Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Elinaa schreef:KvK heb je verder niks mee nodig, en ook een bedrijfsauto hoef je niet te hebben.
lid van het nsps is eigelijk wel genoeg, buiten je weide en pony's natuurlijk.
stalnaam laten beschermen is wel een erg duur grapje, geloof dat wij toen zo'n 90 euro kwijt waren, maar dan mag er verder ook niemand anders deze naam opgeven.
verder is het en hobby en dus hoef je ook niks aan te geven bij de belasting, bovendien kost het je waarschijnlijk veel meer dan dan ze op gaan leveren.
tenzij je een hengst goedgekeurd krijgt, maar ook dat bedrag gaat handje contantje en dus belastingvrij
JoyCiej007 schreef:Elinaa schreef:KvK heb je verder niks mee nodig, en ook een bedrijfsauto hoef je niet te hebben.
lid van het nsps is eigelijk wel genoeg, buiten je weide en pony's natuurlijk.
stalnaam laten beschermen is wel een erg duur grapje, geloof dat wij toen zo'n 90 euro kwijt waren, maar dan mag er verder ook niemand anders deze naam opgeven.
verder is het en hobby en dus hoef je ook niks aan te geven bij de belasting, bovendien kost het je waarschijnlijk veel meer dan dan ze op gaan leveren.
tenzij je een hengst goedgekeurd krijgt, maar ook dat bedrag gaat handje contantje en dus belastingvrij
Dat zeker inderdaad....... 't is tegenwoordig al een hele opgave om voor een goede en leuke pony zo rond de 2 of 3 jaar met goede papieren méer te krijgen dan het dekgeld en de 'onkosten'. Verwacht geen goudbergen, vooral niet nu de shetmarkt toch al compleet op z'n gat ligt (thanx to de mensen die papierloos vermeerderen voor in de worst en al die goedkope scharminkels op de paardenmarkten)
JoyCiej007 schreef:Bizzybijtje; als je wat beter leest dan snap je mijn post ook beter.
Juist doordat er zoveel papierloze shetten zijn en daardoor de shetmarkt ook op z'n gat ligt, zijn shetten met papier ook weinig meer waard, jaren geleden brachten ze meer geld op als nu tegenwoordig.
Pitt25 schreef:JoyCiej007 schreef:Bizzybijtje; als je wat beter leest dan snap je mijn post ook beter.
Juist doordat er zoveel papierloze shetten zijn en daardoor de shetmarkt ook op z'n gat ligt, zijn shetten met papier ook weinig meer waard, jaren geleden brachten ze meer geld op als nu tegenwoordig.
Dit klopt inderdaad. Waarom zou je meer geld neertikken voor een shetlander die je hobbymatig gebruikt? Daarnaast is afstamming bij shetlanders waar niet mee gefokt wordt helemaal niet boeiend. Dus waarom meer geld betalen als ze een papiertje hebben?
Zie dan je pony nog maar eens te verkopen voor een beetje een reeel bedrag. Uiteindelijk hebben we in onze handjes mogen klappen met een bedrag van €300,= . Dennis schreef:Ik kreeg laatst een bod op mijn prestatie merrie die ZZ loopt voor de wagen (en ook nog eens enorm braaf is ohz, heeft haar ABOP ohz gelopen), een heel hoog bod vonden die mensen die haar graag hadden willen hebben, 500 euro. In nog geen 500 jaar krijg je haar voor dat bedrag van me mee hoor.
Een shetlandstal beginnen is leuk, maar kost alleen maar bakken vol geld. Het bedrijfsmatig doen schiet dus echt niet erg op.
Wat zei je, doe maar x10?
mariel1 schreef:is er niemand die een echt shetland stal heeft?
die dit soort informatie voor me heeft.