Telegraaf stopt met zondagkrant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Telegraaf stopt met zondagkrant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 08:35

Hallo bokkerssss...

Vanochtend heeft heel Nederland te horen gekregen, via het nieuws en ik geloof dat het
gisterochtend in De Telegraaf heeft gestaan, dat De Telegraaf stopt met de uitgave op
zondag. Ik ben zelf depothouder van de zondagtelegraaf en raak dus per 1 januarie 2010
mijn baan kwijt. Naast mijn studie was dit dé perfecte baan; lekker alleen een uurtje op
zondagochtend en voor het geld dat ik met een andere baan alleen bij elkaar zou krijgen
als ik alle zaterdagen 8 uur zou werken (en dat zou waarschijnlijk nog niet hetzelfde zijn).

Mooi kút dus... Maar wat mij ook vooral steekt, is dat ik dit nieuws via de tv heb moeten
horen. De Telegraaf heeft niets, maar dan ook niets, aan ons laten weten. Geen brief, geen
mail, geen telefoontje... Niets. Naast het feit dat ik mijn baantje ga verliezen, ben ik ook
erg teleurgesteld over het feit dat de rest van Nederland het eerder wist dan ik en mijn
bezorgers. En dat na 5 jaar trouwe dienst...

Dat wilde ik graag ff kwijt. Zijn er lotgenoten op Bokt? Hebben jullie wel wat gehoord?

Groetjes :wave:

Prrrr

Re: Telegraaf stopt met zondagkrant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:49

NM -> STW

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:45

He jakkie wat een vervelend nieuws voor je. Kan me voorstellen dat je erg boos (en natuurlijk teleurgesteld) bent op je baas, de telegraaf. Ze zouden toch wel even netjes eerst de werknemers mogen informeren, lijkt mij? Misschien is het prongelijk uitgelekt en was het de bedoeling dat jullie het eerst wisten, dat denk ik eerder.

Nou, succes met het zoeken naar een nieuw baantje..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:48

Vervelend voor je, maar als abonne geen echt verlies moet ik eerlijk zeggen...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 10:16

Marloessjee schreef:
He jakkie wat een vervelend nieuws voor je. Kan me voorstellen dat je erg boos (en natuurlijk teleurgesteld) bent op je baas, de telegraaf. Ze zouden toch wel even netjes eerst de werknemers mogen informeren, lijkt mij? Misschien is het prongelijk uitgelekt en was het de bedoeling dat jullie het eerst wisten, dat denk ik eerder.

Nou, succes met het zoeken naar een nieuw baantje..

Het is bekendgemaakt door de "baas" van De Telegraaf en het heeft ook al als artikel in de
krant zelf gestaan. Bewuste keuze dus, om het nu naar buiten te brengen. Ben wel benieuwd
naar de reden van het personeel niet op de hoogte brengen. Er wordt op de site ook alleen
maar gesproken van de abonnees die een brief krijgen. Het woord 'personeel' wordt nergens
genoemd... :\

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 16:32

Vrij bizar om dit zo te brengen.

Knap waardeloos ook, mijn krantenwijk was perfect maar iets te veel van het goede en wilde de zondagse gaan lopen...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:44

ik heb sinds 2 weken een zondag wijk bij de telegraaf.
Erg jammer dat ik nu alweer weer dat ik die kwijt ga raken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:49

Wat raar dat ze het personeel niet eerst op de hoogte stellen hiervan, zou wel zo netjes zijn!

Succes zoeken andere baan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:33

rij ook de zondagkrant en ook niks gehoord totdat ik het in de krant las maar het is vrij normaal dat een beursgenoteerd bedrijf belangrijke informatie pas op het allerlaatste moment in het openbaar brengt.
Het personeel ( dus de hoge topmannen hebben het ook via een mail te weten gekregen op vrijdagochtend maar ik had vandaag ook al een brief bij de post zitten met uitleg dus tja.........

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:30

dit is wel balen ja! ik zat ook al lang te wachten op een krantenwijkje op zondag... Was juist zo mooi omdat je dan maar 1 a 2 uurtjes bezig bent 1 dag in de week. Andere krantwijken (voor 's ochtends) zijn altijd 6x per week en dat vind ik gewoon te veel.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 11:56

alja schreef:
rij ook de zondagkrant en ook niks gehoord totdat ik het in de krant las maar het is vrij normaal dat een beursgenoteerd bedrijf belangrijke informatie pas op het allerlaatste moment in het openbaar brengt.
Het personeel ( dus de hoge topmannen hebben het ook via een mail te weten gekregen op vrijdagochtend maar ik had vandaag ook al een brief bij de post zitten met uitleg dus tja.........

Klopt. De mail die ik heb gehad zei dit idd. Omdat het een beursgenoteerd bedrijf is
moet het om de één of andere reden eerst via de media, anders zijn ze zelfs straf-
rechtelijk te vervolgen! Dat maakt het voor ons niet minder zuur trouwens...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:02

vind je het echt zo erg dan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:35

Lijkt me wel erg als het je werk is, ja...

Zuur die manier, maar blijkbaar heel normaal...

Ik ben benieuwd of ze voor het einde van die termijn nog mensen gaan vinden die willen lopen...
Ik zou nu nog afhaken, Kerstbonus is te ver, ik zou zelf een ander baantje gaan zoeken eigenlijk...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:22

er is zaterdag een brief rond gegaan dat de mensen die het doen een extra bonus krijgen ( dacht iets van 19,50 maar nu weet ik niet als dat in totaal is of per keer)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:44

Idee is goed maar ik zou daar echt niet nog tig keer mijn bed voor uitkomen. Heb dat al eens gedaan...

Ben erg benieuwd...

Maar het is vervelend voor een hoop mensen, bah.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 17:10

alja schreef:
vind je het echt zo erg dan?

Eeuh ja, best wel... Nogmaals; voor het loon dat ik krijg bij de telegraaf, voor die
paar uurtjes in de maand moet ik nu misschien wel 10x zoveel uren maken... En
dat is zonder overdrijven. Dit was de perfecte bijbaan naast mijn studie. Ik bezorgde
niet he, was depothouder... En vond het ook gewoon leuk!