Promovendi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Promovendi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:07

Hoi iedereen!

Ik begin volgende week als promovendus aan de universiteit van Maastricht. Ik ga werken op een project van ZonMW en onderzoek doen naar bepaalde gentypes en hoe die de werking cannabis en cocaïne bepalen in verband met impulsiviteit en verslaving.

Zijn er nog meer Bokkers die gaan beginnen als promovendus of al een tijdje bezig zijn en zin hebben om erover te praten?
Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in! Heb in mijn masterstage al grotendeels zelf een onderzoek gerunt (m'n begeleider werd langdurig ziek) en zodoende kreeg ik van mijn hoofdbegeleider deze PhD positie aangeboden. Begin volgende week maandag dus heb nog een weekje vrij. Mag in ieder geval al héél veel gaan lezen en hopelijk beginnen we in januari 2010 met testen, als we dan alles rond hebben gekregen met de ethische commissie e.d. Kijk er echt naar uit! :)

Hoe zit dat bij jullie, wat gaan jullie doen?

Yessy

Re: Promovendi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:13

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:30

Dank je! Ik had die wel gevonden maar dacht inderdaad dat ie best dood was ;) Ga maar eens vanaf het begin pogen te lezen vanavond.

Moet je nog solliciteren op een project?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:35

Ja, er zijn een paar dingen die ik leuk vind, maar een definitieve keuze voor 4 jaar maken vind ik doodeng :+

Wel super dat je nu kan promoveren op iets dat je daarvoor al hebt gedaan en dus zeker weten ziet zitten!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 23:18

Ja, ik weet wat ik er aan heb. Ik ga dan niet precies hetzelfde onderwerp doen, maar ik heb al een half jaar op die afdeling rondgelopen en kan m'n weg er dus wel vinden (heb ook in Maastricht gestudeerd, maar werken is toch anders).

Mijn onderwerp is al vrij concreet, wel lekker, hoef ik niet helemaal zelf iets te bedenken :+ Moet alleen nog maar bedenken wat we precies gaan testen en hoe, en of we dat ook in de fMRI scanner en met EEG kunnen testen, en en en ;)

Welke richting zit je aan te denken?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 07:57

Hé wat leuk, ik ben ook promovendus in Maastricht! :D En aan je onderwerp te horen zit je zeker ook in Randwijck, toevallig ook bij Psychologie (Arjan Blokland ofzo..?).
Ik zit zelf bij Cognitive Neuroscience en doe onderzoek naar de werking van de hersenen bij gezonde mensen, m.n. kortetermijn plasticiteit in de hersenen. Ik vind het erg leuk, goede sfeer en supergoede faciliteiten (o.a. eigen MRI scanner puur voor onderzoek, en TMS waar ik voornamelijk mee werk). En mijn begeleider is erg goed en prettig om mee te werken, heel belangrijk heb ik gemerkt!!

Edit: heb even in je profiel gekeken, ik ken je al. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:22

Ik ben in mei begonnen in het Erasmus MC, lab orthopaedie, op een gecombineerd project van het reumafonds en DPTE. Het afstuderen voor mijn master was op een vergelijkbaar onderwerp, dus ik was al behoorlijk ingelezen (een groot voordeel!). Mijn project was ook al behoorlijk gedefinieerd, dat vond ik zelf wel prettig.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:30

Wat grappig, Nina_rex! :D Heb inmiddels in het andere topic gereageerd, maar je weet dus waarschijnlijk al waar ik zit ;)