Nog taal- en letterkunde studenten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:25

Ja, ik vind het ook vervelend zo laat nog. Ik kak altijd helemaal in na zo'n hele dag leren, en dan ook nog tentamen. :\ Enige voordeel is dat ik de hele dag heb om het nog na te kijken.
Ik heb tot 20:30 de tijd, dus daarna naar huis en direct mijn bed in denk ik. :') HAHA. Ik ben zo slap. :')

Marleennn_
Berichten: 148
Geregistreerd: 23-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:16

Hebben jullie dan niet dat je daar supergestrest van raakt?
Ik studeer dan nog wel niet, maar op het gymnasium raakte ik altijd gestrest als ik 's ochtends nog leerde voor een toets/examen 's middags.. :o

Verder iedereen veel succes met de tentamens :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:22

Tja, je kan moeilijk anders. Ik vertrek nooit naar een examen zonder dat ik nog eens alles nagekeken heb. Dus als ik om 9u examen heb, sta ik meestal om 6u op om alles door te nemen. Heb ooit een examen om 8u gehad (mondeling) en toen moest ik dus om 5u opstaan :+

En Flo, gewoon lekker uitslapen tot 9u en zorgen dat je fit genoeg bent om nog een voormiddag en namiddag alles door te nemen, dan lukt het wel :)

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:58

Ja, precies. Als ik morgen rond 6 of 7 uur op zou staan zou ik de hele dag niet trekken, al heb ik wel heel sterk het gevoel dat ik die volle dag nog wel nodig heb om alles goed in mijn hoofd te krijgen.

Ik vertrek ook nooit naar een examen voordat ik alles nog eens heb doorgenomen. Dan zit het net weer even wat verser in je hoofd. :)

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:11

Ik bekijk ook altijd nog even de lastige dingetjes en als ik tijd heb kijk ik alles nog eens na. Inderdaad zodat het vers in je hoofd zit, want dan vind ik het toch vaak net iets makkelijker om de essay vragen te beantwoorden. :j

Katniss
Berichten: 705
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Groningen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:02

Ik doe hetzelfde.. En het ergste is dat als ik klaar ben, ik ook diegene ben die gaat controleren of alles goed was :D Succes met wachten op alle resultaten!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 08:26

Dat doe ik ook altijd, nakijken of het wel juist was. Maar meestal kan ik me dan al niet meer herinneren wat de vraag was of wat ik had geantwoord en dan sta ik niet veel verder :D Bij mondelingen weet je meestal wel meteen of het goed was of niet.

Om 10u15 heb ik mondeling examen van Franse taalkunde, geeeeen zin in. Hopen dat de oefeningen niet te moeilijk zijn en ik een goede vraag krijg en dan zal het wel lukken (hopelijk). En dan morgen gelijk Franse literatuur, hoezee :+

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:10

Ik wil ook altijd nakijken, maar vergeet inderdaad instantly wat er precies gevraagd werd. :') Bovendien is het vrij lastig beoordelen of de antwoorden op open vragen goed zijn vind ik.

Mien: Veel succes!! :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 12:00

Mijn examen ging fantastisch goed :D We kregen een tekstje, moesten de anaphores benoemen, progression thématique tekenen en dan nog een theorie van een artikel er op toepassen. Docent zei dat het heel goed was en ze er zelf niks meer aan had toe te voegen. :D

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:02

Awesome Mien! :D Goed gedaan!

Ik kijk altijd tentamens na, of ik geen vragen ben vergeten (vooral met meerkeuze), en of ik geen schrijffouten heb gemaakt, of ik niet beter bepaalde dingen in andere volgorde kan neer zetten. Als ik echt veel tijd over heb, maar ik het tentamen een tweede keer en kijk ik of ik op dezelfde antwoorden uit kom als de eerste keer. Ik controleer ook heel exact of ik wel overal mijn naam en vakcode op heb gezet, en of ik wel alles (en niet mijn kladblaadjes!) in lever. Ik ben echt panisch met dat soort dingen. :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:34

Ik kijk de tentamenstof niet vlak voor het tentamen nog door, als ik ken het, zit het er toch wel en als ik het niet ken is er toch niks meer te redden. Later antwoorden checken doe ik ook niet.

Ben deze tentamenperiode niet heel goed doorgekomen, Corpustaalkunde wel gehaald met een 7, dat is fijn, maar de twee letterkundevakken die ik had heb ik beide niet gehaald, de één op eentiende punt niet, de ander ruim.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:40

Supergoed Mien!! :D

Haha Florien, als ik dat zou moeten doen bij ieder tentamen zou ik echt gestoord worden denk ik. _O- Ik lees wel nog een keer mijn antwoorden na en check of ik niets vergeten ben, maar het tentamen nog een keer maken heb ik echt nog nooit gedaan. :D

Flew: Balen dat het wat minder ging deze periode.. Mag je wel nog herkansen?

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:07

Ja ik ga nu de herkansingen in. :j

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:27

Ah, dat is balen Flew. :\ Gelukkig kun je nog herkansen. Veel succes!

Ja, Britt, dat doe ik ook alleen als ik echt veel tijd over heb hoor. :') En dan heel vluchtig. Maar liever dat dan het lokaal uitlopen en bedenken: fack! dat was het! :+ als er niets meer te redden valt.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:48

Haha dat is waar. :D Helaas heb ik die momenten toch wel, of ik nou alles nog 25x bekijk en over na blijf denken of niet. :')

Morgen heb ik Phonetics Transcription en 19th Century British Literature. British Lit wil er gewoon NIET in. Het is echt totaal niet moeilijk, maar zooooo veel en mijn brein heeft volgens mij genoeg van al het leren. :/ Ah well... mag 'm eventueel nog herkansen, dat scheelt wel.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:00

Ik heb toch vaak dat ik bij het herlezen vlak voor het vertrekken denk "ah ja!" en meer dan eens zijn zo'n dingen dan ook op het examen gevraagd.

Phonetic transcriptions, trauma's :x

Ik heb morgen Franse literatuur 19-20ste eeuw. Best wel interessant, 7 teksten/boeken van littérature fantastique. Alleen had ik vanochtend dus ook al een examen en het is best veel om op één namiddag te herhalen. Maar we gaan vrolijk verder :+ Het is mondeling, dus ik kan me er vast wel uit praten :P

Fenn

Berichten: 6167
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:06

Super Mien! :D
Ik hoop dat het hier net zo goed gaat, van 19.00 uur tot 2200 uur tentamen en zit nu nog op mijn werk. Gelukkig vind ik taalkunde goed te doen, maar het blijft heftig.

Ik kijk zelden mijn tentamens na, antwoorden check ik wel nog op spelfouten, maar gemaakt is gemaakt en dan wil ik ook klaar zijn.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:17

Wooohoooo ik heb al mijn vakken gehaald! Het super lange modernisme essay vond ze blijkbaar erg goed want ik had er een 8,8 voor :D

Ik ga ook altijd gelijk nabespreken met studiegenoten wat zij hadden bij een tentamen... alleen had ik deze periode alleen maar essays, lekker makkelijk.

Succes nog voor de mensen die middenin een tentamenperiode zitten!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:30

Wow Nouka, mooi cijfer! Gefeliciteerd!

Ik heb net examen Franse literatuur gehad, ging goed. Docent zei zelf ook dat het goed was (het was mondeling), dus op naar de laatste 2 :) Tot nu toe heb ik ook nog geen herkansingen geloof ik, 2 mondelinge examens gingen erg goed en 3 schriftelijke ook. Die van maandag zou ook geen probleem zijn, maar voor die van dinsdag ben ik heel bang := Old English, bah.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:04

Wat goed Nouka! :D Gefeliciteerd!

Ooh Phonetic Transcriptions, vreselijk. := Heel veel succes...


Journalism ging wel ok. Ik had veel te weinig tijd, waardoor ik nog maar een half uurtje had voor de laatste vraag. Heb die heel erg moeten afraffelen. Baal flink, want ik wist het allemaal wel maar had gewoon geen tijd om het goed te formuleren. Duimen maar dus. :\
Volgende week nog een Proficiency II mondeling herkansing, en ik dacht dat ik klaar was. *bluuh.

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:37

Super Nouka!! :D

Florien: te weinig tijd is zo hatelijk!! Echt zuur zeg, dat je het wel wist maar gewoon in tijdnood zat. :=

Volgens mij ging mijn transcription gisteren wel goed genoeg voor een voldoende en 19th Century British Lit ging beter dan verwacht, maar het is altijd moeilijk in te schatten bij dat soort vakken vind ik. :=

Ik kreeg net wel mijn eerste 10 op de universiteit terug, voor Fluency. Dit jaar dus sowieso voor 2 vakken gemiddeld een 10 op mijn lijst, what the hell. _O-

Nog 4 te gaan en dan ben ik einnnndelijk klaar!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:35

Wow Britt, een 10, supergoed :D Wij hebben in het eerste jaar maar één vak (en dat is dan eigenlijk maar 1 onderdeeltje van een vak) waar je je uitspraak oefent en je daar ook een cijfer op krijgt. Belachelijk eigenlijk, want er zijn in 3de bachelor nog te veel mensen bij ons die zo slecht spreken.

Ik heb er nog 2 te gaan! Morgen moet ik een paper gaan bespreken, dus daar maak ik me niet veel zorgen om. Dinsdag Engelse taalkunde (zowel Old English als grammar van modern English) en ik heb er eeeecht geen zin in. Ben dat nu wat aan het herhalen, maar ik ga ermee moeten ophouden want anders heb ik geen tijd om mijn nota's nog eens door te nemen voor het examen van dat andere vak morgen.

Nog 2 dagen en dan is het vakantieeeeee <3

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:38

Woow, een 10!!! Dat heb ik in al mijn jaren op de uni nog nooit meegemaakt. Wel een 9 enzo, of een 9,3, maar niemand hefet ooit nog een 10 gehaald, voor zover ik weet

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:57

Mijn hoogste punten dit jaar zijn een 9,7 en een 10. :D Maargoed, dat is allebei wel een beetje 'valsgespeeld'.

Een 10 voor Fluency is zo moeilijk niet meer als je vanaf dat je 1 bent al zeer regelmatig in Engeland komt, veel Engelse vrienden hebt en dus vééééél Engels spreekt. Ik kan me in het Engels vaak beter uitdrukken dan in het Nederlands, dus echt een prestatie vind ik die 10 niet meer. :D

En de 9.7 was voor Translation, wat ook wel een eitje is als je er al een Vertaalacademie op hebt zitten. ;)

Ik zou willen dat ik morgen een 10 haal voor mijn Phonetics of Literatuurwetenschap, maar helaas drijven beiden me tot wanhoop. :')

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Nog taal- en letterkunde studenten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:45

Ik heb enkel een 10 gehaald op mijn portfolio van linguistics, maar daar houdt het ook wel op. :)) Wel nog een 8.9 voor een sociolinguistics essay vorig semester.