Paard combineren met studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Paard combineren met studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 08:24

Er zijn hier vast genoeg studenten/ middelbare scholieren met een paard. Hoe lossen jullie dit op? Zoeken jullie een studie in de stad waar je paard staat? Neem je hem mee? Verkopen of een bijrijder? Of vinden jullie het geen probleem als hij wat meer stilstaat?

Brand los :) .

Ik weet niet zeker of het hier goed staat, gezien het feit dat het natuurlijk een combi is van paard en studie...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:31

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:40

Ik ben gaan studeren in Leuven, wat op fietsafstand ligt van bij mij thuis, voor mijn paard. Ik twijfelde tussen diergeneeskunde of biologie, je kan diergeneeskunde helaas niet in Leuven doen, dus het is biologie geworden. Het is best zwaar maar ik heb er nog geen spijt van gehad :) Dit jaar heb ik voor het eerst wel een bijrijder gezocht, om het rijden wat regelmatiger te houden. Dat hij vaak stilstaat maakt me niet zoveel uit, hij staat 24/7 in de weide met een ander paard, en ik ben er zowiezo elke dag om mest te ruimen etc, dus aandacht krijgt hij wel.

Misty2001

Re: Paard combineren met studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:05

Ik ben nu aan studeren in Enscehede, wat een uur reizen is ongeveer, ik doe nu ook Paraveterinair(dierenartsassistentie) en vind het echt hartstikke leuk en ga er nog steeds met veel plezier heen, het zijn wel erge lange dagen en met doedagen heb je soms erg laat thuis, maar ik heb 2 paarden, en merk je wel dat het allemaal moeilijker word maar met goed plannen kom je er echt wel, op de middelbare had ik echt de tijd van mijn leven, ben je om 2 uur uit, en sta ik om half 3 al te mesten en had ik toen nog 5 verzorg, (van verschillende mensen) en dat lukte prima, kon gaan en staan waar ik wil, maar nu met deze studie kan dat allemaal niet meer, 2 paarden is eigenlijk wel te veel voor mij (vermoeiend), maar tot nu toe lukt het nog prima, kan alles goed regelen en mijn vriendin vind het ook harstikke leuk een keer de paarden te mogen doen, dus extra hulp kan ik soms wel krijgen,
ik ga er zeker elke dag heen, dus aandacht krijgen ze bij mij zeker wel, maar het rijden is wel minder geworden, omdat 2 paarden op een dag nu niet lukt, dus de oudste die nu 21 is gaat wat minder rijden en meer genieten, die rij ik nu 2 dagen in de week en mijn vriendin als ze kan ook nog een keer of 2, en de andere rijd ik 5 of 6 dagen ongeveer,

zoek vooral GEEN studie in de buurt, omdat je anders geen tijd voor je paard hebt, maar doe wat je LEUK vind, en wat je hart je zegt. !!!,
paardrijden kun je na de studie ook nog wel.. :D,
hoe leuk en moeilijk het ook is, maar geloof je me komt er echt nog wel achter, een verzorger zou ik er dan wel bij nemen, :D,

succes,,

Zitosh

Re: Paard combineren met studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:35

Ehm, voor mij zal het waarschijnlijk vrij makkelijk te combineren zijn :) Help en rijd in een privéstal op zo'n 2à3min. fietsen van mijn huis.. hoop ook dat mijn paardje daar komt te staan en als ik niet zoveel tijd heb is er wel iemand die met plezier m'n paard beweging wil geven :D