Onderzoek OV-studentenkaart en OV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Onderzoek OV-studentenkaart en OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:40

Hallo!
Hebben jullie net als ik zo'n mooie brief van het onderzoeksbureau NEA gekregen? Ben ik nou zo dom, of lees ik iets over het hoofd, of is dit nou niet echt bepaald een goed onderzoek?

Het idee:
Het ministerie van OCW en de vervoersbedrijven doen iedere drie jaar onderzoek naar het reisgedrag van studenten. Het doel is om meer inzicht te krijgen in de gevolgen van het gebruik van OV-studentenkaart op de vraag naar het OV.

Als je mee wilt doen:
Noteer op vier aaneengesloten dagen al je reizen met het OV. (invuldatum is gegeven)

Je krijgt een vergoeding als je het terugstuurt binnen 14 dagen.

Nou klinkt allemaal leuk en goed, maar wat schetst mijn verbazing, mijn invuldatum staat gepland op 31 juli t/m 3 augustus

1. Het is vakantie
2. mijn OV is nu echt niet geldig (ja als kortingskaart, maar niet als ov)
3. scholen uni's zijn over het algemeen niet druk bezet
4. Ik heb een week-OV (mijn aangegeven periode valt vrijdag t/m maandag)

Punt 4 is nog enigszins te begrijpen, om te kijken hoe iemand omgaat met een bepaalde kaart, maar het is toch niet heel handig om zo'n onderzoek te houden in de vakantie als je OV niet geldig is als gratis reizen? Zo krijg je toch nooit een goed beeld van het OV-gebruik en de vraag naar het openbaar vervoer.

Bokkers, mis ik nu gewoon de clu?

Thats_Me

Re: Onderzoek OV-studentenkaart en OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:47

Misschien willen ze onderzoeken hoe je reist buiten de geldigheid van je OV.

Anders is het wel heel erg vreemd..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:52

Dat vermoed ik ook. Hoewel het logischer zou zijn om zo'n onderzoek gedurende het collegejaar te doen kan ik me voorstellen dat ze ook willen weten wat het gebruik in de vakantie is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:11

Ik zie ook de logica niet helemaal... Maar in ruil voor een vergoeding wil ik met alle plezier aangeven dat ik 4 dagen m'n ov niet heb gebruikt hoor :D