Dit jaar doe ik (wederom) vakantiewerk bij een instelling voor licht tot matig dementerende ouderen. Voor de vakantie langs geweest om een vakantie-kracht-contract te ondertekenen. 31 mei was mijn eerste werkdag, gemiddeld werk ik daar 4 dagen per week.
Als vakantiekracht moet je iedere week een vakantiebriefje inleveren met daarop je gewerkte uren, je krijgt dus ook iedere week uitbetaald. Ik heb altijd keurig mijn vakantiebriefjes ingeleverd, maar had na een X aantal weken nog steeds niets ontvangen.
Aantal keren gebeld met de salarisadministratie, volgens hun administratie zou ik een contract krijgen van 30uur per week, (géén idee hoe hun daar bij komen, dit is nooit ter sprake geweest) maar toen ik (aldus de salarisadministratie) vakantiebriefjes in gingen leven 'begrepen ze het even niet meer'. Hun hebben toen contact gehad met G, G regelt de plaatsing van vakantiekrachten binnen de vesteging waar ik werk. G was ziek, dus hun hebben gewacht 'tot ie weer beter was'. G is altijd ziek
, en waarom ze mij of de afdeling niet even hebben gebeld is mij ook niet duidelijk. Maar om een lang verhaal kort te maken; op 17 juli heb ik een voorschot gekregen, evenals dat ik een voorschot heb gekregen op 24 en 27 juli, ze geven dus iedere week een voorschot op mijn loon, omdat ze mij niet kunnen uitbetalen als vakantiekracht (?) Waarna ze eind augustus alles verrekenen en bijbetalen.
Wat mij vooral stoort (naast dat dit het tweede jaar is dat het zo slecht geregeld is) is dat het voorschot niet in verhouding staat tot de uren die ik heb gewerkt. Een voorschot was bijvoorbeeld E150,- voor een week waarin ik 36uur heb gewerkt...
Ik heb een contract getekend dat ik iedere week wordt uitbetaald na het aantal uren die ik gewerkt heb, en nu wordt ik steeds afgescheept met een banketstaaf voorschot... Ik wil gewoon netjes iedere week mijn gewerkte uren uitbetaald krijgen; ik moet ook me eten, huur en andere zaken betalen. Maar staan hun in hun recht door me een voorschot te betalen? Heb ik rechten, wat zouden jullie doen en wat moet ik doen?
Alvast bedankt, en sorry voor het lange verhaal! ik hoop dat het duidelijk is...

.
. Heb nu een lijstje gemaakt met al me gewerkte uren, en ga maandag even langs bij G om te vragen hoe we dit zo snel en makkelijk kunnen oplossen. -Om dus de problemen van mistral94 te voorkomen.
, en een dagje weg op de planning staan volgende week). Ga iig maandag naar G en trek hem eigenhandig over ze bureua'tje heen als ie niets regelt..