Misschien handig om ervaringen uit te wisselen, van zowel mensen die thuis wonen als mensen die het paard in de buurt van hun kamer hebben staan zodat ik, en anderen met mij, wat meer inzicht kunnen krijgen op hoe je dat het beste kan regelen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Als je dan een beetje goed planned, dan is het prima te doen om je paard erbij te houden. Ik woon nog thuis en mijn paard staat ook aan huis, dus dat is wel weer een voordeel, maar als je gewoon goed je tijd indeelt, dan moet het te doen zijn.
Hij blijft wel bij mij, maar wat er dan mee gaat gebeuren is een zorg voor die tijd.

Ik heb mijn paardje mee verhuisd naar een stal op ongeveer 10 minuutjes fietsen van mn kamer. Ik ging meestal 4/5 dagen naar hem toe en in het weekend ging ik dan naar huis. Soms is het wel even goed inplannen, vooral toen ik er ook bij ging werken, maar het is best te doen

__Laura schreef:Ik ga in september studeren & verhuizen en paard gaat mee. Hij gaat bij een van zijn vorige eigenaresses staan. Zij rijdt en verzorgd hem dan & ik kan als ik tijd heb en zin heb langs gaan (wat ik op 2 a 3 keer per week schat). In theorie is het een superoplossing & ik verwacht eigenlijk dat de praktijk ook goed bevalt!
annastasia schreef:Ik woon vlak bij groningen, waar mijn paard ook staat.
En studeer in leeuwarden. We hebben 4 volledige dagen colleges, en moeten thuis ook nog het nodige doen.
Verder werk ik nog 15 uur in de week om alles te kunnen bekostigen.
Ik plan alles zo in dat ik minimaal 3-4x in de week naar m'n paard kan.
De veulens staan thuis, dus die doe ik wel iedere dag.
Het kan, maar ik had niet nog kapitalen aan stallingsgeld moeten betalen.
Ik betaal ALLES zelf, schoolgeld, paarden, voer voor de paarden etc.
Ik woon samen met m'n vriend dus die kosten hebben we ook nog.
Inderdaad een baan zoeken waar je minimaal 600,- per maand mee verdiend