Lang overwerken, mag dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 09:50

Zij klokken mij om 11 uur uit, dat is het probleem. Onze managers klokken ons in en uit.

Mac valt onder horeca CAO :)

kimmie88

Berichten: 8307
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Geen idee even

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:33

Hun mogen jou volgens mij geen eens in en uit klokken. Dar behoor je zelf te doen namelijk

Anoniem

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:39

Ik neem aan dat die Mac behalve een manager ook een eigenaar heeft en dat die het vast niet op prijs stelt dat er gewoon met hamburgers wordt gegooid (of worden die daarna nog gewoon gebakken en verkocht? )

Everytime

Berichten: 3328
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:45

Raar dat het bij jullie Mac zo aan toe gaat.
Wij moeten zelf in en uit klokken.. Af en toe moet je wel een kwartiertje langer werken maar daar krijg je gewoon betaald voor. ;)

En een sloof kost geen 30 euro hoor. :o Maar je hebt toch een kastje of je kan het op kantoor leggen bij de managers?

Tammii
Berichten: 522
Geregistreerd: 06-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:19

Hoe is het gister gegaan :D Nog om 11 uur weg kunnen gaan :+ ?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 18:56

We moeten het in de crewroom leggen, geen kast die op slot kan , geen kluisje niks...kantoor is veel te klein, mogen we geen spullen inleggen. Zwaar waardeloos!!!!!!!!!!

Gister mocht ik om 22.55 naar huis :D jeeeeeeee!!!!!!!!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:09

Waarom leg je je sloof daar dan neer, als ie dertig euro vertegenwoordigd? Ik neem ook geen dertig euro mee naar mijn werk. :=

Evengoed waardeloos natuurlijk, mensen moeten van je spullen afblljven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:19

Lia_ schreef:
Ik neem aan dat die Mac behalve een manager ook een eigenaar heeft en dat die het vast niet op prijs stelt dat er gewoon met hamburgers wordt gegooid (of worden die daarna nog gewoon gebakken en verkocht? )


Daar ben ik nog steeds nieuwsgierig naar?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:05

Tuurlijk niet. Bevroren hamburgers kan je niet echt mee gooien en de HB's die zij bedoeld zijn waarschijnlijk 'uit' die mogen niet meer verkocht worden. Wel schandalig dat er met eten wordt gegooid.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 22:20

Die hamburgers zijn oud en mogen niet meer verkocht worden. Was na 10 uur 's avonds, dus die worden niet meer verkocht ;)

Mijn sloof zat in mijn tas, was even 3 minuten weg om naar de wc te gaan en toen was die weg....Heel vaag! Gelijk na mijn 1e werkdag dus ik wist toen nog niet dat daar zoveel werd gejat.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:58

Pff, wat gaat het er bij jullie raar aan toe!
Ik werk ook bij de Mac, maar wij hebben allemaal kluisjes. Ook moeten wij ons zelf inklokken, als iemand anders het doet wordt diegene per direct ontslagen. Overwerk krijg ik dus ook gewoon betaald. Echt een rare gang van zaken, fijn dat je er weg gaat, zou er ook niet langer willen blijven!

Overigens staat de Mac (hier iig) wel als een goede werkgever bekend (:

Malima

Berichten: 5268
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Assen

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:08

Ook ik werk bij de mc donalds en moeten we zelf in en uitklokken en al het overwerk krijgen we gewoon uitbetaald. niet iedereen heeft een kluisje en ja bij ons wordt er ook gejat, echt niet normaal, maar ook hier geen camera in de crewroom.

En hier staan ze ook bekend als een goede werkgever, alleen het salaris is het minimum, maar wij krijgen een bonus van 0,50 cent per uur bovenop het minimumloon, weet niet of elke mc donalds dat heeft, maar wij wel :D
Ik ben 20 en verdien nu €5,76 per uur.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:15

Ik kom zelf uit Apeldoorn. Mag ik vragen in welke Mac jij werkt? Centrum of zuid.
Als ik bij de Mac in zuid kom merk ik vaak dat het personeel afgesnauwd wordt door de managers. Ik vind dit absoluut geen stijl om zo met je personeel om te gaan. En dan hebben we het nog niet over het niet uit betalen van overuren. Volgens mij proberen ze gewoon hoe ver ze kunnen gaan. Als je niks zegt hebben ze toch weer een uur in eigen zak gestoken.
Ik vind het ook ronduit asociaal dat er met eten gegooit wordt.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:22

Wat raar zeg, ik werk ook al 2 jaar bij de Mac, maar geen een manager die mij uit gaat klokken hoor :n Als jij tot 11 beschikbaar bent, mag jij om 11 uur gaan, zo simpel is het. Maar dan moet je dat natuurlijk wel even goed duidelijk maken. En wat die schort betreft, dat gebeurt bij ons ook, maar dat wil niet meteen zeggen dat er vol op gejat word, misschien heeft diegene zich wel vergist? Ik zou er gewoon wat van zeggen. En anders Mac Donald's Nederland bellen. ;)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 22:41

@ corinec, ik werk bij de mac in het centrum. Gelukkig nog maar 2 keer werken en dan ben ik er van af!!!!!! Ben er zo klaar mee met dat werk daar!

Er word zoveel met opzet gejat bij de Mac daar. Met name slofen en t-shirts. Veel mensen die hem kwijt zijn jatten hem gewoon van een ander. Schijnt bij ons heel normaal te zijn := En kluisjes? Nooit gezien daar helaas!

Wij krijgen ook geen korting op het eten....jullie wel?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:47

Er zit flink verschil tussen de macs onderling, dat geloof ik ook wel. In mijn contact staat zelfs dat je alleen zelf mag klokken. Alleen bij sluit doe je dat niet zelf...

ariegorn
Berichten: 298
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:48

als ze jou om 11 uitklokken en je blijft tot 12, sta je niet als werknemer ingeklokt, en wat nou als jij daar een ongeluk krijgt?
dan ben je niet verzekerd, dat kan je als antwoord geven.
en nee ze kunnen je niet langer houden zonder te betalen.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:56

Ik zou trouwens ook ander werk zoeken voor vijf euro zoveel op je twintigste... :=

amber2202

Berichten: 800
Geregistreerd: 19-05-09
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:01

naar de grote baas stappen..
het is niet normaal dat je door hun toedoen alles opnieuw moet doenw aardoor je langer moet blijven..
als het vaker is gebeurd zou ik gewoon weggaan volgende keer..
een keer overwerken voor nop is heus niet erg, maar het is wel geven en nemen..
en dat is het hier niet..
zou dr heeel snel werk van maken !

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 09:54

Ga inderdaad ook zeer zeker ander werk zoeken!!! Ben de mac heel erg zat. Hongerloontje, ben nu 21 en je krijgt pas na 2 maanden loonsverhoging ivm je leeftijd bij ons. Echt belachelijk..!

Ben gelukkig nu ziek, dus meld me donderdag voor het werken ook af....dan werk ik alleen maar de week erna nog. Schiet qua loon toch niet op een paar uurtjes werken...

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:41

Oke, dat is wel wat jammer dat je er zo op af geeft. Ik begrijp dat het geen fijne werksfeer is, maar je moet of niet zurenm, of er wat aan gaan doen. Ik vind de mac juist perfect, je kan lekker uren maken wanneer andere winkels hier gesloten zijn en zit dus niet vast aan koopavonden en het weekend. En vergeleken met de detailhandel verdien je hetzelfde. Tja het is minimuumloon, maar goed, diploma's heb ik verder nog niet, dus carriere maak ik wel als mn school af is. Wat wil jij nu gaan doen?

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:24

Geloof me dat menig loon nog onder het Mac Donalds loon zin hoor. Ik verdien 1,20 euro meer dan een vriendin van dezelfde leeftijd.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:34

Mac Donald's loon is gewoon minimum. Ze moeten je dat uitbetalen. Sommige Mac's kiezen ervoor om de crew meer te betalen ;) bij ons niet...

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:37

Klopt, mogen ze zelf bepalen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Lang overwerken, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:50

Dus dat ik niet moet zeuren is dus niet waar...;) Ik krijg gewoon het minimum loon. Heb jij geluk dat je meer krijgt ;)!