wat kan ik vragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

wat kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 00:18

werdt vandaag door een goede vriend van mij benaderd die bij een luxe uitzend bureau werkt ( specifieke bedrijven en wat hoger opgeleieden)
Schijnbaar was er eenamerikaanse klant die enkele paarden bezat en daar af en toe wat van verkocht voor de winst.
maar ivm tijdnood en andere zaken had hij op dit moment geen tijd om eentje zadelmak te maken, en dus dacht m'n vriend aan mij :+

heeel leuk.. want vriendlief had al meteen m'n nummer doorgespeeld zonder te overleggen, en die man gaat me dus bellen deze week voor een afspraak }:0

Nu ben ik niet van plan om voor een paar tientjes m'n nek te wagen door erop te gaan voor een of andere 3 jarige, omdat ik niet gewond mag raken vanwege m'n werk ( niet kunnen werken/ziek zijn = big problems hier).
Maar vriendlief verzekerde mij dat het echt ging om zadelmak maken, dus longeren, aan de hand meenemen, en de commando's, en aan het tuig wennen. Eventueel wat balkjes training en bekend maken met dingen die je als rijpaard kunt tegenkomen.
nou leek me dat op zich best leuk, vooral omdat ik elk jaar wel enkele projectjes heb lopen die het na m'n "cursus" best braaf doen.
heb dus voor mijzelf besloten, dat als het echt gaat om zadelmak maken, ik dit best wil doen.

maaaar.. nu de catch.. wat kan ik vragen?
voorgaande projecten waren tot nu toe of vriendendiensten ( waarbij ik vaak de dieren bv gratis in de lessen hier kon laten lopen), of eigen dieren, of werden per les betaald door mensen waarvan ze al jaren bij mij lesden ( dus elke keer als we er wat mee deden, kostte dit gewoon een lesuur)
Maar ga dus niet voor een wildvreemde zakenman tijd en energie ( en risico's) nemen om voor een vriendendienst of enkele euro's voor de fun 5 dagen in de week met zo'n dier bezig te zijn.

ik ga het dus echt zien als een werkopdracht,maar weet niet wat een normale prijs hiervoor zou zijn :7
zelf zat ik te denken aan 10 euro per keer dat ik ermee bezig ben, en gewoon kijken hoe het dier het gaat oppakken en wanneer de eigenaar tevreden is.
Of zijn andere prijzen meer regulier? meer of minder?
en welk systeem wordt vaak aangehouden omdat elk dier anders is, en een afgesproken tijd om eraan te werken mij wat lastig lijkt ivm welzijn paard?

Zelke

Re: wat kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:58

gewoon eens horen wat die eigenaar in gedachten heeft. en anders een prijs per keer dat je ermee bezig bent afspreken of een vast bedrag per maand.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:01

Volgens mij is een prijs per week of per maand makkelijker voor beide partijen. Hij kan niet controleren hoe vaak jij met zijn paard bezig bent geweest.
Ik zie hier in de omgeving ook vaak totaalprijzen langskomen, dus totaal bijvoorbeeld 500 euro voor het zadelmak maken.
Per keer vragen mensen hier in de buurt vaak iets meer, 15 euro, maar dat is natuurlijk midden in de randstad waar alles duurder is. ;)

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:04

Ik zou ook gaan voor een vast maandbedrag. Komt het paard bij jou te staan of moet je er ook elke keer heen?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:21

Dit is meer iets voor STW.
Daarom van TAO-->STW.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 15:28

Cherellee_ schreef:
Ik zou ook gaan voor een vast maandbedrag. Komt het paard bij jou te staan of moet je er ook elke keer heen?

ik moet er elke keer heen, want ik heb m'n eigen stallen helemaal vol staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:27

Moet zeggen dat ik 10 euro per keer, nog vrij weinig vind, je moet er heen, daar een tijdje bezig, weer terug, gaat veel tijd in zitten, naast het feit dat je ook een risico loopt.

Zou een prijs nemen wat je per keer wil krijgen, daar reiskosten (en tijd!) bijrekenen en evt iets over risico. De meeste zadelmak-makers rekenen per week, dus misschien zou dat ook iets voor jou zijn? Zeker niet te laag inzetten, je loopt toch een risico n daar moeten mensen ook voor betalen zou ik denken.