Interesse in gevulde koeken?

Moderators: ynskek, Dani, Maureen95, Mjetterd, Ladybird, Polly, Hanmar, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

annastasia

Interesse in gevulde koeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 13:35

Voor de module PHG02 (leeronderneming) aan het Van Hall-Larenstein te Leeuwarden hebben we de opdracht gekregen om een leeronderneming op te starten.

Hiervoor is gekozen om gevulde koeken te gaan produceren.
Deze met roomboter en echte amandelspijs.

De verkoopprijs gaat € 1,- per koek worden.
Afbeelding

De groep welke de meest succesvolle onderneming opstart krijgt ''eeuwige roem'' en gaat iig uit eten.

Wij gaan in ieder geval op de open dag op 13 maart ons product verkopen, daarnaast zoeken wij andere afzetkanalen.

Is het een idee dat jullie via bokt kunnen bestellen, of hebben jullie wellicht andere ideeen?

Mabeth na 346 dagen bevallen van een merrieveulen

Dwyne

Re: Interesse in gevulde koeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:37

Maak je de koeken ook echt zelf?
Anders leuk berichtje op het prikbord van studentnet zetten of proberen door te laten mailen wie weet verkoop je ze dan op school ook veel!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:38

Leuk idee, maar ik zou niet via internet koeken bestellen :n
Als ik zulke koeken koop dan wil ik ze vers :D En met bestellen heb je ze pas 1 of 2 dagen later in huis dus zijn ze al niet meer vers..

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:40

Tja wij verkopen ze voor ik geloof 63 cent per stuk. En dan zijn ze echt vers afgebakken, hebben ook roomboter en echt amandelspijs.

Ik zou ze dus niet via internet bestellen.

We all float down here...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:49

Nee, ik zou ze ook niet via internet bestellen.
Idd vanwege de versheid en dat het plaatje er nu misschien wel goed uitziet, maar je nooit weet wat je echt ontvangt en het gewoon te veel moeite is, terwijl alle supers ze hier ook vers hebben.

Misschien kan je bij de plaatselijke supermarkten vragen of je ze daar neer mag leggen (en dan dat ze een provisie-percentage krijgen?) of je gaat naar sportverenigingen e.d. om ze te verkopen of je gaat langs de deuren en idd op scholen kan je ze misschien wel kwijt.

Succes!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 13:52

De koeken worden op school op de verkoopdag gebakken en zijn dus ook echt vers.

We staan dus op de open dag met een stand en hangen door school een aantal posters om bij stundenten de aandacht te wekken dat we op bepaalde dagen ook gaan verkopen.

Daarnaast wouden we in de docentenkamer een ''intekenlijst'' hangen zodat zij kunnen bestellen en wij deze koeken dan op de aangegeven dag en tijdstip daar af kunnen leveren.
Ook hadden we het idee om bij een verzorgingstehuis in de buurt langs te gaan.
Bij de deuren langs mag officieel niet, en ik weet niet hoe strikt leeuwarden daar in is.

Op studentnet, is dat voor ons ook mogelijk daar wat te plaatsen? meende dat dat alleen voor docenten was.

Judith_ schreef:
Tja wij verkopen ze voor ik geloof 63 cent per stuk. En dan zijn ze echt vers afgebakken, hebben ook roomboter en echt amandelspijs.

Helaas gaat ons dat niet lukken om ze voor die prijs te verkopen, we schieten er dan bij in.

Bij de warme bakker zijn de koeken zo'n € 1,20 per stuk, dus €1,- leek ons wel een goede prijs. Aangezien de Albron voorverpakte kleffe koeken verkoopt voor € 0.85

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:58

Er is een prikbord op studentnet waar je ook je boeken kan plaatsen die je verkoopt of als je een kamer beschikbaar hebt etc...dus neem aan dat je daar ook je gevulde koeken kan promoten ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 14:06

dank je, gaan we proberen te regelen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:09

Ik zou iets bijzonderders kiezen ipv gevulde koeken. Die dingen kun je op elke hoek van de straat kopen :?

[o]

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 14:12

verootjoo schreef:
Ik zou iets bijzonderders kiezen ipv gevulde koeken. Die dingen kun je op elke hoek van de straat kopen :?

Probeer maar eens iets te verzinnen wat je in 7 weken tijd kunt bedenken, produceren en goed kunt verkopen zodat je uit de kosten komt.
Er hebben vele producten de revue gepasseerd, maar vele waren te duur of wisten we de afzet niet van waardoor we grote kans hadden niet uit de kosten te komen.

Als het project nu een half jaar zou hebben geduurd, dan waren we hier zeker niet aan begonnen.

Gelukkig kun je deze koeken niet op iedere hoek van de straat kopen, en zijn ze echt van topkwaliteit.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:59

verootjoo schreef:

Inderdaad. Voor een hogeschoolopdracht vind ik dit behoorlijk simpel, koekjes bakken doe je in groep 3, sorry. ;)

Beetje brainstormen met z'n allen en dan kun je vast iets veel leukers verzinnen.

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:00

Worden de koeken zelf gemaakt? Alles zelf dan bedoel ik, ook het deeg en het spij sect?

We all float down here...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:03

Dat gaat denk ik alleen werken als je ze ter plekke af kunt bakken zodat iedereen die langskomt ze ruikt... Anders is een euro voor een koek behoorlijk aan de prijs denk ik, op een school.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:04

annastasia schreef:
[

Gelukkig kun je deze koeken niet op iedere hoek van de straat kopen, en zijn ze echt van topkwaliteit.

Dat zijn de bij de bakker ook... Ik zou echt niet beginnen aan zoiets simpels. Bovendien zou ik geen €1 voor een gevulde koek betalen. Als het nou speciale koeken waren....
Neem dan bv bijzondere (cadeau) paaseieren ofzo. Of een gat in de markt.

[o]

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:58

Kan je niet nog een extra ingredient aan de koeken toevoegen? Of juist een ander soort kruiden of vulling erin? Zo hebben ze bij mijn ouders in het dorp Fort Vechten koeken die zijn met een kersen/spijs vulling echt heel erg lekker!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 13:45

Helaas gaat dat alles niet meer lukken.
We moesten met een groep van 8 personen binnen 1 week bedenken, het ondernemingsplan schrijven en du ook al inleveren.

Ik denk niet dat ze het zouden accepteren als we nu nog dingen om gaan gooien buiten het ondernemingsplan om.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:50

Bij ons op de unief krijgen we van zo'n acties regelmatig een mailtje. Ik weet niet of jullie allemaal een schoolemailadres hebben maar indien wel kan je vragen aan de beheerder of je iedereen een mail mag sturen met de juiste data + plaats + prijs voor verkoop (maak er iets leuks en flitsends van!) Ook misschien een hoeveelheidskorting... 6 voor 5€? Dan heb je vaak kans dat ze iets meer kopen waardoor je toch door de kosten komt!

Pedro :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:54

Ik zou geen gevulde koeken via internet bestellen :n Dan koop ik ze liever vers bij de bakker.
Dan weet je wat je hebt :)

Misschien zouden jullie in de stad een kraampje kunnen maken en het verkopen? Ik weet alleen niet of dit wetelijk mag..

:+: Mijn geweldige Spaanse paard :+:
[ITP] PRE ruin In The Picture

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 14:34

Kraampje mag officieel niet.
Daar moet je een vergunning voor hebben, en dat is best wel prijzig.
Wellicht dat we het kunnen proberen om bij de gemeente voor elkaar te krijgen.

We hebben inderdaad allemaal een ''school e-mail adres''.
Eerder werd je bijna dood gegooid met algemene mails, heb ze nu al een hele tijd niet meer gehad.
Dus wellicht een mooi moment om toch maar via die weg reclame te gaan maken.

we wouden ze per 5 gaan verpakken en daarnaast los gaan verkopen.
Ik heb al geopperd om 5 stuks voor € 4,- te gaan verkopen.
Helaas is m'n idee nog niet aangenomen.
Wellicht dat ze na de vakantie alsnog erover gaan denken ;-)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:39

Gevulde koeken vind ik niet lekker, vind het ook een beetje een simpel idee..
Doe dan chocomuffins ofzo, met stukjes echte chocolade :9.

/l、
゙(゚、 。 7
 l、゙ ~ヽ ... ... ... ...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:46

kwak er tig in een doos, stap met je OV-kaart op de trein, maak een rondje provincie :D en verkoop ze aan je medepassagiers ! Leuk en je verkoopt gegarandeert !!

En die ene hele leuke jongen geef je korting in ruil voor telefoonnummer !

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 15:35

freespirit schreef:
kwak er tig in een doos, stap met je OV-kaart op de trein, maak een rondje provincie :D en verkoop ze aan je medepassagiers ! Leuk en je verkoopt gegarandeert !!

[size=9]En die ene hele leuke jongen geef je korting in ruil voor telefoonnummer ![/size]

Dan zal ik toch wel een aantal medestudenten of vriendinnen mee moeten nemen.
Denk niet dat dat helemaal de bedoeling is als je al een aantal jaren samenwoont ;-)

Maar het idee is zo gek nog niet +:)+
En inderdaad, denk dat je gegarandeerd verkoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:36

Niet lang, want het is verboden om te venten in de trein ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-10 15:38

hmmm, dan iig maar niet in de treinen van arriva, aangezien die vol zitten met camera apparatuur.
Dan ben je binnen 5 tellen gesnapt.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:37

vervelende conducteurs koop je om met een gratis koek, da's investeren, hé... :+

Maarre....je kunt je ook voor het station positioneren (naast de persoon die de daklozenkrant verkoopt :+ ), loop in de lunchpauze bij grote bedrijven binnen, crash tijdens pauzes bij scholen binnen, loop over de markt....vele kansen....

Misschien moet je de prijs met bv een kwartje verhogen en dat doneren aan een goed doel ( Brooks *D ), de mensen kopen dan een lekkere koek EN steunen een goed doel !!!

Of, misschien kun je 'iets' extra's in één koek meebakken waarmee mensen iets kunnen winnen...

Oh....wat leuke opdracht, ik zou het wel weten.....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie