MWD tweedejaarsstage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

MWD tweedejaarsstage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 10:44

:wave:

Ik begin in Februari aan de opleiding MWD en wel in het tweede jaar vanwege een universitaire vooropleiding :) Nou moet ik dus ook meteen 1 dag in de week stage lopen, dus ik ben hard op zoek, maar het wil nog niet zo vlotten :n
Even op een rijtje wat ik heb gedaan:
- Ik heb het ziekenhuis gevraagd voor maatschappelijk werk op een afdeling (had daar al contacten namelijk) maar die willen me waarschijnlijk niet voor 1 dag in de week
- Heb Carinova benaderd (een instelling die maatschappelijk werk bied hier in de omgeving) en die bellen mij zsm terug
- Ik heb een school proberen te bellen voor schoolmaatschappelijk werk, maar daar is het natuurlijk kerstvakantie :+ die bel ik 3 jan weer :)

Ik heb dus al wat lijntjes uitgegooid, maar ik wil toch nog doorzoeken..Het probleem is alleen, ik weet niks van stage :+ Geen idee hoe de procedure is etc. en de HAN (waar ik MWD ga volgen) heeft ook Kerstvakantie en is dus niet te bereiken...

Mijn vragen aan jullie:
1. Ben ik goed bezig door te bellen of kan ik de mensen beter op een andere manier benaderen (met bijv brieven/mails)?
2. Maak ik uberhaupt nog een kans op een stage plek of ben ik al veel te laat?
3. Weten jullie nog leuke MWD stage's in de omgeving van Deventer, of in Overijssel of Gelderland, voor 1 dag in de week?
4. Nog andere tips? :D

Alvast bedankt :)

BabbieB

Re: MWD tweedejaarsstage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:47

Ik denk dat bellen wel een goede manier is om contact te zoeken.

Heb je Viareva al eens geprobeerd? Daar heb ik laatst een heel leuk sollicitatiegesprek gehad, lijkt me een hele fijne stageplaats. Het is een revalidatiecntrum dat gevestigd is in het ziekenhuis van Deventer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 10:49

bedankt voor je snelle reactie! :) Viareva ken ik niet en heb ik nog niet geprobeerd, maar ga ik naar kijken, dankjewel!

edit: helaas :( Maatschappelijk Werk
De vakgroep Maatschappelijk Werk heeft alleen HBO studenten die in het laatste of voorlaatste jaar van de opleiding zitten. Het moet dan gaan om een langdurige stage (half jaar of langer), gedurende minimaal 20 uur in de week. Zij hebben geen plaats voor een “snuffelstage”. Gezien de complexiteit is de stageplek zeer geschikt voor studenten van de deeltijdopleiding.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 09:18

Ik krijg nog steeds berichtjes met tips van mensen en dat is hartstikkke fijn, maar niet meer nodig, want ik heb een stage gevonden :D
Ik loop sinds een aantal weken mee met een Kanjertraining http://kanjertrainingoverijssel.nl/

Heb het hier even neergezet, zodat misschien meer mensen er wat aan hebben :) En tips mogen blijven komen in het topic hoor :j

bedankt voor de hulp!