Pfoe het is nog niet makkelijk om een bedrijfsnaam te verzinnen! Iemand suggesties waar ik rekening mee moet houden?
Tips zijn uiteraard ook welkom, het gaat om een grafisch/creatief bedrijfje. Het liefst iets in 1 woord en niet al te lang.
Ik ben momenteel echt inspiratieloos!
HorseRunner
Geplaatst: 01-02-11 16:51
Hou er rekening mee dat hij niet door anderen gebruikt word. Zeker niet als het gerelateerd is aan wat je doet.
Ik zal eens voor je verzinnen.
Kieffer
Geplaatst: 01-02-11 17:23
Misschien handig om wat meer informatie te geven, zoals: - Hoeveel medewerkers en wat voor mensen (jong, juist wat ouder?) - Op welke markt/branche wil je je richten (bijv. particulier of zakelijk) - Orienteer je je ook op het buitenland? (handig om rekening mee te houden als je een naam kiest) - Wat wordt jullie core business? Grafisch kan natuurlijk vanalles zijn... Ga je websites bouwen, logo's ontwerpen, advertenties of folders maken, etc.
Zet de sterke punten van je bedrijf eens op een rijtje; wat maakt jullie uniek? Maak bijvoorbeeld een brainstorm op papier. Dan vul je die leegte in je hoofd en kom je vaak ineens met een idee.
Nu nog eenmans maar bedoeling is dat het gaat uitbreiden. Ik werk nu nog onder eigen naam maar wil om die reden dus ook een andere naam. Jong, fris, nieuw, hip. Korte woorden, geen mega lange naam! Kort & Krachtig maar niet kinderachtig of te grappig. Wil wel serieus genomen worden!
Zowel particulier als zakelijk maar ga me niet richten op hele grote namen. Het wordt sowieso een .com website dus moet de naam zowel voor Nederlanders als voor Engelstaligen goed uit te spreken zijn!
In het begin wil ik mij vooral richten op logo/huisstijl maar Grafisch is uiteraard vrij breed en ik wil eigenlijk ook wel alles aan kunnen bieden. Ik ga niet alleen maar logo's of folders maken ik vind het in dit vakgebied prima kunnen om het hele pakket aan te kunnen bieden. Websites en fotografie is ook mogelijk maar geen hoofdzaak.
Brainstormen heb ik idd ook al gedaan en beetje door boeken/magazines gebladerd en woorden opgeschreven.