Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myukii schreef:Bespreek je dat niet vóór je je contract binnenkrijgt?Lijkt me toch wel iets wat je (zeker voor een bijbaantje) gelijk op je sollicitatiegesprek vraagt.
![]()
Verder is €3,90 voor een 18-jarige inderdaad (iets) onder het minimumloon. Maar het hangt ook van het aantal uur op je contract af. Voor 40 uur is het volgens mij €3,70, dus dan zou je er boven zitten, maar voor 36 uur rond de €4,10.
Pin me er niet op vast, overigens. Is een grove schatting.
pri_lady schreef:Dan pak je de telefoon, vraagt naar die mevrouw, vertel dat je je contract binnen hebt waarin staat dat je 3,90 bruto gaat verdienen terwijl zij geopperd heeft dat je min. 4.20 zou gaan verdienen. Waar dit verschil vandaan komt? Gewoon netjes en vriendelijk afhandelen, misschien kunnen ze een nieuw contract toesturen en anders bedank je vriendelijk voor deze baan en zoek je wat anders.
DeSa schreef:Het is echt schandalig hoe laag de minimumlonen zijn.. Je zou ook bij particulieren kunnen gaan schoonmaken, ik vraag daar 7,50 per uur voor.
_Veronique_ schreef:Lonen zijn niet bepaald hoog in winkels, ken het..daarom heb ik daar ook nooit lang gewerkt. Maar callcenter werk of werk via een uitzendbureau.
Belasting zal niet heel veel zijn, kun je wel googlen.
_Veronique_ schreef:Zulke lonen worden in veel winkels gehanteerd. Ik vind het niet extreem laag. Het is maar net waar je zelf voor kiest.
xxStitchxx schreef:dan heb ik het niet erg slecht voorelkaar.
ik krig 10 euro per uur, gaat geen pauze vanaf!!
dus als ik van 9 tot 5 werk krijg ik 80 eu.
daarnaast mag ik roken, eten, interneten.
en hoef ik niet niet erg hard te werken, mag zelf weten hoe ik het indeel.
ik werk trouwens in de olijfbomen.
_JL_ schreef:voor 2,41 per uur gaan werken? dat is toch écht niet de moeite...
waar ergens in NL woon je? als het dicht bij de grens is raad ik je aan om in BE te komen werken...
op mijn 15e had ik hier al €7,50...
nu, 19, verdien ik 9.65...
milatje schreef:Dat zou ik dus echt niet doen.
Ik ben ook 18 jaar, werk in een supermarkt en verdien €5.40 bruto per uur. Het is deze maand zelfs nog opgehoogd, naar een onbekend bedrag, dat zal ik dinsdag pas weten.