13e maand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1978

13e maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 08:49

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit als je in je contract hebt staan dat je een 13e maand ontvangt? Wanneer krijg je dat? En hoe kan je op het loonstrookje zien hoeveel het is? Moetj e daar veel belasting over betalen?

Concorde

Re: 13e maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:41

ik heb ook een 13e maand, bij ons is het 8,33% (vakantiegeld is meestal 8%, dus dit iets meer. 8,33% is vrij gangbaar)
Wij krijgen t in november geloof ik. Je betaald er wel gewoon belasting over, is volgens mij heel iets meer procentueel dan wat je over je loon betaald, maar dat moet je ff googelen.
Op mijn loonstrookje staat niet hoeveel t is, je kan t zelf narekenen met je jaarloon. Ik ben vorig jaar september bij deze baas begonnen en kreeg eind van t jaar keurig het deel waar ik recht op had (dus in verhouding met hoe lang ik er al werkte)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: 13e maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:43

Ik kreeg als 13e maand ipv 1x in de maand mijn loon (12 maanden), 1x in de 4 weken loon. De vakantiegeld bleef gewoon 8% en de belasting word gewoon net zo berekent als wanneer je 12 maanden loon ontvangt.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:57

C_arola schreef:
Ik kreeg als 13e maand ipv 1x in de maand mijn loon (12 maanden), 1x in de 4 weken loon. De vakantiegeld bleef gewoon 8% en de belasting word gewoon net zo berekent als wanneer je 12 maanden loon ontvangt.

dat is geen dertiende maand, maar je valt gewoon onder een andere regeling, de vierweken regeling. Je standaard loon wordt dan gewoon per vier weken uitbetaald ipv per maand.

Bij een dertiende maand krijg je een extra maand salaris bruto extra. Vaak als bonus. Deze is net als het vakantiegeld belast tegen het hoge tarief. Je betaald er dus meer belasting over.
Vaak wordt dit in december uitbetaald, maar dat kan per werkgever verschillen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:36

eeyore schreef:
C_arola schreef:

dat is geen dertiende maand, maar je valt gewoon onder een andere regeling, de vierweken regeling. Je standaard loon wordt dan gewoon per vier weken uitbetaald ipv per maand.

Bij een dertiende maand krijg je een extra maand salaris bruto extra. Vaak als bonus. Deze is net als het vakantiegeld belast tegen het hoge tarief. Je betaald er dus meer belasting over.
Vaak wordt dit in december uitbetaald, maar dat kan per werkgever verschillen.

Tegen mij werd verteld dat dit ook als 13e maand geld door die werkgever vandaar.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:44

wordt ook eens in de 4 weken betaald maar de 13e maand staat apart?