Op kamers, hoe begin je er aan

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Naskapower

Op kamers, hoe begin je er aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:04

Hoi,

Ik ben 18, bijna 19 en ik wil graag op kamers gaan maar ik heb geen idee hoe ik daaraan moet beginnen.
Waar kan je het beste mee beginnen? Wat moet je allemaal regelen als je op kamers gaat?

kortom...brand los

_Tara_

Re: Op kamers, hoe begin je er aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:40

Een kamer :P Kun je vinden via kamernet.nl of bv marktplaats. Tja en verder, als je je kamer hebt, moet je je inschrijven bij de gemeente.

Diesel <3

Jusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:42

Ik zit nu net een dikke week op kamers, en opzich is het niet heel moeilijk :+ Eerst een kamer vinden, en als je een kamer hebt en je weet de afmetingen en vorm etc kun je meubels meenemen/kopen. En als je dan eenmaal een kamer hebt moet je je adres even veranderen bij de ibgroep (DUO) en andere instanties

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:44

Van te voren spullen kopen is niet echt handig denk ik. Het scheelt namelijk heel erg per kamer wat je moet hebben.

Ten eerste met je meubels ben je afhankelijk van de afmetingen van je kamer. De ene keer is een slaapbank handiger, de andere keer een losse bank en een tweepersoonbed.

En ook dingen als servies schelen heel erg per huis. Sommigen doen met alles samen en bij sommige huizen moet je alles zelf hebben. Of een tussenvorm daarvan (wij doen bijvoorbeeld wel samen met pannen enzo, maar niet met borden en bestek)

Jade <3 29-12-19 <3

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:46

Ik zou inderdaad niet vantevoren spullen kopen. En denk echt goed na wat je wel/niet gaat gebruiken. Ik strijk bv helemaal niks :P

Diesel <3

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:52

Eens je een kamer hebt moet je ook een inboedelverzekering hebben, bv de ING heeft een studentenverzekering waar een inboedelverzekering, WA verzekering en ongevallen verzekering in zit. Andere banken zullen zoiets ook wel hebben denk ik?

En verder:
kamer
inboedel
adreswijzigen bij IBgroep en gemeente, anders wordt je uitwonende beurs ingetrokken :)

Dat was het wel zo'n beetje...
Ik zou inderdaad ook wachten met inboedel kopen totdat je een kamer hebt gevonden.

Studeer je al aan een universiteit? Schrijf je dan zo snel mogelijk in als woningzoekende bij studentenhuisvesters, die geven vaak prioriteit aan mensen die al langer ingeschreven staan. Zo maak je meer kans, je hoeft niet al die tijd actief te zoeken.

Denk dat dit wel mn tips zijn :)

Dance like nobody is watching
Love like you'll never be hurt
Sing like no one is listening
Live like it's heaven on earth ~ Mark Twain

WIDM: 1: Zarayda, 2: Zarayda, Tim, Daniel, 3: Tim, Zarayda, 4: Zarayda, 5: Zarayda, 6: Zarayda

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:42

eigenlijk niks. :D gewoon een kamer zoeken. als je die hebt kan je je stufi omzetten naar uitwonend en moet je je inschrijven bij de gemeente. ik ben sinds augustus op kamers. heb hem via www.kamernet.nl, maar er zijn ook organisaties die het voor studenten zoeken en dat is vaak ook goedkoper maar wel met wachtlijst.
ik heb gewoon mn eigen bed meegenomen, kast van mn oom die die over had, oude bank van mijn tante en verder nog wat dingen bij de ikea gekocht.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 13:54

Ik doe nu havo ( examenjaar ). Wat ik volgend jaar ga doen weet ik nog niet. Maar ik heb de laatste tijd ( 1 a 2 jaar ) steeds meer ruzie met m'n ouders. Ze laten me totaal niet vrij. Ik woon nu trouwens bij m'n moeder en stiefvader, bij m'n vader wil ik zeker niet wonen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:56

zouden je ouders je dan wel willen steunen financieel? en ben je al wel 18 of ouder? want dan kan je ook uitwonende tegemoetkoming voor scholieren aanvragen.

Muurp
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:59

Loose schreef:
zouden je ouders je dan wel willen steunen financieel? en ben je al wel 18 of ouder? want dan kan je ook uitwonende tegemoetkoming voor scholieren aanvragen.

Even hier op in gaand; hou er wel rekening mee dat dit niet voldoende is om te leven... :)
Meestal kun je van de basisbeurs niet eens de kamer betalen.
Het ligt ook heel erg aan de plek waar je wilt wonen. In de ene stad liggen de prijzen veel hoger dan in de ander
Voorbeeldje; Vriendin van me betaald in Utrecht 350,- euro voor 12m2, ik betaal 270,- euro voor 19m2 :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:04

ik zou iig zorgen dat je voor examenuitslag al een kamer hebt, want dan komt de massa! verder als je een kamer hebt zorgen dat je in die gemeente ingeschreven komt. adreswijzigingen doorgeven. bespreken met je ouders hoe het zit met kosten van ziektekostenverzekering en dergelijke. en duo regelen maar dat is pas als je weet wat/hoe/waar je gaat studeren.

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:12

Muurp schreef:
Loose schreef:

Even hier op in gaand; hou er wel rekening mee dat dit niet voldoende is om te leven... :)
Meestal kun je van de basisbeurs niet eens de kamer betalen.
Het ligt ook heel erg aan de plek waar je wilt wonen. In de ene stad liggen de prijzen veel hoger dan in de ander
Voorbeeldje; Vriendin van me betaald in Utrecht 350,- euro voor 12m2, ik betaal 270,- euro voor 19m2 :)

weet ik maar t helpt je al wel een eindje op weg. ;)
haha ik heb ook utrecht, 13m2 en ook 350. :)) wil trouwens wel een grotere goedkopere kamer nog. :D maar ga k rustig naar zoeken. :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:56

Wageningen: 275 voor 17m2 met eigen keuken (via studentenhuisvester) :)
In wageningen heb je via de studentenhuisvester binnen een jaar een kamer :)

Dance like nobody is watching
Love like you'll never be hurt
Sing like no one is listening
Live like it's heaven on earth ~ Mark Twain

WIDM: 1: Zarayda, 2: Zarayda, Tim, Daniel, 3: Tim, Zarayda, 4: Zarayda, 5: Zarayda, 6: Zarayda

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie