denk niet dat het hier juist staat , maar weet niet waar ik het anders moet zetten dus: Hey Bokkers! Ik heb een vraag weten jullie of er een sportschool bestaat met paardrijden ? In België of net over de grens ?
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 19-01-11 20:21
School in welke zin? School als opleiding of als manege? In Deurne heb je een school met de opleiding paardensport. Dit is een opleiding gericht op paardrijden.
Jij bent van België gok ik? Vandaar waarschijnlijk de verwarring. De enige 'paardenopleiding' in België is naar mijn weten in Bilzen (is in samenwerking met het KTA2 van Hasselt, sport- en topsportschool), maar volgens mij is de topsportopleiding paardrijden daar ondertussen stilletjes doodgebloed. Maar, als je zoiets dus zoekt, met hen eens contact opnemen Denk er wel bij na, want het is een opleiding waar je niet bijster veel mee bent. Ik ken twee of drie mensen die daar ooit naar school zijn geweest, geen van hen rijdt beter dan de gemiddelde ruiter bij toen bij ons op de club.
Bij NHB Deurne kun je een MBO opleiding paardensport doen. En dan kun je ook kiezen voor intern. Is niet echt een kostschool, maar komt wel dicht in de buurt.
In Engeland heb je Hartpury College. Ik weet verder niet wat de toelatingseisen zijn...maar daar zit je ook intern.
iefke
Geplaatst: 21-01-11 10:42
TS kan helaas nog niet reageren op STW, vandaar dat ik voor nu een slotje plaats.