Gesprek n.a.v solicitatie. Iemand tips?!

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

saskia_drost

Gesprek n.a.v solicitatie. Iemand tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:50

Hallo allemaal.
Door omstandigheden ben ik zoek naar een parttime baan en na al een aantal solicitaie verstuurd te hebben, heb ik nu eindelijk een gesprek.
Wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Ik heb niet zo veel ervaring met soliciteren en de gesprekken die daar op volgen, dit omdat na mijn opleiding meteen met mijn eigen bedrijfje ben begonnen.

Het is trouwens 'maar' als kassamederwerker bij de Alber Heijn, maar lijkt mij erg leuk...

Dus iemand tips?

kleinvosje
Blogger

Re: Gesprek n.a.v solicitatie. Waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:52

Voor bij de AH zou ik er niet te gekleed uitzien, gewoon vlot casual. Zorg dat je zelfverzekerd overkomt, dat scheelt al de helft! Geef een stevige handdruk bij binnenkomst en kijk de persoon tegenover je recht aan. Daarmee maak je al een goede eerste indruk!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Relaxed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:53

Denk vooral na over de vraag waarom je bij de AH wil werken.. De motivatie vinden ze erg belangrijk.. En je goede en minder goede punten moet je vaak ook kunnen geven en toelichten met voorbeelden..

Lolacabana

Re: Gesprek n.a.v solicitatie. Iemand tips?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:56

Lees ook de website van Ahold even. Als ze je dan vragen stellen over het bedrijf kan je hier beter op antwoorden.

Verder ben ik het met kleinvosje eens, let er wel op dat geen spijkerbroeken met gaten gaat dragen, want dat is weer iets te casual.

Nee

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:00

Geen zorgen hoor :D