Ik heb sinds 2 jaar de ziekte van bechterew. Met m'n 17 jaar is dit heel erg jong, 'normaal' word het gevonden tussen de leeftijd van 18 en 25 jaar. Bechterew houd in dat mijn rug langzaam vergroeid door ontstekingen, ook heb ik zeer regelmatig ontstekingen in mijn gewrichting (op 't moment m'n knie). Ik word behandeld in belgie bij een ontzettend goede reumataloog, maar de medicatie is helaas nog niet gevonden die voor mij wat kan betekenen.. Dat is een zoektocht die inmiddels al 2 jaar duurt..
Ik heb mee gedaan aan een studie van een soort medicatie.. Helaas kon ik daar niet tegen (ontzettend moe/duizelig etc.) en moest ik noodgedwongen mee stoppen. Nu heb ik voor de zoveelste keer andere ontstekingsremmers, deze zijn tijdelijk omdat ze niet voldoende helpen..
(zo dit was een klein stukje van m'n geschiedenis..)
Nu ga ik halve dagen naar school omdat zitten om een stoel ontzettend zwaar is. Maar met de juiste balans tussen bezig zijn en rust houden kan ik prima een volle dag bezig zijn. Ik heb hiervoor 2 maal stage gelopen (1 op een asiel waar de balans super was, en afgelopen zomer op Ecomare (zeehonden en vogelopvang) Dit waren 6 weken kei hard werken (maar met goede balans) sommige dingen heb ik wel over moeten laten aan andere mensen maar dit ging gelukkig door de goede medewerking vanuit Ecomare super!

Nu moet ik aankomende woensdag beginnen op een dierenkliniek, nu wisten ze van te voren al dat ik 'reuma' had. Ze vertelde dat als ik niet volledig kon werken ik maar beter iets anders kon gaan doen (dat komt je motivatie ook niet ten goede!) Maar ik kreeg een berichtje via hyves dat ik met krukken geen stage kon lopen... (ze had opgevangen.. (ook via hyves) dat ik nu zo nu en dan met krukken loop ivm. m'n knie).
Ik heb hier niet op gereageerd..
Wat moet ik nu doen.. Ze wisten van te voren dat ik iets mankeerde..
Bedankt voor het lezen, en ik hoop dat jullie dit een beetje serieus willen nemen