Ik zit met een enorm dilemma, en zoek dan ook snel hulp. Ik ga morgen IB-Groep, school en andere school bellen maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen.
In het kort mijn situatie, VMBO T met gemak gehaald hoefde er niks voor te doen, en deed dan ook niks. Ik heb al sinds ik naar de basisschool ga een hekel, echt haat aan school gewoon. Het enige wat mij interesseert is paarden, dus een vervolgopleiding was makkelijk gekozen. Ik ben toen MBO-4 Paardenhouderij in Zwolle gaan studeren -op 2uur reizen-. Dit heb ik 2 jaar uitgehouden, maar ik vond het verschrikkelijk. Ik kan me zelf er niet toe zetten op tijd te komen, de moeite te nemen huiswerk te maken, verslagen te schrijven etc. Na die 2 jaar was ik het zo zat, en de leraren mij dat ik besloot te switchen.
Ik ging naar NHB Deurne, MBO-4 Horse&Health. Helemaal leuk. Nog verder weg, op zo'n 3.5uur reizen, en ik haat het nog steeds. Ik ben vorig jaar blijven zitten in de tweede, en ik ben het gewoon helemaal zat. Het boeit me niet, de meeste lesstof heb ik al behandelt en ik vindt de school echt niks aan gewoon.

Nu gaan ze ook nog eens mijn blokstages stoppen, dat is het enige wat ik leuk vond... Verder kan ik er geen begeleiding krijgen bij de 2 vakken die ik WEL heel moeilijk vindt, nl. Economie en Genetica. En ik ben al zo gedemotiveerd, dus wordt de keus steeds makkelijker om niet te gaan.
Nu weet ik eigenlijk al zeker dat ik het dit jaar ook niet ga halen, ik plan rustig een schooldag vol met lesklanten, het boeit me gewoon niet. Maar ik wil niet zonder diploma zitten straks. En een studieschuld ook niet.
Nu vraag ik me dus af wat de mogelijkheden zijn om nu nog in te stromen. Ben ik Deurne dan een jaar lesgeld verschuldigt? Heb ik dan geen studieschuld? Een jaar extra lesgeld is minder als studie-schuld.
Ik wil gewoon graag werken, cursussen volgen -dat vind ik wél heel leuk!!!!- en me ontwikkelen binnen een bedrijf...
En nu weet ik dat het ook een kwestie van discipline is, en ik ben qua werk ed. heel gedisciplineerd maar school.. Nee, ik kan het niet.
En dan is het ook nog dat ik het eigenlijk ook nog eens makkelijk vindt, veel vakken, daardoor ga ik lanterfanten, uit mijn neus eten etc.
HELP!
Is overstappen naar een niveau 2 opleiding Paardenhouderij voor mij de oplossing? Zal ik dan eindelijk verlost zijn van school??
Oja, er zijn ook nog wel meer dingen voorgevallen op Deurne waarom ik het gewoon geen bijster goede school vindt...
Als het verwarrend is, sorry, het is al laat maar ik kan er niet van slapen...
Groetjes, Nikki