Aangenomen bij de dierenambulance! :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rens_ke

Aangenomen bij de dierenambulance! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:36

Vandaag ben ik als vrijwilliger aangenomen bij de Dierenambulance in Leeuwarden e.o. ! Ik ben ontzettend blij en heb heel erg zin in mijn diensten.

Ik ben aangenomen als bestuurder en als bijrijder en zal in ieder geval de maandagnacht-dienst voor mijn rekening gaan nemen. Dat betekend dat ik om 16:00 uur naar de basis ga, de ambulance en pieper en gsm ophaal en weer naar huis ga. Ik heb dan gewoon piket dienst en als er een melding komt word ik gebeld door de centraliste. Die geeft aan mij de melding door, ik spring in de ambu en haal mijn bijrijder op (die zit ook thuis en krijg in de tijd dat ik naar hem/haar toe rijd ook telefoon van de telefoniste voor de details)

In dagdiensten rijd ik ook meldingen maar ook de taxi-ritten voor mensen die met hun beestje naar een dierarts moeten en dit zelf om uiteenlopende redenen, niet kunnen. Wij brengen ze er dan heen, wachten op ze, en brengen ze netjes weer thuis.

Ik heb al een shirt meegekregen en mijn kanari-gele jas wordt besteld ! :)

Ik kan niet wachten! :D

Blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij

Talisa

Re: Aangenomen bij de dierenambulance! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:37

Wat super gaaf!! Zou ik ook erg graag willen doen als ik het niet zo druk had met m'n studie...

Veel plezierrr!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:39

Leuk hoor ik werk nu 4 maanden voor de dierenambulance in Assen en dat bevalt me erg goed.
Al is het systeem in Leeuwarden heel anders als dat van ons.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:40

LZP --> STW

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:57

@ Talisa: Nooit eens overwogen te solliciteren? Ik geloof dat ze door het hele land ontzettend verlegen zitten!

@Zonnebloem: Wat verschilt jullie systeem dan met de onze? Altijd leuk om met collega's te kletsen natuurlijk. Misschien kan ik nog iets van je leren? Heb je nog tips?

@ Nadia: Ah moderator.. ik was mijn topic al kwijt, hihi. Sorry

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:13

Wij nemen zelf alle telefoontjes aan en hebben ook maar 1 ambulance.
Vind het eerste contact met de mensen zelf wel heel prettig je hebt zelf alles kunnen vragen wat je wilt weten en moet het niet doen met de beperkte informatie van de centralist.

Enige tip is denk niet te makkelijk over dode/aangereden katten het valt zeker de eerste keren vies tegen.
Verder heb ik alleen maar tips die te maken hebben met de telefoontjes aannemen dus daar heb je eigenlijk niet zo veel aan.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 00:37

Wij bieden ook de mogelijkheid om crematies te regelen etc. en voordat we de beestjes wegbrengen moeten ze natuurlijk 'bewaard' worden. Dit gebeurd in een koeling. Tijdens de rondleiding vanochtend kwamen we ook langs die koeling en mijn collega trok daar een willekeurige bak uit en haalde de deksel er af. Even dacht ik 'Oei, kan ik dit aan?', toen keek ik in de bak, zag een dode kat liggen en dacht toen 'Ja, dit kan ik aan'. Deze kat zag er wel netjes uit en in de volgende bak die hij opentrok lag een nogal gehavend katje. Maar ook dat kon ik handelen.

Zegt natuurlijk niks over de emotie die er bij komt kijken op het moment dat het beestje net aangereden is!

Wat doen jullie met de dieren die aangereden zijn en nog leven?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:41

Rens_ke schreef:
Vandaag ben ik als vrijwilliger aangenomen bij de Dierenambulance in Leeuwarden e.o. ! Ik ben ontzettend blij en heb heel erg zin in mijn diensten.

Ik ben aangenomen als bestuurder en als bijrijder en zal in ieder geval de maandagnacht-dienst voor mijn rekening gaan nemen. Dat betekend dat ik om 16:00 uur naar de basis ga, de ambulance en pieper en gsm ophaal en weer naar huis ga. Ik heb dan gewoon piket dienst en als er een melding komt word ik gebeld door de centraliste. Die geeft aan mij de melding door, ik spring in de ambu en haal mijn bijrijder op (die zit ook thuis en krijg in de tijd dat ik naar hem/haar toe rijd ook telefoon van de telefoniste voor de details)

In dagdiensten rijd ik ook meldingen maar ook de taxi-ritten voor mensen die met hun beestje naar een dierarts moeten en dit zelf om uiteenlopende redenen, niet kunnen. Wij brengen ze er dan heen, wachten op ze, en brengen ze netjes weer thuis.

Ik heb al een shirt meegekregen en mijn kanari-gele jas wordt besteld ! :)

Ik kan niet wachten! :D

Blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij-blijb-blij-blij-blij-blij

Uiteraard gefeliciteerd!
Top van je dat je je eigen tijd hiervoor vrij maakt! +:)+
Mag ik wel zeggen dat ik er van schrik dat er dan zoveel tijd overheen gaat...
Is dat alleen in jullie regio zo dat er niet vanaf een basis wordt gewerkt of is dat nergens het geval?

Veel plezier iig!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 00:44

Die gaan direct naar de dierenarts, we bellen eerst onze eigen dierenarts en 's avonds de dichtstbijzijnde die dienst heeft.
Wat we in veel gevallen ook doen is mensen zelf naar de dierenarts laten gaan met een pas aangereden kat.
Wij hebben een heel groot gebied en het kans soms een half uur duren voor we er zijn.
Vinders kunnen dan in veel gevallen veel sneller bij een dierenarts zijn en de dierenarts neemt dan vaak wel weer contact met ons op.

Nette katten zijn niet zo lastig maar de echt aangereden katten zijn heel naar.
Wij bewaren dode katten 2 weken in de koeling voor de eigenaar na die tijd gaan ze naar de gemeente, dat is ook een rotklus.
Laatst hadden we een kat midden op een afrit van een N-weg daar was al meerdere keren overheen gereden de darmen moet je per stuk van het asfalt plukken dat is toch echt niet fijn hoor.
Gelukkig gebeurt dat niet te vaak.

Wij werken trouwen ook niet 24 uur per dag wij zijn helaas alleen van 8.00 tot 22.00 bereikbaar en in het weekend van 9.30 tot 21.30.
We werken wel altijd vanaf een basis en moeten er ook voor zorgen dat het daar netjes blijft dus ook schoonmaken en de was doen hoort bij de taken.
Ik heb het in elk geval enorm naar mijn zin en heb mijn vriend er leren kennen dus veel positieve dingen voor mij.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 01:24

@ Zodiacje: Ik denk opzich dat het wel meevalt. Melder belt de centralist en die belt meteen mij en ik rij uit. Ik kan hier natuurlijk nog niet echt iets over zeggen want ik heb het nog nooit meegemaakt ;) maar ik denk dat het wel meevalt. Bovendien woon ik in de staden plannen ze de mensen zo in dat mijn bijrijder vlakbij mij woont, dus ik ben overal zo!

@ Zonnebloem18: Ja, ik geloof dat wij het ook zo doen. Moet het allemaal nog eventjes gaan beleven :) Wat dode dieren betreft heb ik al een voorproefje gehad bij de Politie. In mijn dienst daar was mijn eerste dodelijke aanrijding die tussen een auto en een schaap op de A7. De auto lag in de poeier en van het schaap was alleen nog maar shoarma over. We konden aan het oormerk zien dat het een schaap was, zegmaar. Nou, dan weet jij wel hoe 'het' erbij lag. Van wat ik me er van herinner is dat ik op dat moment wel een knop om kon zetten. Maar nogmaals, ik weet pas zeker dat ik het trek als ik het mee heb gemaakt.

Ik denk dat ik het meeste 'last' ga hebben van de emoties die eigenaren hebben als ze afscheid moeten nemen van hun beestje. Helemaal omdat ik zelf ook een hond heb en al loop te janken bij het idee dat ze er vandaag of morgen niet meer is (emotie-doos die ik ben als het om mijn meisje gaat, hihi) Maar ik denk ook dat het helemaal niet erg is dat iets met je doet. Ambulancemedewerker of niet, we zijn en blijven mensen en als zo iets je raakt vindt ik dat je laat zien dat je het hart op de goeie plek hebt!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:20

Rens_ke schreef:
@ Talisa: Nooit eens overwogen te solliciteren? Ik geloof dat ze door het hele land ontzettend verlegen zitten!

Ben bang dat ze niet zoveel aan me hebben als ik maar 1 keer per week of nog minder kan..(studeer geneeskunde, dus erg druk) Maar misschien ga ik toch binnenkort maar eens een mailtje sturen voor de opties, het lijkt me super leuk namelijk!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:24

TS, gefeliciteerd! Verwachten ze nog een bepaalde achtergrond van hun vrijwilligers, mag je ook cursussen doen?

zodiacje schreef:
Mag ik wel zeggen dat ik er van schrik dat er dan zoveel tijd overheen gaat...

Wat had jij verwacht, dat ze op de kazerne slapen? Dat gebeurt zelfs bij de (vrijwillige) brandweer en bv de KNRM niet.. Werken ook allemaal met pieper en verzameltijd van zo'n 10 minuten..

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:27

Ik heb gesolliciteerd bij de ambu in groningen,moet ff wachten op goedkeurig van het uwv dus ja spannend allemaal!!
Maar wil je alvast heel veel su6 wensen met je nieuwe job!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:28

Gefeliciteerd!

En maak nu je borst maar nat voor alle afkraak- en klachtentopics hier op Bokt over de Dierenambulance. ;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 22:15

@ GamblersCup: Oei.. wat zijn de redenen hiervoor dan? Dierenambulance doet toch per definitie goed werk? Of is dat juist het discussiepunt?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 22:18

@ Figaro: Ze plannen ons wel zo in dat de bestuurder en bijrijder vlakbij elkaar wonen. Mocht er een melding komen ben ik dus niet lang onderweg om mijn collega op te halen.

@ Plien26: Spannend! Laat je het ons weten als je groen licht hebt?

Bedankt voor alle felicitaties! Leuk, zulke bemoedigende berichten! :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:47

Discussiepunt is dat de Dierenambulance vaak, maar dan ook heel vaak, NIET komt.. :) Dan komt de vraag wat ze dan eigenlijk wel doen.. En of mensen het niet beter zelf kunnen doen etc etc :)

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Wel over gedacht om ook vrijwilliger te worden, toen was het echter vanaf 25 in deze regio, en nu heb ik simpelweg de tijd niet om 2 dagdelen in de week vrijwilliger te zijn. :)

Maar top dat je het gaat doen, ik ben benieuwd naar ervaringen/verhalen van de vrijwilligers van de DA zelf :)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 02:41

Ik begrijp het discussiepunt. Echter is dit niet bij ons van toepassing. Wij rijden altijd en merken eigenlijk juist dat men minder snel belt omdat de ritten betaald zijn. Dat wordt vaak vergeten, maar de dierenambulance wordt niet gesubsidieerd.

Dit is wat me verteld is. Ik moet het nog aan den lijve ondervinden, maar het klinkt wel 'waar'. Als ik de nachtdienst heb zal ik ook altijd rijden. Gewoon omdat ik me daar toe verplicht voel. Anders hoef je toch dit werk niet te gaan doen? Als je te beroerd bent om je nest uit te komen, 's nachts, moet je niet intekenen voor nachtdiensten.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 04:49

Ik ben in NL ook vrijwilliger bij de ambulance geweest. Ik werkte overdag gewoon 5 dagen per week, maar had dan de weekend diensten en s'nachts.

Bij ons hadden we 1 ambulance die kon je eventueel mee naar huis of met je eigen auto rijden.
Ook had je telefoondienste. Dit hield in dat bij jou al de telefoontjes binnenkreeg en dan mensen op pad moest sturen. Dat waren mijn "nachtdiensten" maar het is maar 2x voorgekomen dat ik mijn bed werd uitgebeld.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:10

Gefeliciteerd.

Ik wilde ooit ook solliciteren, maar bij ons in de regio ging het om 24 uursdiensten. Ja sorry, heb ook mn eigen fulltimebaan. Heb het toen maar afgezegd, baalde wel natuurlijk, maar het moet wel leuk blijven.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:29

Gaaf zeg :D is het druk in Leeuwarden dan? (aangezien ik er praktisch woon :P )

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 11:57

@ Indian Lady: Niet alle, maar wel veel regio's hebben inderdaad 24 uurs diensten. Ik snap heeeel goed dat je hier je betaalde baan niet voor op wil geven! ;)

@ EngeltjeS: Ik moet nog beginnen maar wat ik van mijn collega's hoor hebben we ongeveer 7 ritten per dag

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:21

Wow maar 7 ritten per dag dat is wel weinig, wij hebben in een dienst van 5 uur meestal al 4 a 5 ritten.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 22:31

Welke regio is dat dan, Zonnebloem18? En met hoeveel auto's rijden jullie? En watvoor ritten zijn dat dan?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:45

Ben erg bennieuwd naar je eerste ervaringen, vind zoiets altijd erg goed van mensen en dub er zelf ook over.
Dus dit is wel fijn om te volgen.