Wat moet ik doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 23:39

hoi allemaal.

k ben een meisje van 16 jaar en ik weet echt niet wat ik moet doen.
doordat ik in utrecht op school zit, heb ik iets minder vrijheid in de winter, het is al donker als ik eenmaal thuis ben ect ect.
maar ik wil gaan werken bij de hema op dinsdag en zaterdag.
ik heb een potentiële bijrijd pony, ik rijd op de manege (waar ik mee stop als het met de bijrijd/lease pony rond is), en ondertussen moet ik ook nog -helaas- verplicht naar school, en krijg ik het nodige huiswerk mee.
ik wat moeite met plannen, mijzelf er toe aan zetten dat ik me huiswerk maak enzovoorts.
maar wie weet hoe ik dit het best kan combineren?

Revanches

Re: Wat moet ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:31

TAO-->STW

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:39

HoiHoi;

Ik zit ook in zo'n moeilijk parket. Ik zit in havo 4, heb een eigen paard en heb een bijbaantje voor 3 dagen in de week. Mijn ervaring is dat zolang je niet meer dan 2 dagen in de week beschikbaar bent, ze je bij ons in de buurt niet aan willen nemen. Ik heb moeten toezeggen dat ik voortaan altijd op zondag op wedstrijd ga want zaterdag moet je beschikbaar zijn. Ik zou eerst maar eens lekker beginnen met een verzorgpaard en dit samendoen met je school; en als dit dan goed gaat zou ik nog eens gaan denken over een baantje. Plezier moet er namelijk ook zijn!

Liefs Noraly

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:22

Tja, ik heb ook enkele hobby's laten schieten toen ik druk was.
Ik zou geen bijrijdpaardje nemen op dit moment maar blijven lessen.
Dan heb je niet de verplichting altijd te komen. als jij een week vol huiswerk zit en niet wegkan, kan je een manegepaard afzetten. Als je bij iemand bijrijdt, verwacht die dat jij komt.

Een baantje is nooit verkeerd, mits het te combineren is. Dinsdag en zaterdag geef jij aan, dinsdagavond?

Goed kijken, de uiteindelijke keuze moet je zelf nemen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 22:09

ja maar ja, ik ben zo'n beetje wel uitgeleerd op de manege, ik wil veder
in de zomer is een bijrijdpaard, school en werk te doen maar in de winter niet
en ik zou dan gaan werken van half 3 tot 6[di] en van 7 tot 1 [za] en misschien nog switchen tussen zaterdag avond en vrijdagavond om de week.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:37

Ik ben ook 16, over 3 maandjes 17, en zit in 5VWO. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe ik het doe. Geef 1 uurtje per week bijles wiskunde en moet zaterdag meestal van 9 tot 5 werken. Verder ben ik dus voor school vaak weg van half 8 tot 5. En daarnaast heb ik 3 a 4 keer per week nog paardrijden, een bijrijdpaard, waar ik ook 3 uur per keer mee kwijt ben.

Ik heb ervoor gekozen wat minder te werken en wel een bijrijdpaard. Hoewel het drukker is dan een baantje, kan ik echt niet meer zonder haar.. Even weg uit de school/werk sfeer, even iets compleet anders :)

Ik denk dat school én werk én bijrijdpaard niet te combineren is, niet zonder dat 1 van die punten eronder gaat lijden.