De oplossing voor uit elkaar vallende collegeblokken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

De oplossing voor uit elkaar vallende collegeblokken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 17:24

Ik vind ze heel handig die dingen, maar ze vallen bij mij altijd uit elkaar :\
Die ring gaat draaien, en dan laten alle papieren aan de achterkant los.
Iemand een goed alternatief voor deze dingen, erger me er kapot aan. Ik wil het liefst geen multomapgeval, omdat dat niet meebeweegt :P

Noeps

Re: De oplossing voor uit elkaar vallende collegeblokken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

Ik heb dat ook altijd, zowel bij dure als bij goedkope collegeblokken.
Ben nu overgestapt op een 2-rings map (per 3 stuks te koop bij Hema, ideaal). Als ik schrijf tijdens colleges dan haal ik er 2 blaadjes uit die ik er later weer in stop, dat schrijft prettiger. Maar dan krijg je weer het volgende probleem; de gaatjes van het papier scheuren uit. ^)

Eventueel kan je een combinatie van beide maken, schrijven in je collegeblok (want dat schrijft wel het allerlekkerst) en daarna de blaadjes in een multomap stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:17

Een collegeblok met plastic voor- en achterblad? Ik merk zelf dat kartonnen varianten bij intensief gebruik nogal uit elkaar beginnen te vallen, maar plastic variant blijft veel mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:18

Een nieuwe kopen :')

ik snap niet hoe dat kan trouwens... ik werk al minstens 10 jaar met die dingen maar ik heb er nooit last van!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:41

Ik koop ze al jaren bij de action, kei goedkoop en ook nooit last van. Wat ik van te voren wel doe is even de ringetjes goed aandrukken :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 19:24

Ffortuna schreef:
Een nieuwe kopen :')

ik snap niet hoe dat kan trouwens... ik werk al minstens 10 jaar met die dingen maar ik heb er nooit last van!

Ja maar hij is nog lang niet op :\ zo zonde :')
en ik weet niet hoe ik het doe, maar krijg het altijd weer voor elkaar.

Heb nu maar een nieuwe gekocht inderdaad, maar dan 1 doorlopende ring zeg maar, niet los aan de achterkant.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:23

8 jaar later.... zelfde probleem :')

Is er ondertussen een redder in nood ontwaakt? :)*

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:23

Ik heb dit probleem ook altijd. Nu heb ik een paar goedkope multomappen gekocht. Het zijn van die dunne, buigbare, mappen van plastic, die dus ook niet zo zwaar zijn. Niet helemaal wat ik eerst wilde, maar nu kan ik tenminste nog aan de gang met plakband op de plekken waar het uitscheurt.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:27

Ik heb dit ook echt altijd. :') . Die met kleinere ringetjes overleven het vaak langer :).

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:50

Ik weet niet of dit helpt maar ik doe altijd een touwtje tussen de ringen vast maken. Dus aan de twee kanten waar het ijzer samen komt (daar viel het papier er bij mij ook altijd uit) een touwtje rijgen van boven naar onder en alles blijft op zn plek

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:06

Sinds ik studeer ben ik jaloers op de Belgjes....
Die hebben in de shops dus als collegeblok een soort ringbandsysteem waar je zonder moeite de blaadjes uit kunt halen en weer terug kunt stoppen. En soms hebben ze zelfs nog gaatjes om ze later in een andere map te kunnen steken (krijg de link niet kleiner). En zowel met kartonnen als met plastic kaften <3

https://www.google.com/search?newwindow=1&sa=G&hl=nl&tbs=simg:CAEStAIJfU83OkCbEd4aqAILEKjU2AQaBAgVCAYMCxCwjKcIGmEKXwgDEiecAesGKLUCsx34COkGuQLiCJ0K8DTcNLo11jbTJ68oxz30NZUn6ycaMFN-uiZ8L-odgnqjlF9dg74k2L0rqC08ss9HydmspA8jxVLTUDWUHpUui84VwROXEyAEDAsQjq7-CBoKCggIARIE_1MpgMwwLEJ3twQkalAEKJQoSY29uc3RydWN0aW9uIHBhcGVy2qWI9gMLCgkvbS8wOXJ4bXIKGAoGc3BpcmFs2qWI9gMKCggvbS8wZ25fZgoXCgVkaWFyedqliPYDCgoIL20vMDJnc3YKGQoHcGxhc3RpY9qliPYDCgoIL20vMDV6ODcKHQoKc3RhdGlvbmVyedqliPYDCwoJL20vMDFjbmRiDA&q=atoma+schrift&tbm=isch&ved=0ahUKEwjV4IGXmvvaAhWiQpoKHVApAo4Qsw4INQ&biw=1280&bih=859#imgrc=SWLPReT-dRAWyM:

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:10

Ik vroeg me al af waarom jullie niet gewoon die van de post hierboven gebruiken maar als ik het goed begrijp verkopen ze die dus niet in Nederland?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:12

Wou net ook inderdaad een Atoma schrift suggereren :) is dat echt iets 'typisch' Belgisch trouwens? Ben zelf van België en hier in de Action liggen de goedkopere versies van de Atoma schriften met hetzelfde systeem. Zou je NL toch ook moeten kunnen vinden denk ik dan!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:18

Die zijn in Nederland wel te vinden, maar heel lastig. Is echt lang niet zo standaard als in Belgie helaas

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:36

De action in nederland heb ik ze ook gezien hoor.
We hebben hier thuis ook zo'n ding.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:55

Action heeft die dingen en staples ( daar heet het arc) heeft dit systeem ook in Nederland. ( het blaadjes loshalen en op willekeurige plet terugzetten systeem dus :+ )

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:13

Serieus? Heeft de Action in Nederland ze? Want hier in de winkel heb ik ze nog niet gezien, zou ze maar wat graag hebben :j En nee, het hoeft niet speciaal Atoma te zijn, de rest van m'n schoolspul komt ook van de Action uiteindelijk :D

Moet van de week toch naar de Action, en dan zal ik gelijk eens kijken. Vorig jaar hadden ze het in ieder geval niet hier, heb toen maar weer de verschrikkelijke collegeblokken meegenomen -O-

Staples wist ik niet, maar dan ga ik daar eens in de webshop snuffelen. Zo geeft dit topic weer hoop +:)+