VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:34

Ik kon nog geen topic van dit jaar vinden dus heb ik een nieuwe gemaakt.

Jaja, het duurt nog even maar het examen komt er aan! Wij zijn er op school nog niet heel erg mee bezig, nu richten we ons nog vooral op het PWS wat in december af moet..

Maar het examenrooster staat al online, en we weten wat we moeten doen, dus het wordt spannend!
Hoe is het bij jullie op school? Doen jullie ook een examenstunt ergens in mei? En in welke vakken doen jullie allemaal examen?

Bij mij zijn het deze vakken: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Wiskunde, Geschiedenis, Aardrijkskunde en Kunstgeschiedenis.

Ik hoop dat veel VWO 6'ers zich melden en dat we lekker kunnen kletsen en elkaar tips kunnen geven. :D

Moderatoropmerking:
Examens zijn natuurlijk spannend, alleen is het wel de bedoeling dat er hier niet geslowchat wordt. Daarom graag allemaal ontopic blijven. Willen jullie toch offtopic, dan kunnen jullie naar dit topic: [HK] De 6VWO'ers van Bokt: Op naar onze diploma's! :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-10-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opmerking toegevoegd

Odysseus

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:35

Ik ook :):)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:38

Dat is er al één. :D In welke vakken doe je examen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:39

Nederlands, Engels, Wiskunde (A), Geschiedenis, Aardrijkskunde, Grieks en Latijn dacht ik :+

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:40

Aah ik meld me ook! :D

Ik moet in Nederlands, Engels, Duits, natuurkunde, scheikunde, wiskunde B, biologie en kunstgeschiedenis examen doen. :=

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:42

Grieks en Latijn lijkt me moeilijk zeg! Moet je dan ook gewoon lezen op het examen?

Myrtje, welke methode hebben jullie voor kunstgeschiedenis? Ik vind het best lastig namelijk. Zie er wel tegenop. :+

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:42

Ik ook! Spannend! :D :):)
Ik heb NL, Engels, Frans, spaans, biologie, scheikunde, natuurkunde, wiskunde B en dat was het geloof ik :+
Ik heb in de meivakantie ook nog mn IB examen... En heel misschien een FCE examen voor spaans... drukke tijd dus :P

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:44

Wij hebben de bespiegeling. Vind niks zo saai als KVA.. of het ligt aan de leraar, want we doen er werkelijk waar helemaal niks. :')
Wow, gaaf Isjtar, Spaans! Wat is FCE?
Laatst bijgewerkt door Myrtje_ op 14-10-09 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:45

NieneWiep schreef:
Grieks en Latijn lijkt me moeilijk zeg! Moet je dan ook gewoon lezen op het examen?

Nee joh, net zo makkelijk als iedere andere taal :+

Ik moet ook nog SE doen van Spaans na de kerst. :r
En moeders zeikt dat ik meer aan m'n PWS moet werken :r :r :r

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:45

Er is al wel een topic over de examenkanidaten van 2010! Zie mijn onderschrift :D .

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:47

Wij hebben ook de bespiegeling! Stom oud boek.. We hebben dit jaar een stagaire en die doet echt te erg haar best, niet leuk. Als we het antwoord weten mogen we het zelf op het bord komen schrijven (joepie?) en elke week krijgen we een of andere stomme opdracht, zelf een gedicht schrijven of een rebus maken oid. Wat heeft dat nou voor zin. :')

Mijn gewone lerares legt alles gewoon duidelijk uit, ook saai maar dan heb je er nog wat aan.. We hebben ook altijd een blokuur, dus dan wordt het al helemaal saai. :Y)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:48

Focussed schreef:

Haha ja, dat ken ik. Waar doe je het over?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:49

Uuhm t is FCE is een soort van diploma wat aangeeft dat je iets beter bent in een bepaalde taal dan de gemiddelde mens, ff simpel gezegd ;)
Ik heb het FCE examen ook al voor engels gehaald in de 3de, en nu moet ik dus t IB gaan doen (Kdoe TVWO :P)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:51

Ik kan me hier ook bij aansluiten. Dit jaar examen gymnasium, zit nu midden in m'n toets'week', maar morgen vakantie. :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:51

Isjtar schreef:
Uuhm t is FCE is een soort van diploma wat aangeeft dat je iets beter bent in een bepaalde taal dan de gemiddelde mens, ff simpel gezegd ;)
Ik heb het FCE examen ook al voor engels gehaald in de 3de, en nu moet ik dus t IB gaan doen (Kdoe TVWO :P)

Dat doe ik dit jaar ook, maar dan voor Engels! Volgens mij doen wij FCE, niet een heel hoog niveau iig. Wij noemen het gewoon Cambridge op school. :Y)

Ik weet alleen nog niet of ik het ga redden, het wordt namelijk op hetzelfde uur gegeven als dat ik Frans heb, en aangezien ik daar niet zo goed in ben heb ik dat uur wel echt nodig. Maarja, ik wil het allebei volgen.. Want volgens mij heb je wel veel aan dat diploma tijdens je vervolgopleiding enz.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:51

NieneWiep schreef:
Focussed schreef:

Haha ja, dat ken ik. Waar doe je het over?

Acceptatie van homofilie door alle eeuwen heen :+
oersaai :=

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:53

Focussed schreef:
Acceptatie van homofilie door alle eeuwen heen :+
oersaai :=

Haha, kon je niks leukers kiezen dan? Maar het lijkt mij best interessant.

Ik doe het over de eet/kookcultuur van Engeland, bij het vak Engels dus mijn hele PWS + presentatie moet ook in het Engels.
Maargoed, we redden het wel. :')

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:53

Meld zich nog iemand!

Ik doe dit jaar ook examen in de vakken: Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde, M&O, Economie en Geschiedenis

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:53

Kon niks leukers verzinnen :+

Haha jij mag het dus over bloedworst en bonen bij het ontbijt :+

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:54

Ik zit ook in mijn examenjaar. Ik doe in Nederlands, Engels, Frans, Duits, Scheikunde, Biologie, Wiskunde A en Aardrijkskunde examen.

Wat is een examenstunt?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:56

Focussed schreef:
Kon niks leukers verzinnen :+

Haha jij mag het dus over bloedworst en bonen bij het ontbijt :+

Inderdaad. :Y) Vertrek morgen met een vriendin waarmee ik het samen doe voor 4 dagen naar Londen, klein deel voor research en uren maken O:) en groot deel voor shoppen, haha.

@Martine, hebben jullie geen examenstunt? Dat doen de meeste scholen op de laatste dag dat de examenleerlingen school hebben, dus ook wel LSD (laatste school dag) genoemd. De examen leerlingen organiseren vaak iets, bijvoorbeeld alle leraren ontvoeren en in een hokje stoppen zodat iedereen naar huis kan, of de school onbegaanbaar maken. Maar sommige leerlingen maken er echt een heel spektakel van.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:57

Isjtar, TVWO :oo Petje af hoor!!

Leuke onderwerpen voor jullie PWS. Ik doe het over voedselallergie en -intolerantie :')

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:59

Wij hadden eerder ook zo'n dag... de kolderdag. Jammer genoeg hebben eerdere 6de klassers het zo bont gemaakt dat het voor ons verboden is om iets te doen ^) %)

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:59

NieneWiep schreef:
@Martine, hebben jullie geen examenstunt? Dat doen de meeste scholen op de laatste dag dat de examenleerlingen school hebben, dus ook wel LSD (laatste school dag) genoemd. De examen leerlingen organiseren vaak iets, bijvoorbeeld alle leraren ontvoeren en in een hokje stoppen zodat iedereen naar huis kan, of de school onbegaanbaar maken. Maar sommige leerlingen maken er echt een heel spektakel van.

Ow dat! Zat aan heel wat anders te denken. :P Nee dat heb ik op mijn huidige school niet. Op de vorige wel, was altijd heel erg leuk! Maarja op mijn huidige school hebben we een aqua gala, dat is ook wel heel erg gaaf.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:00

Haha, tvwo valt best mee hoor ;) Alleen t engels is op dit moment wat moeilijker dan gewoon vwo ;)
Kdoe mn PWS over Alzheimer. We willen dan gaan onderzoeken of alzheimer af te remmen is door meer met die mensen te gaan bewegen enzo. Kben wel blij met mn keuze :D