hebben, zijn ze niet lekker.

Verder goed eten voordat je de bus in gaat! Als je namelijk een legere maag heb, gaat die sneller draaien en wordt je sneller misselijk.
Edit: Eet genoeg hoor. :)

Je wordt toch niet misselijk van alleen rechtuit rijden op de snelweg? Maar waarschijnlijk van al die hobbels?
Edit: Niet op de snelweg. :)

En o ja, ik zou alleen een shirtje aan doen en níet gaan slapen want dan weet je niet waar je naar toe gaat.
Edit: Het is een touringcar

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 17:27

Espoir_ schreef:
Worden jullie allemaal zó wagenziek dat je echt gaan spugen? Wat doen je dan als je op vakantie gaan?

Tja, sommige hebben het heel erg. Vroeger had ik het echt heel erg. Maar wordt nu steeds minder naarmate ik ouder word.
Als ik op vakantie ga, moet ik meestal overgeven. Toen ik naar Tsjechie ging, toen stopte we voor het hotel, wat denk je? Blegh! Precies wanneer we bij het hotel waren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:27

Dat had ik dus op de weg naar Frankrijk... 6 x overgeven, helemaal niks aan de hand op de snelweg, en zodra we de oprit van een wegrestaurant of tankstation opreden vloog het eruit... :=