Bloopers/blunders op de werkvloer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bloopers/blunders op de werkvloer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 12:01

Nu eens een gezellig topic over het werk :D

Heb jij of een collega weleens een blooper/blunder/leuk ongelukje gehad op de werkvloer?
Toen ik bij een detacheringsbedrijf werkte, was er een collega die al enkele dagen bezig met archiefgegevens opnieuw in te voeren, een heel nauwkeurig karweitje :=
Mijn bureau was tegenover de hare en wegens een verbouwing lagen de kabels ipv onder/achter de plinten kriskras over de vloer. Ik ging koffie halen voor collega's en had meer oog voor het dienblad dan waar ik liep. Ik struikelde dus over een kabel en kwam vol tegen haar pc-kast aan, die van het bureau afdenderde en er accuut mee stopte. Moederbord en harddisk kaduuk; resultaat: 4 dagen aan opgeslagen gegevens weg :o dat was wel even erg vervelend. Achteraf konden we er nog wel om lachen _O-

Edit: en nog wat bloopers van toen ik een jaar of 17 was en in het weekend in een rozenkas werkte.
De rozen staan in paden en boven die paden hangt een rail. Aan die rail hangt een bak waarin je de rozen kunt leggen en die je aan de rail voor je uit kunt duwen. Ik had dus vooral in het begin erg veel ruzie met die zware dingen;
Ik gaf de bak een te harde zwieper en hij schoot aan het eind van de rails door een van de ramen heen van de kas :oo (was gelukkig niet de eerste bij wie dit gebeurde _O- )
of tijdens het verhangen van zo'n bak bleek hij toch iets te zwaar voor mij en kwam de complete bak naar beneden, zo op de dure rozen terecht := Uiteindelijk vertilden de jongens hem maar zodat me dat niet meer kon gebeuren :D
Er was daar ook een koelcel, en die kon niet van binnenuit open. Wanneer je de koelcel inging moest je dus wel oppassen dat je de deur op een kiertje liet. Dat ging ook nog weleens mis en dan was het hopen dat een collega toevallig langs liep en je hoorde roepen := (Toen had nog niet iedereen een mobiele telefoon.)
Er ging ook veel goed hoor, gelukkig was het niet altijd zo'n drama :D Heb er jaren met veel plezier gewerkt.

en ja uh, Bokt is dan niet echt een werkvloer, maar ook hier gaat het weleens mis :D
Zo zitten Sammie en ik elkaar regelmatig dwars door precies op hetzelfde moment een bepaald nieuwsbericht te plaatsen }> (Hoe we dat toch steeds doen zijn we nog steeds niet achter :D )

Zo, en nu ben ik benieuwd naar jullie bloopers/blunders op de werkvloer! Wie durft ze neer te zetten? :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-04-10 12:36, in het totaal 5 keer bewerkt

Aradis

Re: Bloopers/blunders op de werkvloer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:03

Ik heb eens 2 rode wijn over een man heen gegooid :oo
Gelukkig waren ze niet boos :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:12

ik was net begonnen met werken voor mijn pa, ik reed een grote vrachtwagen die eigenlijk een wegenbouwmachine op wielen was.

Smiddags begon mn dienst met het legen van die wagen op de vuilstort. Ik had net mn werkmobiel gekregen en die netjes in het voorvak van mijn mega fluoriscerende oranje overal gestopt ( je weet wel , het borstvakje)

ik ga de wagen legen en toen ik klaar was en terug naar de zaak ging kwam ik erachter dat mijn telefoon weg was. Die moet uit mijn overall zijn gevallen bij het lossen en nu onder een flink aantal kuub slib liggen. Die zie je nooit meer terug. Dus met de moed in de schoenen en een knalrood hoofd ben ik mijn baas maar gaan vertellen wat er gebeurd was. Kon gelijk een nieuwe ophalen en heb hem nooit meer in het voorvak van mn overall gehad :+ We hebben er nog wel vaak om gelachen.
Zonde van de telefoon vind ik het nog steeds, gloednieuw en dan al op de vuilstort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:32

Toen ik nog op de markt werkte had ik eens een heel gezellig gesprek met een klant tijdens het helpen. Iets over mandarijntjes geloof ik.

Half uurtje later staat ze weer voor de kraam. Dus ik grap; hee, ben je daar nou alweer? Wil je nog meer mandarijntjes? :+

Was het blijkbaar heel iemand anders! :oo

Nou zou ik nog steeds zweren dat het op zijn minst een dubbelganger was _O-

Verder paste ik vroeger elke dinsdag op een jongetje. Ik vertrok dan van school, haalde hem onderweg naar huis op en paste op tot zijn ouders thuis waren.

Op een dag had ik vakantie, dus als echte puber hing ik wat rond in het huis, tot ik ineens dacht; oliebol!!! Drie uur!!!!

Als een bezetene naar zijn school gefietst, alwaar het leeg was. :? Ja... logisch... als middelbare scholen voorjaarsvakantie hebben, hebben basisscholen dat vaak ook :')

Nu werk ik zelf in het onderwijs (althans, ik loop stage) maar ik geloof niet dat ik daar al geblunderd heb. :D

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:01

Ik ben juf op een basisschool. Een paar jaar geleden had ik een meisje in de klas dat regelmatig door haar opa naar school werd gebracht en door hem ook weer werd opgehaald.
Op een dag was opa het meisje misgelopen en kwam even naar binnen om te kijken of ze nog in de klas was.
"Uw kleindochter is al buiten, hoor!" zei ik, toen ik hem zag.
"Kleindochter??? Het is mijn dóchter!" zei opa kwaad en liep zwaar beledigd weg.......

Uit de leerlinggegevens bleek dat de man (70 jaar) inderdaad de vader van het meisje was. Moeder was overigens 29, toch niet zo gek dat ik dan denk dat het de opa van het meisje was?
Hij kijkt me trouwens nog steeds heel lelijk aan als ik hem tegenkom :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:39

Niet zo gek dat je die fout maakt Erna :')

Wij hadden vroeger een meisje in de bovenbouw in de klas zitten en haar vader was inderdaad ook al 65 of zo

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:44

Het was zo'n leuke jonge moeder en die man... tsja..... die zag er ook echt uit als een opa :o

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:50

Pas nog, zou een week werk overnemen van mijn leidinggevende. Moest ik lijsten faxen waarmee we (veel)geld retour zouden krijgen. Kwam er deze week een telefoontje van het bedrijf waar de faxen heen moesten dat we niks terug krijgen omdat we geen fax gestuurd zouden hebben. Terwijl ik het zeker weten verzonden had! Prullenbak op zijn kop om bevestigingen te zoeken. Gevonden en terug gebeld dat we het zwart op wit hadden. Mochten we gelukkig de faxen alsnog verzenden, en we zouden er gelijk achteraan bellen om te zien of het goed doorgekomen was. Blijkt dat ik al die keren het papier verkeerd om heb gelegt, en ze daar dus steeds blanco vellen kregen :')

Nog iets heel doms: ipv. 20 zakken broodjes 20 kratten bestellen á 6 per krat :7 Was veelsteveel.
Laatst bijgewerkt door DeSa op 02-04-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:55

Ik heb jarenlang recreatiewerk gedaan. Eén keer wilde we de avond voor de kinderbingo vast de prijzen etc. klaarzetten. We gingen het kantoor binnen met de sleutel die we gekregen hadden en liepen het halletje in en toen ging, paar seconde later, keihard het inbraak-alarm af... Toen met een rood hoofd naar de beheerder gegaan, die lekker een avond vrij was, om het euvel uit te leggen... Hij was not-amused.. haha!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:57

Erna_ schreef:
Ik ben juf op een basisschool. Een paar jaar geleden had ik een meisje in de klas dat regelmatig door haar opa naar school werd gebracht en door hem ook weer werd opgehaald.
Op een dag was opa het meisje misgelopen en kwam even naar binnen om te kijken of ze nog in de klas was.
"Kleindochter??? Het is mijn dóchter!" zei opa kwaad en liep zwaar beledigd weg.......

Uit de leerlinggegevens bleek dat de man (70 jaar) inderdaad de vader van het meisje was. Moeder was overigens 29, toch niet zo gek dat ik dan denk dat het de opa van het meisje was?

Volkomen begrijpelijke 'blunder'
Beetje stom dat zo iemand daar boos om wordt, hij weet zelf toch ook wel hoe oud hij is..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:13

Toen ik nog op de manege werkte heb ik wel echt goed geblundert.. Een vriendin die had 2 jongens uit haar klas meegenomen, die was toen helemaal into : Help Olympia aan een man :+

Afijn, ik was de manegestal aan het voeren met iemand anders.. De laatste pownie had voer gekregen en ik wilde de voerschep in de voerkar gooien, maar die stuiterde tegen het randje aan en daarna zo tegen 1 van die jongens.. :=

Toen kon ik alleen nog maar uhuh sorry uit stamelen :))

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:18

Ik werk achter de balie en ben niet zo groot, zit dus achter een computer scherm en moet er echt over/om heen kijken wil ik klanten begroeten.
Er had een buitenlandse man een afspraak bij de chiropractor een nieuwe patient.

Die was dus 10 min te laat, dus ik vertelde in het engels ( gezien de chiro amerikaans is) dat hij wel niet op zal komen dagen, gezien het klinkt als een moraakse naam en die hier in nederland lekker makkelijk zijn, je er soms echt moe van wordt...

Bleek dus gewoon die man daar al 10 min te zitten... :o :o :o
Schaamde me dood, hij heeft er nooit wat van gezegd.. dus of hij nou de engelse taal niet kon verstaan of gewoon dacht bekijk het lekker dat blijft de vraag.
Hij was heel vriendelijk tegen me en ik voelde me zo schuldig :+
Laatst bijgewerkt door doom op 02-04-10 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:22

Ik heb laatst nog doodleuk aan een collega gevraagt of hij zijn haar niet had gedaan waarop hij niet antwoorde.

Zelfde dag heeft een vaste klant nog een opmerking gemaakt tegen dezelfde collega "eej heb je een badhairday ofzo!"

blijkt de collega in kwestie naar de kapper te zijn geweest...

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 19:03

Oh, ik maak altijd blunders aan de telefoon.
Werkte eerst op de telefonische klantenservice. Ik had iemand aan de lijn, maar voelde een nies opkomen. Op het toestel had je een mute-knop (ruggespraak) dus ik drukte die in en nieste uitgebreid, want ik heb er een hekel aan mijn nies in te houden. :P Alleen, ik had de knop niet goed ingedrukt, waardoor de klant aan de lijn mij dus keihard hoorde niezen. :P

En vorig jaar nog, werkte inmiddels op de backoffice bij hetzelfde bedrijf. We werden daar nauwelijks gebeld, meestal alleen verdwaalde telefoontjes. Zo ook een zorgverlener die belde, en had een vraag waar ik geen antwoord op had. Het telefoontje moest worden doorgezet naar een andere afdeling, maar ik wist even niet naar welke afdeling, dat zou ik even navragen. Ik op mute drukken en navragen aan mijn collega's. Nu heb ik alleen een bijzonder sarcastisch gevoel voor humor, en zat een beetje te geinen met collega's. Ik opperde tegen een collega dat ik weer de telefoon zou kunnen aannemen met verdraaide stem en mij voordoen als iemand anders. Vervolgens klaagde ik nog eens waarom ik altijd die irritante telefoontjes kreeg. Ik geinde nog wat verder en vond toen het doorschakelnummer van de afdeling die ik moest hebben, en nam het gesprek terug. Wat bleek: ik had helemaal niet op de mute-knop gedrukt. :oo Welke knop het wel was weet ik niet, maar de vrouw aan de lijn had alles gehoord, en was not amused. _O- Ik schaamde me toen wel kapot, want, bijzonder onprofessioneel. :o Dat terwijl ik heel serieus ben in mijn werk, maar met mijn collega's heb ik graag een beetje lol tussendoor.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:32

Euhm nou ik werk in een tropische vissen winkel, en als ik de aquariums dan bijvul vergeet ik de tuinslang nogaleens dus dan overstroomt het aquarium weer :=
Verder valt er niet zo veel te blunderen denk

:') Die is erg Girl in the Mirror :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 15:29

Heb een bijbaantje als vakkenvuller, maar struikel gewoon echt zowat overal over heen! :z

Een jongen moest een keer de prullenbak zak verwisselen. Dus hij haalt de oude zak eruit, en vergat dat de deksel van de prullenbak
er nog op zat.. En hij liep er zo mee weg. ( groot rond ding in de zak ! ) }:0

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:26

Ik werkte in een restaurant en op een avond kwam er een groot gezin, 8 mensen ofzo.
Tussen het voorafje en het hoofdgerecht door staat een zoontje van een jaar of 7 op en begint keihard z'n Fristi uit te kotsen! :oo
Ik zag het gebeuren, want ik was net een biertje aan het brengen aan die tafel.

Ik (met m'n mega kotsfobie) begin keihard te gillen, kwak het biertje neer, net op het moment dat z'n zusje begint over te geven (domino effect) en ik ren echt keihard naar achteren.
Vader en moeder droegen de twee naar de wc terwijl ze nog meer aan het overgeven waren.

Ik heb in de koelcel gewacht (een uur lang) en toen vond m'n baas het echt welletjes, want ik was er tenslotte voor om dat soort dingen op te ruimen en nu moesten hun het doen. :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:19

Zo heeft even geduurd maar ik weet er een :D

Collega is dagje vrij wordt veel voor gebeld, waarbij ik dus standaard tegen die mensen zeg: x is vandaag niet aanwezig, morgen is hij er weer. Zal ik vragen of hij terug belt? (oid)
Belt die bewust collega op. Maar dat had ik niet helemaal in de gaten of ik lette niet op _O- Ratel ik datzelfde zinnetje op :?
Zegt ie heel droog.. Nee daar spreek je mee.
Ik zo : Oh... :o :')

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:33

In mijn zaterdagbaantjestijdperk bij de Xenos:
Een spiegel waar mensen al stad en land voor afgezocht hadden per ongeluk van de lift laten vallen. Scherven brachten in dit geval geen geluk, alleen een stel minder blije klanten :=

En nu als juf:

- Roepen dat 'de eerste de beste die ik nú nog hoor, een berg strafwerk krijgt'. Vervolgens hoor je het piepstemmetje van het meest verlegen meisje door de klas. Oei...nooit meer dreigen en het vervolgens niet waar kunnen/willen maken :+

- Als juf heel stoer mee willen doen met voetballen op het schoolplein, een bal aannemen en vervolgens door je rug gaan. Arme kinderen dachten dat ik erin bleef :(:) Waren vervolgens wél heel lief de hele dag ;)

- Tijdens een begrijpend lezenles het verschil tussen het woordje sekse en seks uitleggen om de onrust over het woordje 'sekse' wat te temperen, hierbij breed op het bord uitschrijven dat seks een zelfstandig naamwoord is, seksen het hele werkwoord en de kinderen zelf laten opnoemen wat de werkwoordvervoegingen zijn en er na 3 minuten, in je enthousiasme om aan te sluiten bij de belevingswereld van kinderen, pas achterkomen dat de directrice al even staat te wachten bij de deur om te vragen of je 's avonds bami of nasi wilt bij de vergadering :Y)

En zo heb ik ongetwijfeld dagelijks blunders als ik voor de klas sta, jammer dat ik die gauw weer vergeet! Gelukkig zorgt dat altijd voor een gezellige noot en kan ik daar echt om dubbel liggen met mn kinderen :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:00

Hier nog een hoop:
- de IT afdeling bellen omdat je g*dv*rd*mme niet weet hoe je een vermenigvuldingingsteken (een kruisje) in een excellbestand getypt krijgt.
Antwoord IT: druk op de letter "x"
- mail sturen naar een bedrijf dat George Hammond Inc heet, en je mail beginnen met "Dear George, etc". Krijg je als antwoord dat Mr. George Hammond al in 1842 gestorven is, of je het met de vijfde generatie kan stellen? :o
- claimant (met eigen bedrijf in eigen huis) aan de lijn hebben die vraagt om een afspraak bij ons op kantoor, vraagt hij om het adres met de hilarische zin "En mag ik weten waar u woont?"
Ik had gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest om te zeggen "Nee, maar u mag wel weten waar ik werk!" :Y)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:14

Ik weet niet of dit ook geld, hihi.

Maar ik werkte (naast mijn studie) bij FOKUS. Fokus biedt mensen met een ernstige lichamelijke handicap de kans om zelfstandig te wonen. Ik heb een keer een hele domme opmerking gemaakt. Een cliënt had nieuwe schoenen gekocht, dus deze liet ze mij zien. Mevrouw was rolstoel/ bedgebonden ivm spierziekte. Dus kon NIET lopen. En ja hoor, wat vraagt Sanne; 'Wat een leuke schoenen zeg, lopen ze lekker? ' :o

Gelukkig kon mevrouw erom lachen. :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:24

geweldig topic, ik denk even welke van mijn vele blunders ik hier kan plaatsen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:00

Ik had haast en liep een scherp bochtje om bij ons. Broodkruimeltjes, gladde schoenen en haast is niet zo'n goede combi. Volgens mij hadden collega's/klanten het niet gezien.
Ik heb ook een keer gehad dat ik zo hard in een deuk lag op iets wat nergens op sloeg, ik probeerde me in te houden wat redelijk lukte en toen kwam er een klant aan. Zij vroeg om een stokbrood en awh arm mens, moest HEEL hard lachen, niet normaal, recht in dr gezicht. Ik schaam me nog haha. Gelukkig kon ze er wel mee lachen, vaste klant. :o
Maak wel heel veel grappige dingen mee, alleen sommige dingen zijn zo erg daty ik het niet uitgebreid op inet durf te zetten :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:18

Afgelopen zaterdag maakte ik een hele domme blunder, recht voor de neus van mijn nieuwe bedrijfsleider.

Ik liep heen en weer tussen de keuken en de gebaksvitrine. Ondertussen was ik gezellig aan het kletsen met mijn bedrijfsleider. Helaas, ik ben dan wel een vrouw maar ik kan niet altijd even goed 2 dingen tegelijk, waardoor ik tijdens het praten vergat om het glazen deurtje van de gebaksvitrine te openen VOOR ik de schoteltjes erin zou zetten.

"Pok"

Bedrijfsleider rolde over de grond van het lachen...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:39

Erna_ schreef:

Mijn vader is 71 en ik ben 16, dus ik ken het. Gelukkig ziet hij er jong uit (en woont hij aan de andere kant van de wereld) dus met zulke opmerkingen heb ik weinig te maken. Alleen als ik het vertel kijken mensen me raar aan. :+