[ENQ] "Inteview" burgemeester Moerdijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

[ENQ] "Inteview" burgemeester Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 12:55

Hallo bokkers!

Voor school moeten wij een interview houden door aanleiding van een kranten artikel. :)

Ik heb gekozen voor dit stuk;

“Burgemeester Moerdijk stapt op

Wim Denie. © ANP

Burgemeester Wim Denie (64) van Moerdijk treedt af. Hij vreest de lichamelijke en mentale inzet in de nasleep van de brand niet te kunnen opbrengen.

Dat heeft de commissaris van de koningin van Zuid-Holland bekendgemaakt.
Tijdens een gesprek met de commissaris van de Koningin in Noord-Brabant, Wim van de Donk, heeft de burgemeester vrijdagmiddag gezegd dat de nasleep van de grote brand meer lichamelijke en mentale inzet zal vragen dan hij op dit moment denkt te kunnen opbrengen.
Op zijn optreden kort na het uitbreken van de brand was veel kritiek. In overleg met de commissaris van de Koningin heeft Denie besloten om zijn ambt neer te leggen op 1 februari. „Op deze wijze ontstaat ruimte voor een nieuwe (waarnemend) burgemeester die in Moerdijk leiding kan geven aan de nasleep van de brand”, staat in een verklaring die de provincie heeft uitgegeven.
Voordat Denie de ambtsketen van Moerdijk omhing, was hij van mei 1999 tot januari 2007 burgemeester van de Limburgse gemeente Swalmen. Denie begon zijn burgemeesterscarrière in de gemeente Graft-de Rijp (Noord-Holland). Daar was hij van juni 1991 tot mei 1999 burgemeester.
Tijdens zijn nieuwjaarstoespraak begin januari maakte burgemeester Wim Denie bekend dat hij per 1 juli zou opstappen als burgemeester. Als belangrijkste reden voor zijn vertrek noemde hij toen een lager pensioen als hij na zijn 65e zou doorwerken. Bij zijn aantreden in 2008 liet hij nog weten de volle ambtstermijn van zes jaar te willen aanblijven. Wim Denie stopt per 1 februari.
© Trouw 2011.”

En nu ben ik opzoek naar iemand die voor mij 5 vraagjes zou willen beantwoorden over de mail! :)
Ik zoek wel iemand die in Moerdijk woont. (of heel dichtbij)

Groetjes Bo.

RhealLover

Re: [ENQ] "Inteview" burgemeester Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:41

Hierbij inwoonster van zevenbergen al gehele leven lang en dus tja dichter bij kan je het haast niet krijgen ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 18:24

Leuk dat je meedoet! :)

Ik stuur je morgen een PBtje, ben nu ziek..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:24

Ik woon in Klundert, in het kleine gehucht Noordschans. Ligt er hemelsbreed km of 4/5 vandaan. Stuur mij de vragenlijst ook maar :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:44

De schans hey Amanda ;) puntje van de klundert.

Boooo heb je vragen gehad, kan echter niet via m'n iPad replyen zal morgen op m'n werk proven ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 21:21

Oke! :)

Amanda, ik stuur je een PB.