Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
upendo schreef:Ik denk namelijk dat het al snel niet haalbaar meer wordt om een kinderdagverblijf te runnen met de hoeveelheid cliënten en de begeleiding die je erop moet zetten.
Wil je kinderen met een rugzakje vanaf het eerste moment goed begeleiden, dan heb je daar gewoon hele intensieve begeleiding voor nodig, daar wordt vaak nogal overheen gekeken.. Daarnaast moet je ook de thuissituatie in de gaten houden, want als jij op de kinderopvang begint met een behandelplan moet dit ook doorgaan in de opvoedwijze van de ouders en vaak is het niet haalbaar om dat door te voeren.
Ulrika schreef:upendo schreef:Ik denk namelijk dat het al snel niet haalbaar meer wordt om een kinderdagverblijf te runnen met de hoeveelheid cliënten en de begeleiding die je erop moet zetten.
Wil je kinderen met een rugzakje vanaf het eerste moment goed begeleiden, dan heb je daar gewoon hele intensieve begeleiding voor nodig, daar wordt vaak nogal overheen gekeken.. Daarnaast moet je ook de thuissituatie in de gaten houden, want als jij op de kinderopvang begint met een behandelplan moet dit ook doorgaan in de opvoedwijze van de ouders en vaak is het niet haalbaar om dat door te voeren.
Nee maar dat is bij een gewoon kinderdagverblijf ook zo...wij kunnen een kind wel opvoeden volgens ons pedagogisch werkplan maar dat wordt thuis ook niet doorgevoerd.
Biancxx schreef:er zijn al wel veel opvangmogelijkheden voor deze kinderen. Medisch kinderdagverblijf, kinderdagcentra etc..
bedenk dus hoe je je wilt onderscheiden van deze plekken. wil je particulier worden of juist niet. Dit is voor ouders belangrijk ivm aanvragen PGB of andere toeslagen/subsidies.
heb je ervaring met de doelgroep? Ben je je bewust van alle eisen waar een opvang aan moet voldoen?
zomaar wat dingetjes om over na te denken.
Succes!
(edit; zie dat er meer soortgelijke reacties zijN)
Kanelly schreef:Oeh en TS, no offence verder, maar zie dat je 21 bent.
Ik denk dat je beter eerst nog even wat jaren werk- en levenservaring op moet doen, voor je überhaupt een eigen kinderopvang moet willen starten
Want er komt echt meer bij kijken dan je denkt, als jij dus straks 'directrice' bent