Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Juliette86 schreef:Je kan niet van je baas verwachten dat zij ook rekening moet houden met je andere activiteiten en baantjes. Welcome in the real world. Je moet nu eenmaal harder lopen als er mensen wegvallen. Dat is nagenoeg overal zo. Bij ons hebben ze er nu ook teveel vakantie gegeven in 1 week en straks in aug/sept weer. Het is ook niet zo gek dat als je 1,5 uur werkt je 1,5 uur uitbetaald krijgt.
Maar waar je nu doet poesten; zijn daar ook niet veel mensen al met vakantie? Want dat zou ook minder zooi betekenen waardoor je het misschien prima af kan in 1,5 uur.

die je boos maakt....

Anoeska schreef:Ik snap je redenering echt niet. Ik werk gewoon 40 uur in de week. Veel van mijn collega's zijn nu op vakantie, maar je denkt toch niet dat ik dan mijn dubbele maandsalaris uitbetaald krijg. Wat een onzin.
En als het een keer rustig is op je werk. Bel je dan ook je rayon hoofd om te zeggen dat 'ie maar de helft van je uren hoeft te betalen?
Zo werkt het nou eenmaal met een baan, soms is het druk en dan moet je er wat harder aan trekken, en soms heb je het even rustig, dan heb je geluk.
Als het je niet zint, moet je een andere baan zoeken.
KiWiKo schreef:ik snap wel waar de schoen wringt Drama![]()
het is niet eens dat je meer moet werken, het is niet eens dat je alleen moet werken......
het is de houding van je leiding gevende![]()
die je boos maakt....
Ik denk dat als zij naar je toe was gekomen met het verhaal dat het vakantietijd is, ze weinig personeel op de plank heeft zitten en of jij er bezwaar tegen zou hebben om een paar weken alleen de afdeling te draaien...
En haar belofte om haar uiterste best te doen om er iemand bij te zoeken...............
dan had je lang zo heftig niet gereageerd
Ik denk dat je het dan gewoon gedaan had zonder morren........
De pest is dat je nu niet als een dolle stier om je heen moet gaan meppen.......
succes

Anoeska schreef:Als je voor een baas werkt, dan MOET je soms dingen. Dat heb je (waarschijnlijk) met een contract met elkaar afgesproken. Als je daar geen zin in hebt, moet je eigen baas worden. Even goeie mensen hoor, sommige mensen doen het nou eenmaal beter als eigen baas. Maar zolang iemand anders nog je leidinggevende is, zal je toch (tot op bepaalde hoogte) de dingen moeten doen die van je gevraagd worden.

Christel3 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat sommige mensen haar hier verkeerd begrijpen. Ik heb zelf ook schoonmaak werk gedaan en weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt.
Je krijgt een gebouw toegewezen. Aan de hand van de grote van het gebouw word er gezegd hoeveel uur je er voor krijgt, en met hoeveel mensen je het moet doen. Dit gebouw dus in anderhalf uur met 2 personen.
Persoon 1 valt weg. TS blijft over. Dan is het toch logies dat als het gebouw in 2e is gedeeld(allebei een helft) je dan niet in diezelfde anderhalf uur voor elkaar kan krijgen in je eentje?
Beetje krom dat mensen dan zeggen '' Ik werk toch ook 40 uur als er iemand weg valt krijg ik toch ook niet het dubbele'' nee omdat je dan gewoon je eigen taken blijft doen;)
-Wat ik zou doen is gewoon vragen of je dubbel uit betaald kan krijgen(dan moet je ook wel echt alles doen)
-En anders gewoon de ene dag jou afdeling, de andere dag de andere afdeling.
succes
Ragdollcat schreef:Dan zeg je toch doeiiiiiiiii, kan het je schelen? het is je zorg en probleem niet, maar de hare.
Doen..... zeg per direct daaag, wat heb je te verliezen? niets eigenlijk voor dat rotloontje van anderhalf uur per keer.
Dat baantje is de moeite waard niet, je hebt zo ander schoonmaakwerk, en waarschijnlijk betaald dat beter ook.
rakni schreef:en, hoe is het gesprek verlopen??
Mijn tip: doe gewoon je werk, jij hebt aangegeven dat het je niet lukt. En dus kun je niet alles afkrijgen. Jij werkt 1,5 uur, doet wat je kunt. En dan ga je weg. probeer het los te laten, het is niet jouw probleem dat het niet afkomt. Wel vervelend, want je wilt natuurlijk het gebouw netjes achterlaten.
Maak je niet te kwaad, het is eigenlijk niet jouw probleem... Jij hebt geen contract met de gebouweigenaar!
Dus: geef aan dat je het niet afkrijgt, doe je werk zoals normaal. En laat je niet kwaadmaken!
dubbel uitbetaald worden is een irreele vraag wanneer je niet dubbel wilt werken.