Profielwerkstuk: jullie hulp nodig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkylove

Profielwerkstuk: jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:04

Hallo,
Voor mijn examenjaar maak ik een profielwerkstuk. Beeldende vorming heb ik gekozen als vak en daarbij wil ik een huisstijl maken van een paardenstal.
Bij een huisstijl heb je 3 elementen:
- Design
- Communicatie
- Gedrag
Deze elementen moet je goed toepassen om je bedrijf aantrekkelijk en succesvol te maken. Hieronder vallen ook de naam, logo, kleur, lettertype enz.
(meer weten? http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisstijl)

Hierin wilde ik ook een kunsstijl verwerken. Paardenstallen mogen weleens wat opgebeurt worden :P! Mijn inspiratie heb ik opgedaan
door het bekijken van spaanse paardenstallen.
Afbeelding
Kan geen goede foto vinden, sorry.
Afbeelding
verschillende deuren

Ik zat zelf te denken aan de kunststroming Rococo(uitgebreide versie van Barok). Veel versieringen, pastelkleuren of goud.
Misschien denk ik er nu te makkenlijk over :Y) Maar ik wil graag jullie mening!
- Weten jullie misschien een leuke kunststroming?
- Hebben jullie nog tips waarop ik moet letten tijdens mijn onderzoek? (bijvoorbeeld een bepaald soort ras toelaten op mijn stal?)
- Of hebben jullie nog leuke/gekke ideeen :D ?!

Laat het me weten
Alvast bedankt!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:12

Ik snap niet helemaal wat het doel is van je profielwerkstuk eigenlijk. Het is leuk om wat te ontwerpen, maar waar wil je met je PWS naartoe, waarom de combinatie paardenstallen + huisstijl + kunststroming?

Huisstijl zie ik als de 'visuele vormgeving' van een bedrijf (briefpapier, logo, visitekaartjes) en de 'instelling', dus zeg maar hoe de missie van het bedrijf is geformuleerd, waar het bedrijf voor staat. Wil je alleen visitekaartjes/logo ed. maken of ook een hele 'missie' schrijven? in beide gevallen moet je dan toch ook een soort fictief bedrijf verzinnen om een huisstijl voor te maken. Je kunt bijvoorbeeld wel leuk barok als kunststroming kiezen, maar dat is niet echt functioneel voor een moderne fokkerijstal zeg maar. :D Heeft je docent je opzet al goedgekeurd, en kun je daar dan misschien wat meer toelichting op geven? :)

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 20:26

Mijn docent heeft niet zo veel verstand van dat hele paarden gedoe. Hij heeft het wel goedgekeurd,
maar waarschijnlijk niet er zo naar gekeken als jij dat hebt gedaan.

Ik wilde eerst een bestaand bedrijf renoveren, maar ben daar toch vanaf gestapt omdat ik het totaal anders wilde dan dat die stal in elkaar zat.
Eerst had ik ook alleen het idee om alleen de paardenstallen+huisstijl te combineren.
Toen keek ik in een van de profiel werkstukken die al gemaakt waren over een huisstijl en die hadden daar een kunsstroming bij gebruikt.
Vandaar dat ik daar ook een beetje naar ben gaan kijken.

De visitekaartjes sla ik af, ik denk dat ik toch voor de 'missie' ga. Hoe kan je een bedrijf zo maken dat het aantrekkelijk is?
De kunsstroming zou er eventueel later nog in kunnen komen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 00:11

Het is niet de bedoeling om Bokt je huiswerk te laten maken. Hier een slotje.