Nog taal- en letterkunde studenten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6147
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:53

Uitwisselingen, dat klinkt echt heel tof :+: ooit ga ik ook naar het buitenland voor een stage of minor, maar eerst het eerste jaar eens afmaken.

Is er hier iemand die mij kan helpen met de bronnotaties in een paper voor Algemene LiteratuurWetenschap. Op het moment duizelt het een beetje voor mijn ogen en weet ik nog niet hoe het moet.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:59

Hangt er van af welke manier je moet gebruiken. Ik ken enkel MLA-style :)

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:22


Fenn

Berichten: 6147
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:23

Via Notabene en dan de LTD-style en ik vrees dat het nu alsnog niet klopt vooral een verwijzing naar en site vind ik lastig. Bedankt voor de link Flew, ik ga even kijken.

AEP
Berichten: 372
Geregistreerd: 22-06-08
Woonplaats: Naast de veldbeek

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:28

Anders even easybib googlen ;), dan kan je kiezen welke stijl je wilt.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:50

Oud topic, maar we studeren vast allemaal nog steeds Taal- en Letterkunde, of Engelse/Nederlandse/Franse Taal en Cultuur. :)


Ik zit momenteel weer in tentamenperiode! Hoera! :+ Hoe is het bij jullie? Ook bijna klaar met je jaar? Weet je al wat je hierna gaat doen?

Ik heb mijn eerste tentamen van deze periode weer gehad, Medieval Masterpieces. Geen idee hoe het gegaan is, durf er niets over te zeggen. Maar oh, als ik deze gehaald heb valt er al zo'n last van mijn schouders!
Ik mag namelijk niets herkansen. := Of, het mag wel, maar het kan niet. :') Ik zit namelijk precies tijdens de herkansingsperiode in Engeland voor mijn WK Polocrosse. En dan moet je keuzes maken he, en daar ben ik nooit zo goed in geweest. Maar waarschijnlijk moet ik heen en weer vliegen, mocht ik herkansingen hebben. :')

Zucht. Stress! :D

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

Ohh mag ik me hier ook melden? Ik studeer Engels aan de Radboud Universiteit. :D
Inmiddels ook weer in een tentamenperiode beland, morgen de eerste: Old English. Maar ik ga die niet maken, omdat ik die in de herkansing waarschijnlijk wel haal en ik dinsdag Syntax heb waar ik écht slecht in ben en die MOET ik halen anders kan ik sowieso niet naar Lowlands. :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:24

Ook ik ben druk bezig met tentamens. Afgelopen dinsdag Moderne Nederlandse Letterkunde deel B gehad, morgen Corpustaalkunde.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:47

Ik ben al een tijdje klaar! :) Ik moet nog 3 cijfers terug krijgen, 2 van Translation en 1 Modernist Literature... hopelijk heb ik alles gehaald.

Fenn

Berichten: 6147
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:01

Ik mag nog drie weken. Het een na laatste wat ik moet doen is een mondeling moderne literatuur. Alle horrorverhalen hebben er voor gezorgd dat ik keihard aan het leren ben, maar ik vind het gelukkig wel erg leuk :)

Volgens mij werk ik tijdens de herkansingen, maar zoals het er nu uitziet hoef ik die niet te gebruiken.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:05

Ik zit ook midden in de examens (wij hebben nl. maar één keer per semester examens). Zaterdag heb ik Amerikaanse literatuur tot 1900, dinsdag taalbeheersing van Frans, donderdag Franse taalkunde (semantiek & pragmatiek), vrijdag Franse literatuur (19e-20e eeuw), maandag literatuur & andere media en dinsdag Engelse taalkunde (Old English).

Ik vind jullie tentamenperiodes altijd hemels klinken :+ met zo weinig vakken af te leggen. Ik heb er nu 7, Amerikaanse geschiedenis heb ik begin juni al gehad.

Volgens mij hebben jullie in Nederland best weinig mondelinge examens? Ik heb gewoon alles mondeling, behalve Amerikaanse literatuur (omdat je daar met 200 mensen zit en er niet genoeg tijd is om dan mondeling af te leggen :P ) en Franse taalbeheersing (aangezien je daarvoor een tekst moet schrijven om je schrijfvaardigheid te tonen). Mondeling vind ik echt ontzettend fijn, véél beter dan schriftelijk.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:11

In Nederland is bijna niks mondeling inderdaad, vind het wel prettig, ik schrijf liever. :+

Deze tentamenperiode bestaat voor mij uit vier tentamens. Twee vakken zijn beide 10 ects waard, dus er zit wel enorm veel werk in.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:16

Ik haaaaat schrijven, zeker bij literatuurvakken. Dan krijg je zo'n vraag van "licht dit fragment toe aan de hand van dit en dat" en dan zit je daar, moet je een hele bladzijde schrijven. Dat haat ik dus echt. Ik zit liever gewoon voor de docent en leg het dan zo zelf uit. Op mondelinge examens heb ik ook altijd veel betere cijfers. Je kan dieper op bepaalde dingen in gaan en echt tonen dat je de leerstof kent.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:21

Oh ik vind het juist heeeeeeeeeerlijk om bij literatuurvakken een pagina vol te schrijven, daar ben ik echt voor gemaakt geloof ik. :D Ik ben weer enorm slecht in meerkeuzetentamens, geef mij maak open vragen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:27

Als je me een computer geeft, geen probleem, maar handgeschreven haat ik dus heel erg :')
Bij mijn examen van Amerikaanse geschiedenis ook. Een vraag op de helft van de punten van het examen: "describe how conflicts with African Americans, Native Americans, immigrants and catholic southerners have influenced American politics". Ik heb 4 blz moeten schrijven om het te kunnen beantwoorden. Met de hand schrijven is echt mijn ding niet :P

Fenn

Berichten: 6147
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:44

Ik heb ook heel veel zin in dit mondeling, maar ben wel als een malle aan het leren. Een schriftelijk tentamen is makkelijker, je kunt iets wat eerst fout lijkt heel duidelijk onderbouwen en vaak wordt dat gewaardeerd. Het lange nadenken helpt ook. Met logica kom ik vaak een eind als ik iets eigenlijk niet weet en nu, nu word ik geacht in één keer het antwoord te kennen. Dat wordt stampen :j Met de handschrijven is fijn! Ik vind mensen die zeuren over kramp in de hand watjes.

Door het jaar heen heb ik maar acht vakken officieel en ik heb er een negende bij gepakt. Dat is niet veel, maar wel genoeg eigenlijk :) En vier tentamenperiodes in het jaar, dus dan maar twee tentamens. Nu nog twee en dan heb ik m'n P. Al mijn vakken zijn 7,5 punt waard en best veel werk. Nu moet ik nog een onderzoeksverslag afschrijven en presenteren naast mijn tentamens.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 19:34

Krijgen jullie geen voorbereidingstijd voor een mondeling examen? Wij moeten één of twee vragen trekken bij de docent en krijgen dan een 10-15-20 minuten voorbereidingstijd terwijl de persoon voor je zijn uitleg doet bij de docent. Dan heb je tijd zat om je antwoord grofweg op papier te zetten zodat je iets hebt om op terug te vallen.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:38

De enige mondelinge examens die ik heb gehad waren op de middelbare school ... en daar kregen we geen voorbereidingstijd bij, je wist ongeveer welke vragen er gesteld werden maar helemaal zeker niet.

Fenn

Berichten: 6147
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:59

Yasmine schreef:
Krijgen jullie geen voorbereidingstijd voor een mondeling examen? Wij moeten één of twee vragen trekken bij de docent en krijgen dan een 10-15-20 minuten voorbereidingstijd terwijl de persoon voor je zijn uitleg doet bij de docent. Dan heb je tijd zat om je antwoord grofweg op papier te zetten zodat je iets hebt om op terug te vallen.


Nee, we krijgen geen voorbereidingstijd. We hebben een hele hoop te leren en moeten dan een gesprek houden over wat we geleerd hebben. Wel mogen we de reader erbij houden. Onze docent heeft het er nu al over dat we in ieder geval moeten blijven praten. Des noods met de quote: 'oh, maar deze tekst lijkt in ieder geval niet op "..." , want daar is "..." veel meer aan de orde.' . Hopelijk komt het dan goed.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:09

Yasmine schreef:
Ik zit ook midden in de examens (wij hebben nl. maar één keer per semester examens). Zaterdag heb ik Amerikaanse literatuur tot 1900, dinsdag taalbeheersing van Frans, donderdag Franse taalkunde (semantiek & pragmatiek), vrijdag Franse literatuur (19e-20e eeuw), maandag literatuur & andere media en dinsdag Engelse taalkunde (Old English).

Ik vind jullie tentamenperiodes altijd hemels klinken :+ met zo weinig vakken af te leggen. Ik heb er nu 7, Amerikaanse geschiedenis heb ik begin juni al gehad.

Volgens mij hebben jullie in Nederland best weinig mondelinge examens? Ik heb gewoon alles mondeling, behalve Amerikaanse literatuur (omdat je daar met 200 mensen zit en er niet genoeg tijd is om dan mondeling af te leggen :P ) en Franse taalbeheersing (aangezien je daarvoor een tekst moet schrijven om je schrijfvaardigheid te tonen). Mondeling vind ik echt ontzettend fijn, véél beter dan schriftelijk.


Ik heb deze periode 11 tentamens in 2 weken, dus dat is niet echt weinig te noemen. :P Daarvan zijn er 2 mondeling. Voor de rest vooral vééééél schrijven bij alle literatuur en geschiedenisvakken. Eigenlijk bij alles behalve Phonetics, Syntax en het taalkundige gedeelte van Old English dus. :')

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:14

Ik heb zo veel liever schrijf-tentamens! Ik ben een heel slechte spreker, en bij een schriftelijk tentamen heb je lekker bedenktijd over wat je wilt schrijven, en als je het even niet weet ga je eerst naar een andere vraag. Heerlijk.

Ik heb voornamelijk papers, essays, schriftelijk tentamens, en deze tentamenperiode ook een mondeling. Onze schriftelijk tentamens bestaan voor een groot deel ook uit essayvragen.

Morgen English Literature in Context, alles wat we in de afgelopen 16 weken hebben besproken. Ik knijp hem behoorlijk! Ook moet ik morgen mijn paper voor Journalistiek inleveren, en daar zit nog heel wat werk aan helaas. :\

Sanne2000

Berichten: 258
Geregistreerd: 22-04-09

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:39

Hallo,
Ik wil me ook even melden. Ga ik september beginnen met Nederlandse Taal en Cultuur in Utrecht, voltijd. Ben erg benieuwd wat me allemaal te wachten staat dus ik lees even mee!! Alle tips voor een goede voorbereiding zijn welkom ;-)

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:31

Fenn schreef:
Ik mag nog drie weken. Het een na laatste wat ik moet doen is een mondeling moderne literatuur. Alle horrorverhalen hebben er voor gezorgd dat ik keihard aan het leren ben, maar ik vind het gelukkig wel erg leuk :)

Volgens mij werk ik tijdens de herkansingen, maar zoals het er nu uitziet hoef ik die niet te gebruiken.


Ohhhh dat mondeling modern, krijg er nog nachtmerries van! Zie dat jij ook in Utrecht studeert, ik had dit vak vorig jaar rond deze tijd. Heb echt geen moeite met studeren en vind het super leuk, maar dat vak.... Niet normaal hoe veel dat was!

Ik moet nog twee tentamens, doe de deeltijd opleiding maar heb dit blok twee vakken om er voor te zorgen dat ik eind volgend schooljaar klaar ben met m'n bachelor. September 2012 is de laatste mogelijkheid om in deeltijd met een master te beginnen.

Dus even leren nog, as donderdag tentamen lees- en schrijfprocessen en de week erop perspectieven op de taalwetenschap, beide leuke vakken!

Iedereen die nog druk aan het blokken is: succes! Nog eventjes en het is lekker vakantie!

edit: de truc is inderdaad om te blijven praten, steeds zelf de links leggen. Je kunt dan mooi laten zien wat je wel weet, en de dingen die je niet weet omzijlen. De docent had ook nog allemaal vragen die hij me had willen stellen, maar daar was ie niet aan toegekomen, vond hij heel positief. Succes!

Katniss
Berichten: 705
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:53

Unseen schreef:
Ik heb zo veel liever schrijf-tentamens! Ik ben een heel slechte spreker, en bij een schriftelijk tentamen heb je lekker bedenktijd over wat je wilt schrijven, en als je het even niet weet ga je eerst naar een andere vraag. Heerlijk.

Ik heb voornamelijk papers, essays, schriftelijk tentamens, en deze tentamenperiode ook een mondeling. Onze schriftelijk tentamens bestaan voor een groot deel ook uit essayvragen.

Morgen English Literature in Context, alles wat we in de afgelopen 16 weken hebben besproken. Ik knijp hem behoorlijk! Ook moet ik morgen mijn paper voor Journalistiek inleveren, en daar zit nog heel wat werk aan helaas. :\


Heb je literature in context van de lieve Dr. Flood? Ik loop echt weg met die man! Hij heeft mijn referentie geschreven voor Helsinki, en daarom mag ik nu blijven!! :-) Literature in Context is wel te doen, gewoon veel in de ruimte praten, hoe meer je opschrijft, hoe meer er kans is dat er wat tussen zit waar hij punten voor mag geven :-)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:57

Corona86 schreef:
Heb je literature in context van de lieve Dr. Flood? Ik loop echt weg met die man! Hij heeft mijn referentie geschreven voor Helsinki, en daarom mag ik nu blijven!! :-) Literature in Context is wel te doen, gewoon veel in de ruimte praten, hoe meer je opschrijft, hoe meer er kans is dat er wat tussen zit waar hij punten voor mag geven :-)



Mijn lectures heb ik van Flood inderdaad! :D Haha! Ja, ik mag hem ook heel graag. Super toffe kerel. Seminars (helaas) niet van Flood maar van Ellis Smallegoor, weet niet of je haar kent? Ook prima hoor, ik mag eigenlijk al mijn docenten wel graag (behalve Mrs. Proficiency... := )
Tentamen net gehad, het meerkeuze deel was vrij pittig. Denk dat ik mijn punten uit de twee essay vragen moet halen. :) Afwachten maar.