) een aanvraag ingediend voor een uitkering. Over 2 weken heb ik een gesprek bij het WERKbedrijf om te kijken hoe ze me vervolgens aan werk kunnen helpen. Vind het allemaal nogal spannend, want ik hoef verder geen werk te vinden (ik ga na de vakantie gewoon weer fulltime voor de klas) dus het gaat me alleen om het geld. Maar je hebt ook sollicitatieplicht, dus zal toch brieven de deur uit moeten doen. Had het allemaal liever niet gedaan, maar ja, het is wel haast een compleet maandsalaris wat anders door mijn neus geboord wordt...
Hier nog meer mensen met ervaring met het aanvragen van een uitkering? Hoe verliep het gesprek, wat wordt er van je verwacht en in hoeverre wordt daar soepel mee omgegaan als je slechts een beperkte periode 'werkloos' bent en eigenlijk niet op zoek bent naar werk? Ben benieuwd
Maar goed, wat extra centjes zijn nooit weg en daar gaat het uiteindelijk om... Ben benieuwd wat die sollicitatieplicht precies inhoudt, als dat betekent dat ik ook buiten het onderwijs moet gaan solliciteren moet ik nog flink mijn best gaan doen volgens mij, want in principe wil ik helemaal niet werken
Ik heb gewoon zomervakantie alleen geen inkomsten, ik hoef niet te werken als tomatenplukker ofzo, ben net zo blij dat ik van het vakantiebaantjesfenomeen af ben
....
, maar goed bijstand is ook een uitkering..
Ben erg benieuwd hoe alles zal gaan verlopen