Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik denk dat ik wel weet wat het paardenleven inhoud, zie niet bepaald een pennydroom voor me. 

_Kimberley schreef:Ja dat wil ik ook graag weten, wat de soort lessen zijn. In hoeverre krijg je te maken met paarden, wat leer je erover, en vooral de andere vakken zoals het management zou ik meer over willen weten.
_Lott schreef:ik zit nu ook op het aoc in leeuwarden
en heb mijn ruiterbewijs gehaald in het eerste jaar!
volgend jaar hebben we de mogelijkheid tot koetsierbewijs
van mij zouden ze het rijden op de praktijkdagen wel weg mogen laten. vind het meer iets voor manege ruiters
als ik 3 paarden op een dag moet rijden thuis, vind ik het geen toegevoegde waarde hebben om dan nog een uurtje te rijden
overigens vind ik het wel super dat je de mogelijkheid hebt tot ruiterbewijs, koetsierbewijs orun etc.

feliciaa schreef:Haha wat grappig dat je ook in leeuwarden zit :p Ik ben dus net klaar. Ik heb het 1e en 2e jaar in 1 jaar gedaan dus heb niet veel meegekregen van het rijden aangezien ik mijn ruiterbewijs al had. Maar ik kan me voorstellen dat het niet zoveel voorstelt.
riekSter schreef:Ik ben bijna klaar met mijn opleiding. Ik heb de opleiding Mbo Paardenhouderij niveau 4 gedaan.
Het was echt een flop ... Op Mbo niveau kan ik het gewoon echt niet aanraden, of je moet door willen naar het Hbo. Bij mij is het altijd de bedoeling geweest om door te gaan naar het Hbo.
Ik ga komend schooljaar naar van Hall.