Leuke tijdelijke baantjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Leuke tijdelijke baantjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:27

Hallo :D

In januari wil ik naar Australie vertrekken, en daarvoor moet natuurlijk goed gespaard worden :D
Ik zoek dan dus ook een baantje voor een half jaar maximaal. Het liefst natuurlijk fulltime. Weet iemand wat leuke, tijdelijke baantjes zijn die redelijk verdienen? Iemand tips voor deze situatie? :D

Ik heb overigens havo NG gedaan, en heb mijn propedeuse SPH (zo goed als) binnen.
Brand los :D En voor mensen die dezelfde plannen hebben, ik ben benieuwd hoe jullie dit gaan aanpakken?

Groeten

Joyce_

Re: Leuke tijdelijke baantjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:31

Thuiszorg. :D Da's het enige wat ik kan zeggen, haha! :j Is hardstikke leuk en verdient heel lekker!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:54

Recreatiewerk ;) Weet alleen niet of je dan veel verdient :')

Voor de rest heb ik echt geeeeen idee :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:16

Idd in de zorg heb je best wat bijbaantjes, en dat verdient best goed :D .
Bijvoorbeeld dus i de thuiszorg, dan moet je schoonmaken volgens mij. Je kan ook in veel verzorgingshuizen wel terecht, bijvoorbeeld in de schoonmaak of in de keuken :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:01

Ik ben receptioniste in een verzorgingstehuis voor ouderen. Is geen zwaar werk, wel hartstikke leuk en het verdient ook nog eens heel goed :)

Maar het belangrijkste is dat je het naar je zin hebt op je werk, anders is het niet vol te houden. Wat vind je zelf leuk om te doen en in welke richting denk je?
Dat is ook iets makkelijker adviseren :)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:24

Myukii schreef:
Thuiszorg. :D Da's het enige wat ik kan zeggen, haha! :j Is hardstikke leuk en verdient heel lekker!

heb ik vroeger ook als vakantiebaantje gedaan, verdiende toen ook echt goed! En is iid wel prima bijbaan, gewoon bij hulpbehoevenden schoonmaken, boodschappen doen enz.

Enne succes met de voorbereidingen :D

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

Zoals er al meer zeggen, de thuiszorg en dan als huishoudelijke hulp of alpha hulp. Daar is op het moment goed werk in te vinden en je kan veel uren draaien en salaris is best goed! :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 14:16

Bedankt voor de reacties tot dusver :D
Ik heb al een paar keer vakantiewerk gedaan in de alfahulp, het is inderdaad best leuk werk en het verdient goed!!

Mas, receptioniste lijkt me ook leuk om te doen, maar ik vraag me een beetje af hoe je aan zo'n baantje komt... Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik kan natuurlijk via een uitzendbureau gaan werken, maar het liefst solliciteer ik direct bij een bedrijf, redenen daarvoor zijn wel bekend denk ik :P

Tiarabunny: Recreatiewerk is natuurlijk helemaal mooi :D Maar goed verdienen doet het niet (ik zou deze vakantie bij Top recreatie gaan werken, en de salarissen zijn niet om over naar huis te schrijven) en het is nogal seizoensgebonden.
De bedoeling is van september tot eind december te werken, en dan is het meeste in de recreatiesector al voorbij.

In ieder geval allemaal bedankt :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:25

Hoe je aan zo'n baantje komt... ik heb de mijne via de vacature pagina van het tehuis waar ik nu werk. Je kunt ook gewoon ergens binnenlopen en vragen of er mensen nodig zijn :)
Dan hebben ze meteen een beeld van je en komt dat toch anders over als bvb een open sollicitatiebrief.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:23

Loop eens bij uitzendbureaus binnen. Ik heb daar erg goed verdienende studenten baantjes gekregen.