Creatieve opleidingen na het VMBO.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Creatieve opleidingen na het VMBO.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 14:17

:wave:

als alles goed jaar, sluit ik dit jaar mijn VMBO opleiding af. nu heb ik nog heel lang de tijd om te kiezen, maar omdat school ons begeleid, moeten we een sector werkstuk maken, over de opleiding, die we denken te gaan doen. alleen ik heb geen idee wat ? ik kan goed tekenen, en ik kan zingen, en ik be geinterreseerd in mode. dus alles wat creatief is, en zonder computers maar wat ? wat zijn nou leuke creatieve opleidingen ? welke volgens jullie zelf ?

alvast bedankt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:55

Bij een sectorwerkstuk is het de bedoeling dat je een hoofdonderwerp en hoofdvraag bedenkt en hierbij nog deelvragen.
En deze moeten dan temaken hebben met de richting die jij (en je partner als je in tweetallen moet werken) wilt gaan.
Teminste, zo was het vorig jaar bij mij op school.

Welke opleidingen spreken je sowiso aan? Want die moet je ook gaan kiezen dit jaar, dus als je dat besloten hebt,
of mogelijk 2 verschillende en je bij beide inschrijven, dan weet je ook waar je sectorwerkstuk over zal gaan.
Ga, met de punten die jij aangeeft, eens kijken op de site van HKU, staat veel info over vormgeving, theater,
media en beeldende kunst.

Denk eens aan een creatieve manier van mode brengen, maakt bijv. een lookalike modetijdshrift waarin je deelvragen
behandelt als de fotografie, visagie, mode ontwerpers, mode van nu en toen, hoe word het tijdschrift gemaakt enz.
Als je al deze dingen uitgebreid behandelt (maar geen onzin gaat typen) in een tijdschrift look heb je sowiso iets creatiefs.
Sla als voorbeeld bijvoorbeeld eens de Vogue, Elle of Glamour open en kijk wat typisch is voor deze soort bladen, bijv
de grote sierlijke titels, ondertitel, de tekst verdeelt in kolommen, grote, aandachtrekkende foto's en misschien kan je
wel een onderdeel verwerken als reclame en hierover in een artikel meer over vertellen, bijv hoe het ontstaan is, hoe het
zich ontwikkeld heeft en waarom zo, wat het nut ervan is en waarom een reclame in welk blad word gezet.

AfbeeldingAfbeelding

_danieke_

Re: Creatieve opleidingen na het VMBO.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:33

dankjewel, ik zal eens op de site kijken :j
ik vind dit wel een leuk idee :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:34

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:37

dankje, die site heb ik al eens bekeken, maar als ik alles goed gesnapt heb, is alles heel grafisch en dat spreekt me niet zo aan. :) maar toch bedankt