Werk dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gurly

Werk dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:17

Hey bokkers,

Ik zit met een dilemma:
Ik heb een erg leuke baan met een goede functie
Alleen verdien ik gewoon erg weinig
En weet zeker dat ik veel meer kan verdienen.

Deze week heb ik een gesprek met de directeur of ik meer kan verdienen..
Zo niet.. dan zit ik er aan te denken om hier weg te gaan..

Maaaaaar is dat wel verstandig in de crisis..
De kans dat ik gauw een nieuwe baan vindt is erg klein..
Ik ken mensen die een aardige CV hebben en ook al paar maanden zonder werk zitten

Zou jij in mijn situatie blijven werken voor een lage loon (ook moet ik 2 uur per dag reizen om op mn werk te komen). Of zou je het risico nemen om ontslag te nemen en te zoeken naar een nieuwe baan (ik heb in deze branche nog maar 1 jaar ervaring en weet zeker dat ik zo’n goede functie als wat ik nu heb, niet gauw meer vindt).

Cookies

Re: Werk dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:20

Een leuke baan en een goede functie is meer waard dan een hoop geld is mijn ervaring. Ik heb nu een andere baan, en verdien minder, maar heb het veel meer naar mijn zin. Tuurlijk kun je het ook treffen dat je alles hebt. Maar in deze tijd van baan wisselen, ik zou het niet doen. Tenzij je erg om geld verlegen zit.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:25

Je baan opzeggen zonder dat je een nieuwe gevonden hebt zou ik niet doen (dan verdien je nog minder dan dat je nu doet - namelijk helemaal niets!). Je kunt wel hier blijven werken en ondertussen rondkijken voor wat anders dat beter betaald - dan kun je altijd nog beslissen om de stap te nemen.

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:25

Je kunt altijd kijken wat er uit het gesprek komt.
Weg gaan zou ik zelf ook niet zo gauw doen.
Wat je wel kunt doen is vast rondneuzen naar openstaande vacatures, evt. solliciteren.

Bij een sollicitatie hoef jij zelf de baan natuurlijk niet aan te nemen maar je kunt er wel achterkomen wat je daar zou verdienen.

Stel dat ze jou graag willen, maar je wilt toch nog niet weg bij je huidige werkgever dan kun je nog eens een gesprek aangaan en aangeven dat je bij een andere baan meer zou kunnen verdienen maar dat je toch graag bij hun blijft..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:26

En is er niet de mogelijkheid om gewoon te blijven waar dat je nu bent, totdat je iets nieuws gevonden hebt? Dan heb je allesinds niet die periode van werkloosheid ertussen zitten...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:28

je krijgt namelijk ook geen ww als je zelf opzegt, dus zelf opzeggen voordat je wat anders hebt zou ik niet doen!!
Je zegt zelf, leuke functie, leuk bedrijf, kun je jezelf niet opwerken daar? Verdienen collegaas ook zo weinig? Of verdien alleen jij minder omdat je pas een jaar daar werkt?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:31

zou eerst het gesprek afwachten en als er geen uitzicht is op meer loon zou ik rustig gaan rond kijken naar wat anders maar pas ontslag nemen als je daadwerkelijk iets anders hebt :)

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:40

O pzich verdien ik niet heel erg weinig,
maar ik krijg weinig reiskosten vergoeding en kom per maand 150 euro te kort, dus dat trek ik van mijn salaris af.

M'n baas wil dat ik in de buurt kom wonen van m'n werk (maar kom dan nooit rond met zo'n mager salarisje en dat weet hij..)
Ik wacht het gesprek maar even af.. ben benieuwd, want wil wel weten waar ik aan toe ben.

Bedankt voor de reacties :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:43

je kan blij zijn dat je uberhaupt reiskosten vergoeding krijgt, veel bedrijven geven die niet eens
succes op het gesprek

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:24

LZP -> STW