Ik zit in mijn vierde jaar van het HBO. In de eerste 2 jaar had ik 4 dagen per week les. Prima. Had toen wel waar voor mijn geld zeg maar.
Vorig schooljaar was ik een halfjaar bezig met een blok buiten het schoolgebouw. Ik maakte wel gebruik van de computers en dus ook de ruimte die zij in gebruik hadden en ik zag 2 keer per week een docent. Voor 2 uurtjes. Vervolgens ben ik een halfjaar naar het buitenland gegaan. Ik zat in een land waar de leerlingen zelf geen schoolgeld betalen. In principe betaalde ik dus voor de mensen waarmee ik uitgewisseld was. Goed, als ik in Nederland was gebleven had ik het geld ook moeten betalen, maar het is soms wel een beetje zuur.
Nu het vierde jaar dus, ik loop eerst 3 maanden stage (betaald gelukkig), vervolgens heb ik 3 maanden school waarin in maar 2 uur per week les heb, daarna weer 3 maanden school.
Per jaar betaal ik zo'n 1600 euro.... Maar in het laatste jaar zie ik dus eigenlijk helemaal geen school.... En dan begint mij toch het gevoel 'waarom betaal ik dan zoveel schoolgeld' boven te kruipen...
Moest dit irritatiepuntje toch even van mij afschrijven