Van MBO apothekersassistente naar operatie-assistent

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tourrebout

Van MBO apothekersassistente naar operatie-assistent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 20:05

Hallo mede-bokkers...

Momenteel ben ik nog bezig met de opleiding apothekersassistente en zit ik in mijn laatste jaar...

Ik zit eraan te denken om na dit jaar (als ik mijn diploma haal :o ) de opleiding tot operatie-assistent te volgen. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het komen van het MBO en daarna de interne opleiding tot operatie-assistent gevolgd hebben of momenteel nog volgen...

Konden jullie de opleiding een beetje makkelijk doorkomen of viel het erg tegen? Had je nog tijd voor andere dingen zoals je paard etc. Het lijkt me geweldig maar ook erg zwaar! Als ik mijn opleiding heb gehaald kan ik waarschijnlijk een aanstelling als apothekersassistente bij mijn stageplek krijgen dus ik zit nog in dubio... Overigens vind ik het werken als apothekersassistente ook erg leuk...

Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen, ook van mensen die eerst een (vaste) baan hebben gehad en daarna weer in de schoolbanken terecht zijn gekomen..

gabyfedde

Re: Van MBO apothekersassistente naar operatie-assistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:19

De opleiding tot operatie-assistent is een in-service opleiding. Dat betekent dus dat je moet solliciteren bij een ziekenhuis en dat je daarna via het ziekenhuis de opleiding volgt.
Ikzelf heb één jaar deze opleiding gevolgd na mijn MBO opleiding en vond het niveau prima te doen. Het studeren kostte wel behoorlijk veel tijd. Helaas werd ik toen ontslagen. Daarna heb ik 4 jaar als tandartsassistente gewerkt en mijn MBO diploma daartoe gevolgd. En sinds afgelopen week studeer ik Mondzorgkunde (HBO, 4 jaar voltijd). Tot nu toe bevalt dat heel goed.

Don't dream your life, live your dreams!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 20:35

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat de opleiding intern in het ziekenhuis is en ik eerst aangenomen moet worden... Maar voordat ik probeer te solliciteren hoor ik graag ervaringen.. Jij vondt de opleiding wel erg leuk dus... Mag ik vragen waarom je dan bent ontslagen, want dat hoor ik wel meer.. Voldoe je dan niet aan de eisen of de lag de werkdruk te hoog..

Knap van je dat je weer een voltijd studie gaat volgen! Je hebt wel voorsprong natuurlijk vanwege je ervaringen als tandartsassistente... Succes met de studie!

Tourrebout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 10:03

Verder geen operatie-assistentes aanwezig??

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie