opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ymediem

opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 20:53

Hallo allemaal
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat voor een opleidingen er nou zijn in de paardenwereld.
Zelf zou ik later graag willen werken op een Stoeterij. Nou is mijn vraag ook: Wat voor een
opleiding heb je nodig om op een stoeterij te kunnen werken? En welk niveau?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier wat meer van afweten en mij kunnen helpen.
Zelf hoor ik vaak dat je in de paardenwereld niet goed verdient maar toch :+

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :D

Groetjes Michelle

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:56

Het minimum loon, misschien ietsje meer maar daar blijft het bij. Opleiding op MBO-niveau is minimaal en dan is het een hoop studeren voor een beetje salaris, waarbij 40-urige werkweek niet erg gangbaar is.

Als ik dat afzet tegen mijn eigen MBO opleiding en mijn 38-urige werkweek, waar ik probleemloos twee paarden van kan betalen, dan denk ik dat je even heel erg goed na moet denken voordat je die kant uitgaat.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer je je eigen toko opzet, maar in loondienst zou ik je echt afraden.
Het is niet verkeerd om het een poosje te doen, maar zorg dat je alternatieven hebt. Geen hond die het meer dan 20 jaar volhoudt in dat wereldje als loonslaaf. Dan heb je nog eens 20 jaar te gaan voordat je in de buurt van de pensioengerechtige leeftijd komt..........

Daihyo

Re: opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 08:17

TAO --> STW

Anoniem

Re: opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:45

Gebruik de zoekfunctie eens ;)