Boktregels en Help
Help
Regels
Motivatie en toelichting op het forum
Dit forum is via Examentijd (ET) via School- en Studietijd (ST) naar School, Studie en werk (STW) gegaan. School, Studie en Werk is vanaf 1 maart 2006 bedoeld voor alle vragen en onderwerpen op het gebied van opleidingen en werk. Dus twijfel je over je vervolgopleiding, ben je bezig met een sollicitatiebrief of is je baas een topvent, hier kun je het kwijt.
Dat geldt ook voor inhoudelijke onderwerpen over examens (geen huiswerkvragen), en onderwerpen als "ben jij ook zo zenuwachtig", "wat doen jullie voor de laatste schooldag" en "jippie, ik ben geslaagd".
Vaste regels
Het is niet toegestaan om hier huiswerktopics te plaatsen. Maak gebruik van je schoolboeken, vraag het je leraar, vraag het je medeklasgenoten, vraag het aan je ouders en de buren. Zoek dan op internet op een website over schoolzaken of met een van de vele zoekmachines het antwoord op. Heb je het dan nog niet gevonden? Of kom je er inmiddels niet meer uit? Dan mag je een goed onderbouwd topic op dit forum starten waarin je duidelijk laat zien wat je zelf al gedaan hebt en waar je vastloopt.
Wil je een Enquete plaatsen, zorg dan voor de tag [ENQ] in de titel. Als je genoeg reacties hebt, stuur dan even een PB aan een moderator of gebruik de TeM-knop, dan wordt je topic gesloten.
Topics horen on-topic te blijven. Topics die verzanden in een slowchat of die meer dan 15 pagina's hebben (uitzonderingen daargelaten) worden verplaatst naar de HK.
Mocht je huiswerktopics tegenkomen, topics waar een tag mist of topics waarbij slowchat ontstaat laat dit dan weten via de Tem knop. Zo houden we het forum overzichtelijk.
Richtlijnen
School, studie en werk is bedoeld voor topics die iets te maken hebben met school, opleidingen met daaropvolgend stageplaatsen en uiteindelijk je werkplek zoals bijvoorbeeld:
* Kan ik beter voor het profiel N&T of N&G kiezen?
* Wie heeft er ervaring met de opleiding Psychologie in Utrecht?
* Wie heeft tips voor een sollicicatie?
* Wie wil mijn solliciatie of motivatiebrief even nalezen?
* Hoe vraag ik een uitkering aan?
* Mag mijn baas me ontslaan zonder reden na een proeftijd van 2 maanden?
* Hoe zit het met de lening van de IB-Groep?
* etc.
FAQ
Veelgestelde vragen op STW
Centraal
[Centraal] stage uitwissel topic
Bannen?
Voor de mensen die toch aan hun werk moeten maar er niet aan toekomen door bokt, is hier de ban jezelf link: http://www.bokt.nl/tools/timeout.php